Thunderbird migration
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 29-03-08 18:05

Jeg ønsker at flytte alle meddelelser og indstillinger fra
min Thunderbird på én computer til en anden computer.
Denne anden computer har allerede Thunderbird installeret.
Hvordan griber jeg lettest det an?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Holst

Dato : 29-03-08 18:17

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Jeg ønsker at flytte alle meddelelser og indstillinger fra
> min Thunderbird på én computer til en anden computer.
> Denne anden computer har allerede Thunderbird installeret.
> Hvordan griber jeg lettest det an?

MozBackup.

En hurtig googling afslører følgende link:

http://mozbackup.jasnapaka.com/

Fra : Carl Drud

Dato : 29-03-08 18:18

http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kopier_profil

--
Carl

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 31-03-08 15:58

Carl Drud skrev:

> http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kopier_profil

MOZBACKUP vil ikke køre pga af fejl i Thunderbird
profilen. Til gengædl var det ikke noget problem
at zippe THUNDERBIRD-mappen og unzippe den til den
anden.

Nu kan jeg imidlertid ikke starte Thunderbird,
systemet påstår at Thunderbird allerede kører,
og at jeg skal lukke programmet ned før jeg kan
starte et nyt programvindue. Men i joblisten
kan jeg ikke se noget om Thunderbird, hverken
i programruden eller procesruden.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-03-08 16:10

Den 31-03-08 16.57 skrev Jørgen Farum Jensen følgende:

> Nu kan jeg imidlertid ikke starte Thunderbird,
> systemet påstår at Thunderbird allerede kører,
> og at jeg skal lukke programmet ned før jeg kan
> starte et nyt programvindue.

Åbn profilmappen, og slet filen "parent.lock". Herefter skulle du gerne
kunne starte Thunderbird.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-04-08 17:28

Kim Ludvigsen skrev:

> Åbn profilmappen, og slet filen "parent.lock". Herefter skulle du gerne
> kunne starte Thunderbird.

Godt og håndgribeligt forslag, hvis det var,
en sådan fil kunne findes. Jeg går ud fra
du med profilmappen mener
Documents & Settings/User/Application Data/
--> Thunderbird/Profiles?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Michael Haase

Dato : 01-04-08 21:26

Jørgen Farum Jensen skrev dette den 01-04-2008 18:28:

> Godt og håndgribeligt forslag, hvis det var,
> en sådan fil kunne findes. Jeg går ud fra
> du med profilmappen mener
> Documents & Settings/User/Application Data/
> --> Thunderbird/Profiles?

og så skal du lige en tak længere ned i mappen

xxxxxxxx.default, hvor xxxxxxxx er en tilfældig blanding af tal og
bogstaver. Derinde skulle du meget gerne finde parent.lock filen

--
Michael Haase

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-04-08 22:47

Michael Haase skrev:

> og så skal du lige en tak længere ned i mappen
>
> xxxxxxxx.default, hvor xxxxxxxx er en tilfældig blanding af tal og
> bogstaver. Derinde skulle du meget gerne finde parent.lock filen

Jeg har kigget for 2. gang. Den er ikke i
nogen THUNDERBIRD mappe.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-04-08 23:00

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Nu kan jeg imidlertid ikke starte Thunderbird,
> systemet påstår at Thunderbird allerede kører,

Det skyldes at profilen ikke findes korrekt.

Jesper Poulsen

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 04-04-08 10:23

Den Tue, 01 Apr 2008 23:47:12 +0200 skrev Jørgen Farum Jensen:

> Jeg har kigget for 2. gang. Den er ikke i nogen THUNDERBIRD mappe.

PÃ¥ Linux-systemer hedder den i hvert fald '.parentlock', men jeg kan ikke
lige komme til at tjekke, om den hedder det samme på f.eks. Windows.
Måske kan det være derfor, du ikke kan finde den?

Mvh. Thomas Arildsen