Hastighedsproblem med Vista i netværk
Fra : ino

Dato : 30-03-08 10:27

Vi synes at være flere fortvivlede personer med nogenlunde samme
problem:

Jeg er ny kunde hos Cybercity, og forbindelsen fungerer
tilfredsstillende med en pc forbundet direkte til routeren (ZyXEL
P2620R). Downloadhastigheden er de forventede 1,43 Mb/s. Men når jeg
kobler mine to pc'er til nettet via en switch er downloadhastigheden
maks. 20-40 kb/s.

Den ene pc kører Vista Home (Medion MD96420), den anden kører XP
(Dell). Switchen er fra ST Lab, og den fungerede fint da jeg havde en
Tele2-forbindelse. Jeg har prøvet pc'erne hver for sig: Ingen
problemer - uanset om jeg bruger Cybercitys krydskabel eller et
almindeligt kabel. Jeg har prøvet hver pc enkeltvis via switchen:
Langsom downloadhastighed, men forventet uploadhastighed (ca. 440 kb/
s)! Igen uanset krydskabling eller almindelig kabling.

Med begge pc'er tændt har jeg kontrolleret IP-adresserne: De ser o.k.
ud: 10.0.0.1 til routeren, 10.0.0.2 til Vista'en og 10.0.0.3 til
XP'en.

MEN: Jeg kan ikke pinge XP'en fra Vistaen, Det går fint den anden vej,
og begge pc'er pinger routeren fint.

Jeg har også prøvet at deaktivere Bluetooth og det trådløse netkort på
Vistaen: Det giver ingen forskel. og jeg har prøvet at opdatere
driveren til det kablede net: Den var opdateret (pc'en er fra januar).

Jeg benytter Bullguard som antivirus- og firewallprogram.

Er der nogen forslag til forbedring af downloadhastigheden via
switchen?

Mvh Ino