Læsning fra defekt SD-kort ?
Fra : Soren Pedersen

Dato : 30-03-08 14:57

Jeg sidder med et 4Gb SD kort, som 2 forskellige pc'er ikke vil kendes ved
uanset om det sidder i kameraet, printeren eller en kortlæser. Beskeden er
"Indsæt en disk i drev G"
Findes der et util derude som kan hjælpe mig ? - Og i givet fald, hvilket ?

På forhånd tak :)
Søren

Fra : kjeld09

Dato : 30-03-08 08:14

On 30 Mar., 15:57, "Soren Pedersen" <soeren.mu...@gmail.com> wrote:
> [...]
> "Indsæt en disk i drev G"
> Findes der et util derude som kan hjælpe mig ? - Og i givet fald, hvilket ?

Hej
Har de virket ?

Har du prøvet at formatere dem.

Hvis de ikke kan formateres, så prøv om du kan fdiske dem.

Hvis ikke skal du prøve at lave en ny partion, med et andet end fdisk.

Jeg har haft noget lignende og så brugte jeg et Linux partionerings
program og så var alt ok igen.

m v h
Kjeld

Fra : Soren Pedersen

Dato : 30-03-08 16:13

Hej
[...]

Ja, det har virket i ca 9md uden probs.
Jeg vil helst ikke ud i part. og fdisk, da der ligger nogle data (billeder)
på som jeg gerne vil have ud først......

Mvh
Søren

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-03-08 16:19

"Soren Pedersen" <soeren.munch@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg vil helst ikke ud i part. og fdisk, da der ligger nogle data
> (billeder) på som jeg gerne vil have ud først......

Her er et gratis program til at redde data netop fra sdkort m.m.
http://www.pcinspector.de/Sites/smart_recovery/info.htm?Language=7

Kurt

Fra : Soren Pedersen

Dato : 30-03-08 17:33

> Her er et gratis program til at redde data netop fra sdkort m.m.
> http://www.pcinspector.de/Sites/smart_recovery/info.htm?Language=7
>
> Kurt
Programmet forudsætter desværre at OS'et (win XP) kan se drevet. I dette
tilfælde virker det som om at kortet er dødt, hvilket også kan være
tilfældet bortset fra at kameraet kan se kortet uden at ville acceptere det.

Mvh
Søren

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-03-08 21:55

> [...]
> tilfælde virker det som om at kortet er dødt, hvilket også kan være
> tilfældet bortset fra at kameraet kan se kortet uden at ville acceptere

Ja, hvis det er helt dødt bliver det svært. Hvis det bare var defekt
filsystem og lign. så plejer Pcinspector at kunne klare det. Umiddelbart kan
jeg så kun anbefale at prøve kortet i en anden kortlæser i håb om, at det
ikke er helt dødt, således at en anden kortlæser måske kan fange
forbindelsen til det i den tid, det tager at redde data ud.

Kurt

Fra : Kjær

Dato : 03-04-08 17:11

Søg på google efter: photo recovery flash. Der kommer flere forslag.

Jeg har et gammelt program fra indigorose.com kaldet Photo Recovery. Det har
reddet mig et par gange, men om det kan læse et helt kaput kort er usikkert.

Held og lykke