Runde hjørner der driller
Fra : Lotte

Dato : 30-03-08 20:15

Jeg forsøger at lave runde hjørner uden grafik (a la
http://www.webdesign101.dk/css/roundcorners/eksempel_1.html), men der er
noget, som jeg ikke har forstået rigtigt - det ser forkert ud!

http://www.ps.lotte-m.dk/index.php

Mon en af jer kan hjælpe mig? Målet en tynd hovedramme, med runde hjørner.
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 30-03-08 20:28

Lotte skrev:
> [...]
>
> http://www.ps.lotte-m.dk/index.php
>
> Mon en af jer kan hjælpe mig? Målet en tynd hovedramme, med runde hjørner.
Du mangler at få fyldt dine <b class="b1">&nbsp;</b> med noget.
Om det er der skoen trykker ved jeg ikke.
Gælder både b1,b2,b3,b4

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Leonard

Dato : 30-03-08 20:37

On Sun, 30 Mar 2008 21:15:28 +0200, Lotte wrote:

> Mon en af jer kan hjælpe mig? Målet en tynd hovedramme, med runde hjørner.

Du skal ikek have border på din hovedramme, den skal være på en
box-ramme indeni de <b> er, der er øverst og nederst.

--
Leonard
"Hvis General Motors havde fulgt udviklingen i samme takt som

Fra : Lotte

Dato : 03-04-08 13:30

Leonard skrev:

> Du skal ikek have border på din hovedramme, den skal være på en
> box-ramme indeni de <b> er, der er øverst og nederst.

Hmm, jeg gør stadig noget forkert.

Nu er siderammen væk og der er en fed kant øverst og nederst.
Jeg vil gerne have en tynd ydre ramme med runde hjørner.
Det er sikkert pærenemt, men der noget, som jeg ikke har forstået rigtigt.
/Lotte

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-04-08 13:58

Lotte skrev:

> [...]
> Jeg vil gerne have en tynd ydre ramme med runde hjørner.
> Det er sikkert pærenemt, men der noget, som jeg ikke har forstået rigtigt.

Hvis du nu ændrede
til
ville det måske hjælpe.

Valider altid dine sider hos
http://validator.w3.org
før du fortvivler.

Må jeg anbefale Chris Pedericks
Web Developer Toolbar til Firefox?
Det er en værktøjslinje der gør alle
slags fejlfinding til en leg. Findes
i dansksproget udgave.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Lotte

Dato : 03-04-08 14:35

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Hvis du nu ændrede

Grr, dum slåfejl, tak!

Desværre var den ikke alene årsagen til mit problem.
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-04-08 15:04

Lotte skrev:

> Grr, dum slåfejl, tak!
>
> Desværre var den ikke alene årsagen til mit problem.

Ok, først nu ser jeg at det er hovedrammen,
du arbejder med. Når jeg kigger på dit stylesheet
ser det ud til at du har overset forskellen på
border-color på b-elementerne, som skal være gray, og
baggrundsfarven på de samme elementer, som skal være hvid.

Hvert b tegner en 1 pixel høj boks på skærmen. Det er
border-left og border-right på disse elementer, der skaber
rammeeffekten, mens background-color på elementerne skal
have samme farve som boksens indhold. Højre og venstre
rammekant skabes af border-left og border-right på hele
boksen.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Lotte

Dato : 03-04-08 18:48

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Ok, først nu ser jeg at det er hovedrammen,
> du arbejder med. Når jeg kigger på dit stylesheet
> ser det ud til at du har overset forskellen på [...]

Ja, det hjalp, nu er det næsten rigtigt.
Min siderborder fanger ikke rundingen - det kan jeg ikke få den til.
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk