Nu fik vi lavet skinke med appelsinmarmela~
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-03-08 14:39

Hejsa,

Vi var nede hos svigerfamilien og skulle have ovenstående for et par
dage siden. Jeg stod for madlavningen og var første gang jeg skulle
prøve denne ret.

Skinken blev kogt i ca. 1 time med suppeviske af porre, timian og
andet. Samt en skraldet appelsin med skrald og saft. Efter følgende
skulle den i ovnen i ca. 1 time hvor der ofte skulle overøses med fedt
og det appelsimmarmelade (rørt sammen med rosemarin nåle)...

Nu kommer mit men... Havde vi købt den forkerte marmelade? Den blev
rimelig hurtigt karmeliseret..

Maden var rigtig fint, men ikke lige det jeg havde forstillet mig.

Nu er jeg ikke den store marmelade kender, men vi havde købt den fra
den gamle fabrik.

Jesper

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-03-08 14:59

"Jesper Nielsen" <ultra_dk@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Maden var rigtig fint, men ikke lige det jeg havde forstillet mig.
>
> Nu er jeg ikke den store marmelade kender, men vi havde købt den

Jeg vil gætte på (men også kun et gæt), at marmeladen fra "Den Gamle
Fabrik" indeholder uforholdsmæssigt meget sukker, i hvert fald efter
min smag. Jeg synes at deres marmelade er hvinende sød. Hvis der er
meget sukker i marmeladen vil den derfor karamelisere hurtigt.

Jeg tror at et billigere mærke med et mindre sukkerindhold ville
være bedre til formålet.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-03-08 15:14

On 2008-03-23 14:58:32 +0100, "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> said:

> [...]
> meget sukker i marmeladen vil den derfor karamelisere hurtigt.
>
> Jeg tror at et billigere mærke med et mindre sukkerindhold ville være

Tak Tove,

Jeg tænkte det nok. Jeg skal lige have en snak med svigermor - hun stod
for indkøbet.. :)

Jesper

Fra : søren brix

Dato : 23-03-08 18:59

"Jesper Nielsen" <ultra_dk@msn.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Maden var rigtig fint, men ikke lige det jeg havde forstillet mig.
>
> Nu er jeg ikke den store marmelade kender, men vi havde købt den fra den

Hej Jesper

denne "påskeskinke" er det noget du har en opskrift på (med mål tak )

vh

Søren

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-03-08 22:59

On 2008-03-23 18:59:28 +0100, søren brix <jennyogsoren@mail.dk> said:

> [...]
>

> Hej Jesper
>
> denne "påskeskinke" er det noget du har en opskrift på (med mål tak )

Hej Søren,

Det var rent tilfældig at denne ret blevet lavet her til påsken.. :)

Fruen i huset siger at jeg er gode venner med Jamie Oliver, selv har
jeg aldrig mødt manden, men er utrolig facineret af hans madlavning. :)

Jeg har taget opskriften fra bogen "middag med Jamie" - hvis du har den
eller kan skaffe den er den på side 226. Jeg vil gerne skrive det ned
til dig, men bliver først en af dagene hvis du er interesseret.

Jesper

Fra : søren brix

Dato : 24-03-08 10:45

> [...]
> eller kan skaffe den er den på side 226. Jeg vil gerne skrive det ned til
> dig, men bliver først en af dagene hvis du er interesseret.

Hej jesper

du må gerne lige maile den til mig når du får tid..

vh

Søren