Muslim=Robot er programmerert til entydig~
Fra : Bo Warming

Dato : 19-03-08 17:44

Robotter er programmerert til entydige svar på enhver ny hændelse

Mennesker har endnu flere brikker at flytte med og må ofte atvente at de
mange bolde i luften har nået forudsigelighed så der kan tages beslutning,
der ikke fortrydes.

Muslimer er faste i troen men vesterlændinge har tvivlens nådegave og har
opnået store fremskridt ved denne åbenhed. Hemmelighedskræmmeri om at der
kun er én vej og andre skal forties, er en sølle udvej

Men become civilized, not in proportion to their
willingness to believe, but in proportion to their readiness to doubt.
H.L. Mencken

vitv To have doubted one's own first principles
is the mark of a civilized man. Oliver
Wendell Holmes, Jr.

vitv "Doubt is not a pleasant condition, but certainty is.
Voltaire

vitv½ "Hvis vise Mænd ikke tog fejl, måtte Narrene fortvivle.
Goethe

vitv All freedom of spirit - i.e., instinctive scepticism - is a
prerequisite for greatness. Nietzsche

Vitv At indse, at man er uvidende, er et godt skridt på vejen mod
kundskab. Benjamin Disraeli

Vitv Den som tvivler på sin sag/ han er slagen før sit slag. Piet
Hein

vitv Doubt is not a pleasant mental state but certainty is a
ridiculous one.Voltaire (Francois Marie Arouet)

vitv Egentlig ved man kun noget, når man ved lidt; tvivlen vokser
med videnen. Johann Wolfgang von Goethe

vitv Enhver metode at tænke på, er reaktionen på en tvivl.
José Ortega y Gasset

vitv Enhver, der tvivler på, at han er et geni, er talentløs.
Edmond Concourt

vitv Et mennesker, som har valgt at gå nye veje, er bundet til
livslang tvivl. Asger Jorn

vitv Great minds are sceptical. Convictions are prisons.
Nietzsche

Vitv Hvis mennesket vil begynde med visheder, så skal det ende med
tvivl; men hvis det vil være tilfreds med at begynde med at tvivle, skal det
ende med vished. Francis Bacon

Vitv Jeg respekterer troen, men det er tvivlen, man bliver
udviklet af, Wilson Mizner

vitv Jeg ved, at jeg ved, at jeg intet ved. Sokrates

VItv Kun gennem at mistvivle om os selv og vore gerninger, kan vi
finde fred. Luther

vitv Man skal tvivle på alt, og at sandheden alene er det, der
kan stå for en logisk efterprøvelse. René
Descartes

VItv Nothing makes a man suspect much, more than to know little,
and therefore men should remedy suspicion by procuring to know more, and not
keep their suspicions in smother Bacon Francis
(1561-1626)English Philosopher, Essayist, and Statesman

vitv Objection, evasion, distrust and irony are signs of health.
Everything absolute belongs to pathology. Nietzsche (1844-1900)German
Philosopher

Vitv One's belief in truth begins with a doubt of all the truths
one has believed hitherto. Nietzsche

Vitv Scepticism is the beginning of Faith. Oscar Wilde, The
Picture of Dorian Gray, 1891

vitv The thinker needs no one to refute him. He is quite capable
of doing that himself. Nietzsche

Vitv To be uncertain is to be uncomfortable, but to be certain is
to be ridiculous. Chinese proverb

Vitv Tvivlen er det eneste, man kan være sikker på. René
Descartes

vitv Vi ved kun sikkert, når vi ved lidt;sammen med mere viden
dukker tvivlen op. Goethe

vitvcx Innvendingen, sidespranget, den muntre
mistenksomhet, spottelysten er tegn på sunnhet. Alt ubetinget hører hjemme i
patologien.Nietzsche

vitv½ Jo mere man ved, desto mere tvivler man. Goethe

vitvi »Skepsis over for autoriteter er demokratiets salt«.
Poul Henningsen

vitvi Det står skrevet, at den, der tvivler, altid, altid skal
ende med at undlade, han skal ende med at lade den sag falde, der er
genstand for hans tvivl. Johannes V Jensen(Kongens fald, der altså caterer
Biblen)

VItvi Great minds are sceptical. Convictions are prisons.
Nietzsche

vitvi Jeg ved, at jeg ved, at jeg intet ved.
Sokrates

vitvi Jo mere man ved, desto mere tvivler man.
Goethe

vitv½ Kun gennem at mistvivle om os selv og vore gerninger kan vi
finde fred. Luther

vitvi Man bør tvivle om alt. Rene Descartes

VItvi To be uncertain is to be uncomfortable, but to be certain is
to be ridiculous. Chinese proverb

vitvii Lykkelig er den, der ikke tvivler på sig selv.
Gustave Flaubert

vitvkæNår man elsker, tvivler man ofte på det, man tror mest på."

vitv