Problemer med format !
Fra : John T.

Dato : 29-03-08 18:00

Forst vil jeg lige sige:
Sporgsmalet stilles kun for at blive lidt klogere,
disken er uden betydning !
Jeg har en 20GB disk og kun de 8GB kan findes,
jeg har forsogt at formatere/slette partition, men
intet virker, kun de 8GB.
Er disken bare sadan blevet kaput ?
Forsoget er sket med en ekstern usb-boks, men den
skal maske i et IDE stik i maskinen ?
Hilsen John T.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 29-03-08 18:29

"John T." <tilsteda@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> intet virker, kun de 8GB.
> Er disken bare sadan blevet kaput ?
> Forsoget er sket med en ekstern usb-boks, men den
Prøv at checke jumperne på harddisken. Mange harddiske (bl.a. IBM)
tillader at man med en jumper begrænser størrelsen på harddisken

--
med venlig hilsen
Bc

Fra : John T.

Dato : 29-03-08 18:34

> Prøv at checke jumperne på harddisken. Mange harddiske (bl.a. IBM)
> tillader at man med en jumper begrænser størrelsen på harddisken

> [...]

Der er ingen jumper isat, og det er en Western Digital 200
John T.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 29-03-08 18:38

> Der er ingen jumper isat, og det er en Western Digital 200
> John T.
Jeg mener at en disk i en usb box skal være jumpet som master.
Bc

Fra : John T.

Dato : 29-03-08 18:44

"Bjarne Chr" <Yes@and_No> skrev i en meddelelse

> "John T." <tilsteda@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg mener at en disk i en usb box skal være jumpet som master.
> Bc
Det har jeg nu aldrig haft prob. med, jeg prøver med en jumper.
John T.

Fra : John T.

Dato : 29-03-08 19:04

Det blev det ikke bedre af !
John T.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 29-03-08 19:25

> Det blev det ikke bedre af !
> John T.
-
Jeg må nok melde pas.
Du har prøvet i kontrolpanel / computeradministration / diskhåndtering.
Bc

Fra : John T.

Dato : 29-03-08 19:57

> [...]
> -
> Jeg må nok melde pas.
> Du har prøvet i kontrolpanel / computeradministration / diskhåndtering.

Ja, og der siger den det samme.
Prøver ved lejlighed at sætte den på IDE kablet
Hilsen John T.

Fra : Olesen

Dato : 30-03-08 00:34
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-03-08 14:00

Olesen wrote:

> Har du prøvet low level format?

Man low-level-formatterer ikke IDE/ATA-diske.

Jesper Poulsen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 30-03-08 13:26

"John T." <tilsteda@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> intet virker, kun de 8GB.
> Er disken bare sadan blevet kaput ?
> Forsoget er sket med en ekstern usb-boks, men den
Hvor gammelt er dit bundkort...hvis det er en ældre sag kunne det være
begrænsninger i bios.

Mikkel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-03-08 14:01

Jens Mikkel Lausten wrote:

> Hvor gammelt er dit bundkort...hvis det er en ældre sag kunne det være
> begrænsninger i bios.

At den ikke kan se den fulde størrelse af en USB-disk?

Jesper Poulsen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 30-03-08 14:54

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> At den ikke kan se den fulde størrelse af en USB-disk?

Hej Jesper...jeg må lige øve mig på det der læsning

Mikkel

Fra : John T.

Dato : 30-03-08 16:53

"Jens Mikkel Lausten" <mlausten@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jesper...jeg må lige øve mig på det der læsning
>
> Mikkel

Ha,ha, den var gó !!
Jeg har bare aldrig før hørt at SÅ mange clusters skulle blive
defekte på én gang.
Nu vil jeg prøve at sætte den på IDE kablet og se om den vil se
disken i Bios. (Det gør den ikke fra USB.)
John

Fra : John T.

Dato : 30-03-08 20:48

> Nu vil jeg prøve at sætte den på IDE kablet og se om den vil se
> disken i Bios. (Det gør den ikke fra USB.)
> John

Hold da kæ.. , det skulle jeg aldrig há gjort, jeg måtte kæmpe
med pc,en i 5 timer før jeg fik den til at køre normalt.
Efter jeg havde sat IDE kablet på plads igen og genstartede
viste den blå skærm og efter flere forsøg viste den en komplet
blå skærm med kun denne tekst: Ikke mere hukommelse-lukkes.
Jeg prøvede så med XP-skiven, den nåede kun lidt ind i forløbet,
og så "BANG" --- blå skærm igen.
Jeg har ingen forklaring på at det til sidst lykkedes at få den
til at køre, jeg var godt træt til sidst.
Jeg startede tråden med at jeg gerne ville blive lidt klogere,
det er jeg så blevet:
Disken ud på et hårdt underlag, og så med
et par store slag med en mugert og derefter på genbrug !!
Smil og hilsen fra
John T.

Fra : John T.

Dato : 30-03-08 16:49

> Hvor gammelt er dit bundkort...hvis det er en ældre sag kunne det være
> begrænsninger i bios.
>
> Mikkel

Ingen tidlige prob.
John