Andersen spil, er det mig der overser noge~
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-08 22:02

Jeg skal til at montere de nye spil. Og så skal man jo lige sikre, at man
har tænkt før man handler. De to af dem skal monteres i de gamle huller, så
det burde være nemt ....men men ...

Der er i basen en "hul" som jeg formoder er til at vand kan løbe ud. Se
manualen (http://www.maximalt.dk/manualer/Andersen_40ST_40STFS_Manual.pdf)
side 8 detalje 20. Det vil jeg da mene skal vende udad (dvs "nedad" da
tofterne jo skråner udad), så vandet kan løbe ud. Alternativt bagud, så ikke
en skylle vasker ind i hullet.

Den forrige ejer har valgt at vende dette "hul" fremad. Er det bare mig
eller er det den absolut dummeste vej man kan vende det ? Når der kommer en
skylle plasker det lige ind i spillet. Alt andet der er er lavet på båden
virker bare ret gennemtænkt, så jeg har måske overset noget ??

Bjarke

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 19-03-08 22:22

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:47e17f32$0$89168$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> en skylle plasker det lige ind i spillet. Alt andet der er er lavet på
> båden virker bare ret gennemtænkt, så jeg har måske overset noget ??

Pos. 19 skal holdes af en stift eller bolt med hoved som skal gå fri af
anlægsfladen, der for en "forhøjning".
Men det virker klart smartest at den vender så den ikke bliver fuldt med
vand.

Mvh
Leon

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-08 22:58

Ja, men den stikker nu ikke ud fra overfladen. Tværtimod. Det er en unbracho
der er skruet i akslen ovenfra, og den er ca 1 mm fra at være plan med
materialet, så den ville sagtens have kunnet være ens hele vejen rundt. På
side 4 (har jeg lige opdaget) står der 'keep drain grooves clear'....

Det er mig en mystik hvorfor den forrige ejer har vendt dette fremad ....

Bjarke

snip