Skumle rester :-)
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 23-03-08 20:30

Sidder netop og fortærer en grillet flæskesteg med flødekartofler, fra
2 forskellige dage, gemt i hhv. køleskab og fryser, og det smager så
fuglene synger.
Andre dage ynder jeg rester af en grillet steg, hvilken som helst, med
pasta, Bearnaise og surt.
Lettere skummelt, men reglerne bliver sgu lettere ophævet, i mit
køkken, når det er rester.
Spiser du/i nogen himmelske cocktails af rester (som i aldrig ville
servere for gæster)?
Kai

Fra : Max

Dato : 23-03-08 21:08

Hej Kai

> Spiser du/i nogen himmelske cocktails af rester (som i aldrig ville
> servere for gæster)?

Ja, her i huset hedder det "ost på og ind i ovnen" :)

--
Mvh Max

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-03-08 21:24

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Ja, her i huset hedder det "ost på og ind i ovnen" :)

Her går det under navnet "Tømt køleskab" og ender typisk også i ovnen.
Men nogen egentlig fast "opskrift" på rester har jeg ikke.

Mvh Trine

Fra : -= JF =-

Dato : 23-03-08 21:24

Fister Løgsovs skrev:
> Spiser du/i nogen himmelske cocktails af rester (som i aldrig ville
> servere for gæster)?

Okke-ja
Her i huset hedder retten "Tøm køleskabet", og den får vi de dage vi
ikke har fået taget noget ud af fryseren, og ikke har handlet.
Jeg kan ikke lige på stående fod komme i tanke om hvilke kombinationer
der kommer ud af det - men tro mig... Strange things are happening

--
Mvh. John

Fra : Ole Christiansen

Dato : 24-03-08 08:26

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> når det er rester.
> Spiser du/i nogen himmelske cocktails af rester (som i aldrig ville

Mad skal ikke smides ud. Det skal skides ud. (fra en gammel kok)

f. eks. dette link:

http://chinesefood.about.com/od/westernhol/tp/leftover-ham.htm?nl=1

Mvh Ole

Fra : Inger D.

Dato : 26-03-08 17:31

> Spiser du/i nogen himmelske cocktails af rester (som i aldrig ville
> servere for gæster)?

Hvis vi har rester af kødsovs eller gryderet og kartoffelmos, laver vi
væltet lokum:
Sovsen nederst i et fad, mosen ovenpå og evt. lidt parmesan på toppen og så
i ovnen 30 min.
Det kan med fordel samles, når man pakker maden sammen, så det er lige til
at smide i ovnen.

Jeg vil dog gerne servere det for gæster

Inger D.

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-03-08 22:40

"Inger D." <blabla@no.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det kan med fordel samles, når man pakker maden sammen, så det er
> lige til at smide i ovnen.
>
> Jeg vil dog gerne servere det for gæster

Den fremgangsmåde benytter jeg mig også af en gang imellem. Vi
plejer gerne at kalde det "hele ugen i brun sovs", det smager ganske
fortræffeligt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Max

Dato : 26-03-08 22:43

Hej Tove

> Den fremgangsmåde benytter jeg mig også af en gang imellem. Vi
> plejer gerne at kalde det "hele ugen i brun sovs", det smager ganske
> fortræffeligt.

Ja, ugen der gik eller kød i mørke :)

--
Mvh Max