Statistikk?
Fra : Harald Mossige

Dato : 21-03-08 22:56

Jeg har i en del dager notert tidspunktet for hver gang jeg tar meg en
røyk. Jeg ønsker å sette det opp i et grafisk bilde der jeg ønsker å se
hvilke "vaner" jeg kan avdekke. Jeg er ikke sikker på hva jeg leter
etter, men det handler om å, i alle fall, redusere nikotinbehovet
og/eller gjøre vanene betre.

Jeg trenger forslag til hvordan jeg kan "visualisere" "fakta".

HM

Fra : Martin Andersen

Dato : 21-03-08 22:58

Harald Mossige wrote:
> [...]
> og/eller gjøre vanene betre.
>
> Jeg trenger forslag til hvordan jeg kan "visualisere" "fakta".

Var jeg den eneste der lige tænkte på H.C. Andersen da jeg læste: "Jeg
har i en del dager notert tidspunktet for hver gang jeg tar meg en røyk"?

Fra : Harald Mossige

Dato : 22-03-08 00:43

Martin Andersen wrote:

> Var jeg den eneste der lige tænkte på H.C. Andersen da jeg læste: "Jeg
> har i en del dager notert tidspunktet for hver gang jeg tar meg en røyk"?

Nåå, det han noterte er ikke noe problem for /meg/

Fra : Ivar

Dato : 22-03-08 01:02

Harald Mossige skrev:

> Jeg trenger forslag til hvordan jeg kan "visualisere" "fakta".

Tegn blot dagene som linjer (0-24) over hinanden og sæt krydser.
Hvis der ikke er noget tydeligt at se, kan du alligevel ikke
bruge det til noget.

Jeg lavede en gang noget ligende med mit kaffeforbrug på
arbejdet. Jeg havde på fornemmelsen at mit forbrug var helt
spontant. Jeg satte krydser nogle dage, og fandt ud af at
det var det ikke. Jag drak altid mere kaffe om formiddagen
end om aftenen. Det gør jeg stadig

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?