Martins kirke
Fra : Per Nielsen

Dato : 24-03-08 08:37

Hej
Er der nogen der ved i hvilket sogn i København ,Martins kirken ligger.
MVH Per

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 24-03-08 09:10

Mon du tænker på denne? http://w1.1331.telia.com/~u133100120/danskinfo.htm
Flemming

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 24-03-08 09:15

Der er vist osse en på Frederiksberg http://www.vivit.dk/martinskirken/
Undskyld.. . . ..:-, /

Fra : Michael Olsen

Dato : 24-03-08 11:54

Hvis der er tale om Martinskirken på Martinsvej - en sidevej til
Vodroffsvej på Frederiksberg - hvor der også lå en fødeklinik, så
drejer det sig om Skt. Markus sogn - det er kirken for enden af
pladsen ved Forum.

mvh Michael

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-03-08 19:12

Tror det er den kirke kan ikke være andre,sagen er at jeg har fundet person konf. i Gladsaxe sogn og der står at han er født i
Martinskirke i KB. d. 6 jan. 1902 men når man kikker AO i skt.markus sogn er den ingen kirkebog før April 1902, har også prøvet
under Frederiksberg sogn,hvor jeg heller ikke kunne finde ham.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 25-03-08 23:29

Per Nielsen wrote:

> [...]

> så
> drejer det sig om Skt. Markus sogn - det er kirken for enden af

Sokkelund Herred
Skt Markus

Redaktion
Vagn Lyrstrand
1877 var der ogsa? a?ben udsigt til den nybyggede
Martinskirke ved Skt. Jørgens Sø. Dengang fandtes ik-
ke mange tilsvarende bygninger udenfor "volden" pa?
Frederiksberg.

ØERNE
Pastor Vagn Lyrstrand
København, Martinskirken, Martinsvej 4
Søndag 3. juli kl. 11 m.nadv. (

Den 4. november 1855
Den evangelisk-lutherske Frikirke
i Danmark blev stiftet ved
pastor Niels Petersen Grunnet.der himlen, som vi kan blive frelst ved.

from http://www.vivit.dk/kirkeblad/lk2005-7-8.pdf

http://daisy.sa.dk/HeListe.asp
it looks like the Kirkebøger have not been deposited in the archives

not listed here either
http://www.sa.dk/media(745,1030)/LAK-sognen%C3%B8gle.pdf

the usual excuse in England is that they are still in use

Hugh W

--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Hugh Watkins

Dato : 26-03-08 11:17

Hugh Watkins wrote:

> [...]
> http://www.sa.dk/media(745,1030)/LAK-sognen%C3%B8gle.pdf
>
> the usual excuse in England is that they are still in use

I just telepehoned LAK anf they have no registers and the church is not
recognised by the Kirkeministri
so kirkebøgerne er uofficialet

ADRESSER
Pastor Leif G. Jensen, Ewaldsvej 9, 8723 Løsning. Tlf. 7565 1660 << ikke
hjemme

Pastor Vagn Lyrstrand, A?lekistevej 157, 2720 Vanløse. Tlf. 3874 6661 <
ver ikke hjem

Se Luthersk Kirke i farver pa? www.vivit.dk. - Skriv til os pa?:
post@vivit.dk

KØBENHAVNs menighed
Martinskirken, Martinsvej 4, 1926 Frederiksberg
Kontakt: 39 61 06 31 eller 60 63 23 23

good luck

Hugh W

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-03-08 19:05

> [...]
>
> KØBENHAVNs menighed
> Martinskirken, Martinsvej 4, 1926 Frederiksberg

Skal jeg forstå det sådan at der ikke er afleveret kirkebøger før 1902 ,hvorfor??
Skal man henvende sig til kirken.
Per

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 25-03-08 00:32

Ifølge Trap Danmark Storkøbenhavn:

"Martins kirke, Martinsvej ved Vodroffsvej, for den af pastor N.P. Grunnet
1855 stiftede evangelisk-lutherske menighed, der hører til frikirken i
Danmark, er opf. 1877 (grundsten nedlagt 18/3, indviet 19/8) for ca. 30.00
kr. efter tegn. af arkt. Alfr. Jensen og Aug. Johansen. Bygget af røde
mursten på granitsokkel, tårn m. spir (22 m) ved gavlen og tilbygn. ved
korenden. Det indre har orgel over indgangen, tøndehvælving, krucifiks på
alteret og et maleri (Kristus i Gethsemane) over kornichen. Over
sakristidøren et fotografi af N.P. Grunnet. Der er ca. 200 pladser."

Så mange vare ordene i Trap Danmark, venligst Jytte - 2770