/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
Induktion - er det værd at købe?
Fra : Morten


Dato : 27-03-08 00:52

Hej

Jeg står og skal købe indbygnings-kogeplade.

Er det værd at ofte de ekstra penge og købe induktion? - nogen erfaringer?

Jeg skal jo samtidig skifte alle pander og gryder ud, så det kommer vel til
at koste mig en 3-4.000 mere end alm. glaskeramisk ...

/Morten



 
 
Christian Hansen (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Christian Hansen


Dato : 27-03-08 03:31

Hej Morten

Jeg har været vant til at bruge gas - det er perfekt til madlavning. Så
flyttede vi og havde en periode et af det gamle massepladekomfurer - det
er ikke perfekt. Da vi lavede nyt køkken stod så valget mellem induktion
og gas. Vi valgte induktion fordi det er energibesbarende ( det er gas
også! ) og fordi det er meget børnevenligt da der jo ikke er varme
plader som sådan. Desuden havde vi hørt at det stort set var som at lave
mad på gas.

Jeg har _ikke_ fortrudt!!! Induktion er simpelthen godt - ekstrem god
temperaturstyring - meget hurtig reaktionstid - faktisk på linje med
gas. Og så sviner det ikke, som gas gør.

Så herfra skal lyde en klar og varm ( :) ) anbefaling - køb induktion,
det er fremtidens måde at varme mad på :)

Mvh Christian

Morten wrote:
> Hej
>
> Jeg står og skal købe indbygnings-kogeplade.
>
> Er det værd at ofte de ekstra penge og købe induktion? - nogen erfaringer?
>
> Jeg skal jo samtidig skifte alle pander og gryder ud, så det kommer vel til
> at koste mig en 3-4.000 mere end alm. glaskeramisk ...
>
> /Morten
>
>

Hauge (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 27-03-08 06:15

Christian Hansen wrote:
> Så herfra skal lyde en klar og varm ( :) ) anbefaling - køb induktion,
> det er fremtidens måde at varme mad på :)

Giver dig helt ret i det du har skrevet, er selv *meget* tilfreds med mit
induktion.

Mvh Hauge



Rasmus M. Jensen (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 27-03-08 08:53

Hauge wrote:
>
> Giver dig helt ret i det du har skrevet, er selv *meget* tilfreds med
> mit induktion.
>

enig enig...
er gået fra induktion til gas (lejebolig) men savner godtnok
induktionskomfuret...
i mine øjne er der klart flere fordele ved det frem for gas...
i den forbindelse vil jeg da lige skamrose VOSS induktion...

--
mvh
Rasmus



Christian Hansen (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Christian Hansen


Dato : 27-03-08 09:39

Rasmus M. Jensen wrote:
> Hauge wrote:
>> Giver dig helt ret i det du har skrevet, er selv *meget* tilfreds med
>> mit induktion.
>>
>
> enig enig...
> er gået fra induktion til gas (lejebolig) men savner godtnok
> induktionskomfuret...
> i mine øjne er der klart flere fordele ved det frem for gas...
> i den forbindelse vil jeg da lige skamrose VOSS induktion...
>

:) Jeg har en hjerteformet gryde jeg bruger til kartofler og lign, når
den koger med låg, kan vandet godt købe lidt ned ad kanten på den og ned
på pladen, hfor det så ligger og koger i kanten af gryden. Det er
irriterende at høre på, så derfor ligger jeg altid en karklud/stykke
køkkenrulle mellem selve pladen og gryden - så drypper vandet ned på den
og larmer ikke.

Man kan også lægge en avis mellem komfur og pande, hvis man laver noget
der sviner lidt - det er altså smart :)

Mvh Christian

Hanne Christensen (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Hanne Christensen


Dato : 27-03-08 10:20


"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:fsfjo9$hn1$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hauge wrote:
>>
>> Giver dig helt ret i det du har skrevet, er selv *meget* tilfreds med
>> mit induktion.
>>
>
> enig enig...
> er gået fra induktion til gas (lejebolig) men savner godtnok
> induktionskomfuret...
> i mine øjne er der klart flere fordele ved det frem for gas...
> i den forbindelse vil jeg da lige skamrose VOSS induktion...
>
> --
> mvh
> Rasmus
Helt enig. Er også meget glad for VOSS induktion.
Jeg ømmede mig lidt, da jeg skulle kassere mine potter og pander, men fik
nyt, lækkert grej. Æbleskivepanden beholdt jeg. Hvis jeg en sjælden gang
skal lave æbleskiver, finder jeg min massekogeplade frem.
vh Hanne



Kim (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 27-03-08 14:12

"Hanne Christensen" <hannec03@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
news:47eb66d9$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Æbleskivepanden beholdt jeg. Hvis jeg en sjælden gang skal lave
> æbleskiver, finder jeg min massekogeplade frem.
>
Hvorfor det. Er den ikke af støbejern ?
Jeg har en støbejernsgryde, og den fungerer da glimrende på induktion...

Mvh, Kim


Tove Krieger (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 27-03-08 14:20

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
news:47eb9d20$0$90271$14726298@news.sunsite.dk
> "Hanne Christensen" <hannec03@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> news:47eb66d9$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Æbleskivepanden beholdt jeg. Hvis jeg en sjælden gang skal lave
>> æbleskiver, finder jeg min massekogeplade frem.
>>
> Hvorfor det. Er den ikke af støbejern ?
> Jeg har en støbejernsgryde, og den fungerer da glimrende på
> induktion...
> Mvh, Kim

Jeg læste et sted, at alt køkkengrej hvor en magnet kan placeres på
bunden, vil egne sig til induktion. Jeg ville da også gerne have et
induktionskomfur, når mit snart 14-årige glaskeramiske skal
udskiftes, så det kan da være at jeg vover forsøget. Det lyder til
at være en enestående opfindelse.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Christian Hansen (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Christian Hansen


Dato : 27-03-08 19:19

Tove Krieger wrote:

> Jeg læste et sted, at alt køkkengrej hvor en magnet kan placeres på
> bunden, vil egne sig til induktion. Jeg ville da også gerne have et
> induktionskomfur, når mit snart 14-årige glaskeramiske skal udskiftes,
> så det kan da være at jeg vover forsøget. Det lyder til at være en
> enestående opfindelse.

Det er enestående - ja faktisk genialt tænkt. Alle komfurtyper (
undtagen gas ) er baseret på at man varmer et eller andet op - en plade,
halogenlamper o.lign. og så overfører energien termisk til gryden. Med
induktion benytter man - ja induktion - til at varme selve gryden op og
springer et led over. Der er der, at den store energimæssige besparelse er.


Og så har induktion jo blæreeffekt. Prøv at tage 3 eller 4
sukkerknalder. Placer dem på kogezonen og sæt så en gryde med vand oven
på sukkerknalderne. Tænk for kogezonen på max. Når vandet så koger
lystigt i gryden, der står på sukkerknalderne, så måber folk, der ikke
kender induktion i forvejen :)

Mvh Christian

SB (27-03-2008)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 27-03-08 19:32


"Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> skrev i en meddelelse
news:47ebe4d2$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Tove Krieger wrote:
>
>> Jeg læste et sted, at alt køkkengrej hvor en magnet kan placeres på
>> bunden, vil egne sig til induktion. Jeg ville da også gerne have et
>> induktionskomfur, når mit snart 14-årige glaskeramiske skal udskiftes, så
>> det kan da være at jeg vover forsøget. Det lyder til at være en
>> enestående opfindelse.

Sparer også strøm, du skal ikke have tændt for pladerne så længe før maden
er færdig
og det med at tænde for panden og begynde at forme frikadellerne, glem det,
form frikadellerne og tænd for panden
Og forvent at du nok brænder en smule mad på den første tid, svært at vænne
sig til farten
Men svære at vænne sig af med det igen

Søren



Tove Krieger (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 27-03-08 19:47

"SB" <sobo@SLETTESofir.dk> skrev i en meddelelse
news:VKRGj.33$A73.31@news.get2net.dk
>
> Sparer også strøm, du skal ikke have tændt for pladerne så længe
> før maden er færdig
> og det med at tænde for panden og begynde at forme frikadellerne,
> glem det, form frikadellerne og tænd for panden
> Og forvent at du nok brænder en smule mad på den første tid,
> svært at vænne sig til farten
> Men svære at vænne sig af med det igen
>
> Søren

Det lyder helt fantastisk men kan man ikke bare lade være med at
skrue så højt op for "varmen" hvis man ikke er hurtig nok til at
forme dellerne eller hvad ?
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Tove Krieger (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 27-03-08 19:44

"Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> skrev i en meddelelse
news:47ebe4d2$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> Og så har induktion jo blæreeffekt. Prøv at tage 3 eller 4
> sukkerknalder. Placer dem på kogezonen og sæt så en gryde med
> vand oven på sukkerknalderne. Tænk for kogezonen på max. Når
> vandet så koger
> lystigt i gryden, der står på sukkerknalderne, så måber folk, der
> ikke kender induktion i forvejen :)
>
> Mvh Christian

Hold da op hvor jeg er imponeret. Jeg tror også at jeg skal overveje
at blære mig. (Og måske kan jeg så samtidig spare lidt på strømmen).


--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Ivar (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 27-03-08 22:05

Tove Krieger skrev:

> Hold da op hvor jeg er imponeret. Jeg tror også at jeg skal overveje at blære
> mig. (Og måske kan jeg så samtidig spare lidt på strømmen).

Det sukkerknalderne er kun for sjov, men man kan lægge et stykke
køkkenrulle under gryden, når man koger, så vil den suge det op
der koger over. På et almindeligt komfur vil der gå ild i papiret.

Pladen på komfuret bliver kun varm fordi gryderne afgiver
varmen til den. Der er ingen egentlig restvarme i komfuret.
Hvis man ønsker at holde soven lun under middagen, må man
holde blusset tændt på laveste varme, hvor man på et almindeligt
komfur kan klare sig med restvarmen.

At man sparer energi er nok et lidt tyndt argument. En del af
energien forsvinder i eletronikken. Ved et almindeligt komfur
bliver al varmen sendt op i kogepladen. Ved et almindeligt komfur
går mere varme til spile, men det er begrænset. Et induktionskomfur
er nok en anelse mere økonomis, men jeg tviler på at det
allene kan betale merudgiften.

Induktion er det eneste rigtige.


Ivar Magnusson



--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af
at citere indlæg fra Googles Groups korrekt.



Hanne Christensen (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Hanne Christensen


Dato : 27-03-08 15:46


"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
news:47eb9d20$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> "Hanne Christensen" <hannec03@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> news:47eb66d9$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Æbleskivepanden beholdt jeg. Hvis jeg en sjælden gang skal lave
>> æbleskiver, finder jeg min massekogeplade frem.
>>
> Hvorfor det. Er den ikke af støbejern ?
Nej, men æbleskiverne bliver gode. ;)
Det var mest tænkt som et eksempel på, at man ikke behøvede at kassere en
"specialgryde/pande", som sjældent bliver brugt, men som ville blive savnet.
Derved kunne man også udskyde det ekstra indkøb. (Kogepladen blev købt, så
vi kunne lave lidt mad, mens vi ombyggede køkken. Så den havde jeg.).

> Jeg har en støbejernsgryde, og den fungerer da glimrende på induktion...

Det gør min støbejernsgryde og pande også.

vh Hanne




Morten (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 27-03-08 22:39

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:fsfjo9$hn1$1@newsbin.cybercity.dk...

> i den forbindelse vil jeg da lige skamrose VOSS induktion...

Jo, jeg tror dog det bliver noget lidt billigere - dette er det klart
billigeste induktion jeg har kunne finde (ElGiganten)

http://kortlink.dk/4zx9

Er der noget jeg skal være opmærksom på ved denne?





Rasmus M. Jensen (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 27-03-08 22:44

Morten wrote:
>
> Jo, jeg tror dog det bliver noget lidt billigere - dette er det klart
> billigeste induktion jeg har kunne finde (ElGiganten)
>
> http://kortlink.dk/4zx9
>
> Er der noget jeg skal være opmærksom på ved denne?

tjaa... pris og kvalitet...
vælg nu et kvalitetsmærke i stedet... det er det billigste i længden og de
har oftest bedre/flere nyttige funktioner...

--
mvh
Rasmus



Jens Bruun (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 27-03-08 09:37

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:47eae180$0$90269$14726298@news.sunsite.dk

> Er det værd at ofte de ekstra penge og købe induktion?

Ja.

> - nogen
> erfaringer?

Ja.

> Jeg skal jo samtidig skifte alle pander og gryder ud, så det kommer
> vel til at koste mig en 3-4.000 mere end alm. glaskeramisk ...

De penge er givet rigtigt godt ud.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Anders Truelsen (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Anders Truelsen


Dato : 27-03-08 02:59

Hej Morten

Jeg er skiftet fra gas til induktion og jeg kommer aldrig tilbage til
gas.

Som en sidebemærkning vil jeg anbefale dig at købe et stort komfur
(80-90cm) hvis du laver meget mad.

Held&Lykke med dit nye komfur.

/a

Zillyink (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Zillyink


Dato : 27-03-08 16:00

"Anders Truelsen" <atruelsen@gmail.com> skrev i meddelelsen:

> Som en sidebemærkning vil jeg anbefale dig at købe et stort
> komfur
> (80-90cm) hvis du laver meget mad.

Jeg støtter klart dette råd, køb endelig en bred model, du vil
kunne have store potter og pander i gang på én gang.

Husk her at emfanget/hætten skal have samme bredde og husk at
induktionspladens monteringshul går over i de to sideskabe, hvis
du "kun" har 60 cm. elementer. Hvis du monterer pladen oven på et
80 cm. element er det selvfølgelig nemmere, men det er typisk
ikke noget problem at "låne" lidt plads fra de to sideelementer.

Koger det over, så er der intet der brænder på, hverken på pladen
eller gryden/panden, hvilket igen betyder lettere renhold.

--
Baumann


Kim (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 27-03-08 21:11

"Zillyink" <zillyink@OQ19ZX82hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:47ebb669$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Som en sidebemærkning vil jeg anbefale dig at købe et stort komfur
>> (80-90cm) hvis du laver meget mad.
>
> Jeg støtter klart dette råd, køb endelig en bred model, du vil kunne have
> store potter og pander i gang på én gang.
>
Lidt noget vås.... Jeg har selv 80cm induktion...
Når man tager den brede model, er der ikke mere kogeplads,
fordi problemet så bliver afstanden fra forreste til bageste
kogezone.
Der er mere afsætningsplads, men der er ikke plads til mere
"aktivt" kogegrej, synes jeg.

Mvh, Kim


Ivar (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 27-03-08 18:24

Morten skrev:

> Er det værd at ofte de ekstra penge og købe induktion? - nogen erfaringer?

Ja, lynhurtig reaktion og stor effekt hurtigt. Skruer man ned, sænkes
temperaturen øjeblikkeligt. Timer fungerer også fint, når tiden
er udløbet, går gryden af kog på et par sekunder. Pladen bliver aldrig
så varm at ting brænder fast. Rengøring er blot en fugtig klud.
Jeg har haft induktionskomfur i 10 år og har aldrig ønsket mig,
at det var et almindeligt komfur. I mit komfur deler to plader samme
elektronik. Det er bedre, hvis hver plade har sin egen elektronik.


> Jeg skal jo samtidig skifte alle pander og gryder ud, så det kommer vel til
> at koste mig en 3-4.000 mere end alm. glaskeramisk ...

Det er merprisen værd. Næsten alle gryder (på nær aluminium) der
er solgt inden for de sidste 10 år kan bruges. Typisk er det
vist med et "atomtegn" i bunden.


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/



Morten (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 27-03-08 22:38

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.dc507d83a78407ef.31159@nozpamwebspeed.dk...
>
> Det er merprisen værd. Næsten alle gryder (på nær aluminium) der
> er solgt inden for de sidste 10 år kan bruges. Typisk er det
> vist med et "atomtegn" i bunden.

Jo, men jeg har stort set kun pander af mærket scanpan, som er forholdsvis
dyre, og helt fantastisk gode .. men jeg har prøvet med en magnet, og den
kan slet ik sidde på dem, så de er vel ik noget værd til induktion?



Frank Løkkegaard (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 27-03-08 21:28

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> on torsdag 27. marts 2008 at 21:11 +0100
wrote:
>Der er mere afsætningsplads, men der er ikke plads til mere
>"aktivt" kogegrej, synes jeg.

Det afhænger vel af antallet af kogezoner?

Jeg ville aldrig vælge et komfur med kun fire zoner/blus (har selv gas med
fem blus, og kunne faktisk godt bruge det sjette)

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Kim (28-03-2008)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 28-03-08 11:02

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i meddelelsen
news:fc.0073fb6b08447d003b9aca002e19b68b.8447d0d@net.dialog.dk...
>
>>Der er mere afsætningsplads, men der er ikke plads til mere
>>"aktivt" kogegrej, synes jeg.
>
> Det afhænger vel af antallet af kogezoner?
>
Nej, for der er somregel 4-5 zoner, og de er "standard"-
placeret, med 2 foran og 2 bagved, forskudt en smule.
Der kan så være en extra i centrum, enten som kogezone
eller varmeplade.
En bred kogeplade øger selvfølgelig pladsen i bredden,
men den øger ikke pladsen i dybden.

Mvh, Kim


Kim Schulz (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 27-03-08 22:44

On Thu, 27 Mar 2008 22:37:51 +0100
"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> wrote:

> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:mn.dc507d83a78407ef.31159@nozpamwebspeed.dk...
> >
> > Det er merprisen værd. Næsten alle gryder (på nær aluminium) der
> > er solgt inden for de sidste 10 år kan bruges. Typisk er det
> > vist med et "atomtegn" i bunden.
>
> Jo, men jeg har stort set kun pander af mærket scanpan, som er
> forholdsvis dyre, og helt fantastisk gode .. men jeg har prøvet med
> en magnet, og den kan slet ik sidde på dem, så de er vel ik noget
> værd til induktion?
>
>
hvis det er deres titanium serie så er den ubrugelig på induktion. Jeg
havde selv alle mine gryder og pander i den serie inden jeg gik over
til induktion. Selv om jeg var ekstremt glad for mine scanpan, så er
jeg stadig mere glad for at jeg valgte at gå over til induktion....det
er en mio gange bedre end almindelige komfurer.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |
schulz.dk |


Frank Løkkegaard (28-03-2008)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 28-03-08 13:51

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> on fredag 28. marts 2008 at 11:01 +0100 wrote:
>Nej, for der er somregel 4-5 zoner, og de er "standard"-
>placeret, med 2 foran og 2 bagved, forskudt en smule.
>Der kan så være en extra i centrum, enten som kogezone
>eller varmeplade.
>En bred kogeplade øger selvfølgelig pladsen i bredden,
>men den øger ikke pladsen i dybden.

Åhh, på den måde - så tror jeg ikke jeg bytter mit gskomfur ud lige
foreløbigt.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Max (28-03-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 28-03-08 15:13

Hej Morten

> Er det værd at ofte de ekstra penge og købe induktion? - nogen
> erfaringer?

Hvis du skulle have lyst til at prøve induktion, ja så kan man købe
(bl.a. i Metro) løse enkelte induktionskogeplader. Så kan man jo
prøv om man kan lide det og sådan en løs plade kan jo bagefter
være meget rar at have til at slæbe ud i haven og såden.

--
Mvh Max



Hauge (28-03-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 28-03-08 15:29

Hej Max
Max wrote:
> Hvis du skulle have lyst til at prøve induktion, ja så kan man købe
> (bl.a. i Metro) løse enkelte induktionskogeplader.

Og ret ofte i Bilka og lign., til omkring 350-400 kr.

Mvh Hauge



Emil (28-03-2008)
Kommentar
Fra : Emil


Dato : 28-03-08 19:27

"Hauge" wrote:

>Max wrote:
>> Hvis du skulle have lyst til at prøve induktion, ja så kan man købe
>> (bl.a. i Metro) løse enkelte induktionskogeplader.

>Og ret ofte i Bilka og lign., til omkring 350-400 kr.

Jeg købte en løs Melissa induktionskogeplade sidste år. Hos Bilka
kostede den kr. 199,95 incl. moms. Den var ikke mærket som et tilbud.

Der er timerfunktion (10, 20, 30 og 60 minutter) Slukker automatisk
efter 2 timer uden timer. Sort, pænt udseende, keramisk dækplade.

Effekten kan indstilles i 5 trin. Det laveste holder 70-75 grader, og
det er perfekt til 'holde varm' samt en æggekage på en 28-30 cm pande.
Bunden bliver pæn lysebrun over det hele.
Ingen Booster-funktion, max. temp. er 220 grader.
Max. forbrug er 1500 W.

Jeg er på jagt efter en indbygningskogeplade til mit køkken. Men her
er det HELT andre priser der gælder. Listepriser mellem 9 og 14.000,-
Priserne kan jeg forhandle ned til mellem 5,5 og 8.500,-
Det er stadigt sindsygt dyrt efter min mening.


m.v.h. Emil

Max (28-03-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 28-03-08 20:36

Hej Emil

> Priserne kan jeg forhandle ned til mellem 5,5 og 8.500,-
> Det er stadigt sindsygt dyrt efter min mening.

Det kan man jo diskutere i evigheder, mit nuværende komfur
har tjent mig tro og godt siden 1977, dengang kostede det
nok 5000 kr, så set i lyset af det er udgiften pr. år jo noget
begrænset. Forøvrigt imponere det mig at den indvendige
side af ovnen stadigvæk ser ud som nyt, det er selvrensende
der vil noget. Har du forøvrigt checket priserne syd for grænsen ?

--
Mvh Max



Emil (29-03-2008)
Kommentar
Fra : Emil


Dato : 29-03-08 01:04

"Max" wrote:

>Hej Emil
>> Priserne kan jeg forhandle ned til mellem 5,5 og 8.500,-
>> Det er stadigt sindsygt dyrt efter min mening.

>Det kan man jo diskutere i evigheder,

Jo. Men nu kender jeg prissætningen på industrielektronik. Og inden
for hvidevarer er det total galmatias.


> udgiften pr. år jo noget begrænset.

Jeg kigger mere på, hvad det er, som jeg betaler et beløb for.
Selv glasperler sælges for dyre - hvis det er modefarver - de andre
får man kastet i nakken.


> Har du forøvrigt checket priserne syd for grænsen ?

Lige nu er opgaven at finde ud af HVAD jeg vil have. Fabrikanterne
skjuler mange oplysninger (tilslutninger, størrelser m.v.).

Sideløbende hermed søger jeg efter tyske forhandlere. Fleggaard
tilbyder jo kun momsforskellen (sammenlignet med personlige tilbud fra
danske forhandlere), så det er ikke værd at køre langt efter.


m.v.h. Emil

Max (29-03-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 29-03-08 18:24

Hej Emil

> Jo. Men nu kender jeg prissætningen på industrielektronik. Og inden
> for hvidevarer er det total galmatias.

Ja, det er jo uartigt at vi prøve at lave af det :)

> Sideløbende hermed søger jeg efter tyske forhandlere. Fleggaard
> tilbyder jo kun momsforskellen (sammenlignet med personlige tilbud fra
> danske forhandlere), så det er ikke værd at køre langt efter.

Prøv steder som http://www.preissuchmaschine.de/

--
Mvh Max



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408521
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste