Midlet "lusefri" fra matas
Fra : Sabina H.

Dato : 21-03-08 00:14

Hej alle...

Jeg skriver egentlig mest for at høre om nogen herinde har erfaringer med
midlet "Lusefri" fra matas, eller evt ligger inde med en
varedeklaration/indholdsstofbeskrivelse....

grunden til at jeg spørger er at mit bonusbarn tilsyneladende har haft noget
der minder om en allergisk reaktion, efter at have haft midlet i håret en
hel dag (som foreskrevet)...
Som frisør foretrækker jeg selv den gode gamle lusekam, men grundet denne
reaktion er jeg naturligvis lidt nysgerrig efter at vide hvad midlet
indeholder som kan være allergifremkaldende, men eftersom midlet er hos
barnets mor, har jeg ikke adgang til flasken.

--
Knus,
Sabina

Fra : Ulvir

Dato : 21-03-08 00:50

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i meddelelsen

> men eftersom midlet er hos barnets mor, har jeg ikke adgang til flasken..

Jeg synes du skulle spørge barnets mor om du må få at vide hvad der står på
flasken. Du kunne evt. kigge forbi Matas, eller skrive til dem.
http://www.matas.dk/Om+Matas/Kontakt.htm

Fra : Sabina H.

Dato : 21-03-08 01:02

"Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg synes du skulle spørge barnets mor om du må få at vide hvad der står
> på flasken. Du kunne evt. kigge forbi Matas, eller skrive til dem.

Moderen er spurgt, hvor svaret lød "der er ikke noget særligt i", og blevet
anmodet om at tage barnet forbi en hudlæge ved først givne lejlighed, til en
priktest, og jeg HAR skam kigget på nettet, og ikke fundet noget brugbart,
derfor besluttede jeg at spørge her....
at vente til efter påske på et muligt svar fra Matas, har jeg ikke
tålmodighed til.... jeg håbede på en venlig sjæl der ville hjælpe mig, når
nu alle andre umiddelbare muligheder er udelukkede....

--
Knus,
Sabina

Fra : Peter Kjær

Dato : 21-03-08 08:43

> [...]
> tålmodighed til.... jeg håbede på en venlig sjæl der ville hjælpe mig, når
> nu alle andre umiddelbare muligheder er udelukkede....

Hej Sabina,

Jeg fandt i denne tråd
http://www.ekvinde.dk/forum/lofiversion/index.php/t1337.html en beskrivelse
på et luseprodukt fra Matas, måske den du søger?

Matas lusefjerners indhold:
aqua purificata, sodium laureth sulfate, cocamide DEA, acidum benzoicum,
glycerolum, acidum glycerolum, acidum citricum, coconutioil BP93, limonis
aetheroleum.

/Peter

Fra : Sabina H.

Dato : 21-03-08 12:06

"Peter Kjær" <peternFJERNES@dacor.dk> wrote in message

jeg tror desværre ikke det er det samme....
dette middel skal fordeles i håret (med en lille brun spray flaske) og sidde
i 8-16 timer, hvorefter det skal vaskes midnst to gange.... det skal så
siges at barnet var nødt til at gå i bad to gange, for at få det ordentligt
ud, da det sad som en fedtet hinde på håret...

du kan se midlet her:
http://www.matas.dk/Medicin+og+sygepleje/Lus/Lusemidler/Lusefri.htm

hun har nu, efter 2 dage med en halv allergipille, ikke rødmen i ansigtet
mere, men er stadig oppustet at se på....

--
Knus,
Sabina