Hvordan og med hvad gøres dette !
Fra : Peter Marker

Dato : 27-03-08 21:22

Hej alle

Jeg har være på en restaurant - Das Kleine Rote i Hamburg - hvor vi fik en
forret hvori indgik indbagte bønner. Det smagte vildt godt. Dejen kunne jeg
ikke genkende.
Det var ikke wontondej eller forårsrulledej !
Et billede kan ses på følgende link http://www.madforsjov.dk/anbefaling.html
under
Tatar vom Rinderfilet........

mvh
Peter Marker

Fra : Margrete Johansen

Dato : 29-03-08 08:47

"Peter Marker" <peter_8361@yahoo.danmark> wrote in message
> [...]
> jeg ikke genkende.
> Det var ikke wontondej eller forårsrulledej !

Hej Peter.

Det ser lækkert ud - skal lige selv en tur til Hamburg om et par uger, så
kan jeg jo prøve om jeg kan smage hvad det går ud på. Hvordan ligger
prisniveauet på Das Kleine.... og kan du anbefale andre gode spisesteder
dernede?

På forhånd tak.

Margrete www.smagsuniverset.dk

Fra : Peter Marker

Dato : 29-03-08 20:55

"Margrete Johansen" <mamajohsFJERN@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan jeg jo prøve om jeg kan smage hvad det går ud på. Hvordan ligger
> prisniveauet på Das Kleine.... og kan du anbefale andre gode spisesteder

Hej Margrete

Prisniveauet er ikke så slemt og mener at de stadig har en Michelin stjerne.
5 retter for 75?.
Men lækkert var det.
Der er mange lækre restauranter i Hamburg. Jeg har været på Sgroi ( 1
Michelin stjerne ), Saliba ( syrisk mad )
Brasseri La Provence ( rigtig god billig mad ) og Massimo la Lupa ( meget
lækkert )
Så det er efter smag og tegnebog.
Alle restauranterne har egen hjemmeside.

mvh
Peter

Fra : Margrete Johansen

Dato : 30-03-08 21:51

> [...]
> lækkert )
> Så det er efter smag og tegnebog.
> Alle restauranterne har egen hjemmeside.

Hej igen.

Tak - jeg kigger straks på hjemmesider - har ret ofte været i Hamburg, men
ikke mødt den kulinariske del endnu. Glæder mig.

Margrete www.smagsuniverset.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 12:00

> [...]
> jeg ikke genkende.
> Det var ikke wontondej eller forårsrulledej !

Kunne det tænkes at det er en krydret afart af Orly-dej ?

Dejen ligner (uden samligning i øvrigt), den som er uden om McDonalds Chili
Tops....

/karsten

Fra : Peter Marker

Dato : 30-03-08 15:55

"Karsten" <seks på drosselvej i dk> skrev i en meddelelse

> Kunne det tænkes at det er en krydret afart af Orly-dej ?
>
> Dejen ligner (uden samligning i øvrigt), den som er uden om McDonalds
> Chili Tops....
>
> /karsten

Hej Karsten

Tror ikke det er orly-dej. Så ville overfladen af dejen jo følge konturen af
bønnerne. Og den var helt glat som en forårsrulle. Men bare ikke den smag.
Skulle selvfølgelig bare have spurgt

mvh
Peter

Fra : Peter Marker

Dato : 03-04-08 12:40

Hej gruppe

Skrev en mail til restauranten for at få at vide hvordan det blev gjort og
de var så venlige at fortælle det.

De anvender Kenia-bønner som bliver skåret i lige lange stykker. De koges
kort i meget salt vand og afkøles i isvand.
De lægger et stykke Lardo ( italiensk ) spæk på et skærebræt og krydrer det
med peber og placerer nogle bønner der på og ruller det sammen.
Dernæst panerer de rullen ( mel, æg og fin rasp).
Olie varmes op i en gryde ved 150 - 160 grader og rullerne steges heri 1-2
minutter.

Det var såmænd det hele

mvh
Peter Marker
www.madforsjov.dk

Peter Marker
www.madforsjov.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-08 20:43

> Skrev en mail til restauranten for at få at vide hvordan det blev gjort og
> de var så venlige at fortælle det.

Tja'eh - den korteste vej er som regel den nemmeste

> [...]
> Dernæst panerer de rullen ( mel, æg og fin rasp).
> Olie varmes op i en gryde ved 150 - 160 grader og rullerne steges heri 1-2

Panering, ja hvorfor ikke - Det skal prøves af (og så med chili cheese tops)
i weekenden

Jeg har i øvrigt (af en tysker - helt nede fra Dresden) at dobbelt panering
er meget bedre en enkel - - - men der går også en hel del mere smør til, men
ok... 110 kg kommer heller ikke af havregryn og skummetmælk

/karsten (med fedt om hjertet)

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-08 21:25

> [...]
> Dernæst panerer de rullen ( mel, æg og fin rasp).
> Olie varmes op i en gryde ved 150 - 160 grader og rullerne steges heri 1-2

Så er det afprøvet....
I mangel af Keniabønner, brugtes de bedste frosne haricoverts fra Netto
I mangel af Lardo, brugtes pålægsfilet også fra Netto
Paneringen havde jeg dog alt til
Stegt i olie i en dybpande.

Alle i familen syntes det smagte godt.

Nu skal der prøves med syltede chili og ost, så jeg kan finde min egen
cheese-chili-tops

Tak for opskriften, Peter

mvh
Karsten

Fra : Peter Marker

Dato : 06-04-08 23:16

> [...]
> Stegt i olie i en dybpande.
>
> Alle i familen syntes det smagte godt.
>
> Nu skal der prøves med syltede chili og ost, så jeg kan finde min egen

Hej Karsten

Hmmm - så er jeg jo nødt til at prøve det af også
Skal nok vende tilbage med mit resultat.

mvh
Peter Marker
www.madforsjov.dk