Paraspiler/genaker
Fra : Per Kaaber

Dato : 24-03-08 12:01

Hvad er nu det her for noget??

http://www.youtube.com/watch?v=gFqAGf9DROA&feature=related

Skal det nu til at være moderne? Eller er det effektivt og hvad med
målet i fbm. kapsejlads??

--
Venlig hilsen

Per A lot

Fra : Lars Elmkjær

Dato : 24-03-08 14:30

"Per Kaaber" <per.k.joergensenslet@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=gFqAGf9DROA&feature=related
>
> Skal det nu til at være moderne? Eller er det effektivt og hvad med målet

Hej Per
Det ser godt ud ikk?
Jeg har kitesurfet i nogle år. Kiten, eller dragen man bruger har kanaler
luften kan slippe ud. Det er en forudsætning for ikke at kiten blot spieles
op som en ballon. Du har sikkert sejlet med spiler, og ved at 1 af årsagerne
til at den kan være lidt svær at styre, er at den har svært ved at lukke
luften ud, særligt på en ren lænser. Hulet i disse spilere gør dem særdeles
manøvredygtige, og muligvis udnytte den lille drage foran spileren
yderligere vinden. Der er en udmærket artikel i april nummeret af PBO
(Practical boat owner).
Der skulle være en hel del mere tovværk at holde styr på, hvilket gør det
forståeligt at de benytter spilerposer!
Jeg ved ikke med måltal..
Lars

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 24-03-08 14:36

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=gFqAGf9DROA&feature=related
>
> Skal det nu til at være moderne? Eller er det effektivt og hvad med målet

Du kan låne en 12m2 kite af mig til at få løftet stævnen ud af vandet

Mvh
Leon
---
Ps: skal du ikke snart gnubbe lidt på din bund, vi er løbet tør for rødvin

Fra : Per Kaaber

Dato : 24-03-08 14:46

Leon Hulstrøm kom med følgende:

> Du kan låne en 12m2 kite af mig til at få løftet stævnen ud af vandet

Hmmm. Så skal den gamle spiler/mammaluk ha' hul i midten . Den skal
lige bruges til et forsøg, hvor jeg vil rigge den som en 49'er eller
fx-one mht til bjergning.

> Mvh
> Leon
> ---
> Ps: skal du ikke snart gnubbe lidt på din bund, vi er løbet tør for rødvin

Det er sgu da pisse koldt. Mangler varme så jeg kan få malet en lille
stribe i vandlinien .

Vi skal nok nå og komme til købmanden. Der er snart ved at være
overtegnet, så der bliver nok nogle ture i løbet af sommeren.

--
Venlig hilsen

Per A lot