foreløbig status mastefod
Fra : HO

Dato : 19-03-08 18:10

så er den tegnet, klar til programmering.

http://royal-enfield.dk/mastefod_1.jpg

Med venlig hilsen
Hans Olsen

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 19-03-08 19:38

"HO" <ho@nospamvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> så er den tegnet, klar til programmering.
>
> http://royal-enfield.dk/mastefod_1.jpg

Super flot tegnet så skal den bare være 1:1, så er den lige til at ligge
baner på.
Som jeg ser det er der kun lige kun lige lidt med nogle at rundingerne på
kanten af profilet, som det kommer til at knibe med, de må så files i
hånden, hvis det vel og mærkes skal laves billigst muligt som 2D fræsning.

Er det tegnet i Solid Works ? Hvis så, skulle du næsten lave en e-drawing

Mvh
Leon Hulstrøm

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-08 20:21

Respekt !! Det ser super godt ud. Nu får du vel lavet end håndfuld, så du
kan hjælpe andre 87 ejere ? Det kan måske financiere din egen ....

Bjarke

Fra : HO

Dato : 19-03-08 20:33

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:47e1679d$0$89174$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Respekt !! Det ser super godt ud. Nu får du vel lavet end håndfuld, så du
> kan hjælpe andre 87 ejere ? Det kan måske financiere din egen ....
Hej
Til den pris, skal jeg ikke have dem som hyldevarer
MVH
HO

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-08 20:50

Tør man spørge hvad det løber op i ? Jeg kan godt forestille mig det er i
den dyre ende.....

Fra : HO

Dato : 19-03-08 21:09

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:47e16e63$0$89175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Tør man spørge hvad det løber op i ? Jeg kan godt forestille mig det er i
> den dyre ende.....

Hej
Jeg kan ikke sige prisen endelig, før den er færdig.
Jeg har bare bestilt billigst efter regning.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 19-03-08 21:55

Det kan jeg godt forstå, alene råmaterialet er ca 11kg alu. á 70kr (alt
efter kvalitet).
Jeg vil skyde på at du lander på 2700,- + moms for et stk. og 8500,- for 5
stk.
(1stk cam time/program 350,- 2D sål-fræsning)
(3stk 2D produktion á 550,-)
(1stk råmateriale 200x200x100 á 700,-)
(max 1.5 time pr stk for efterfølgende emner + råmateriale)
Dertil kommer så eloksering.

Mvh
Leon

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-08 22:39

Uha, så kan jeg godt forstå du ikke vil ligge inde med for mange af dem. Jeg
fik jo selv fremstillet nogle luger til Maxi 999 og bestilte så lige 5 stk
så jeg kunne hjælpe vennerne. Men jeg vågnede jo da jeg gav ham de små
6000,-. Nu er de heldigvis solgt videre, men næste gang bliver det "pr
forudbestilling".

BJarke

Fra : HO

Dato : 19-03-08 23:03

"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (3stk 2D produktion á 550,-)
> (1stk råmateriale 200x200x100 á 700,-)
> (max 1.5 time pr stk for efterfølgende emner + råmateriale)

det er dog utrolig så tæt på du kommer prisen, det er det overslaget / max
prisen lød på.
11.6 kg alu - super kvalitet - uden at være søvandsbestandig.
Fremstilles i rundstang.
Overfladebehandling er ikke endelig besluttet.
Jeg tror ikke ligefrem "ordrerne" strømmer ind når det koster, uden at
det kan ses, så spares der.
Jeg vil sælge min Maxi - der er næsten fornyet for 100.000,- og ingen vil
give de 20.000,- den er dyre end en "tikkende bombe"
Jeg mener virkelig en 30 år gammel skiv er en stor overhaling berettiget,
når som jeg - har gennemgået hver eneste skrue, spændebånd, slange og
ventiler, ja alt faktisk, får man sig et det en chok efter det andet, men vi
får se i de kommende år.
En af de slemmer ting, returløb af diesel til tanken, manglede kun et lille
bitte "puf" så knækkede studsen af tanken, simpelthen tæret op, forstil dig
hvordan det ville se ud efter en dags sejlads for motor, og alt retur diesel
lå i motorrum og bunden, hvis ikke det var opstået brand inden.

MVH
HO

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-08 23:11

Meget enig. Købere kigger alt for meget på prisen og alt for lidt på standen
når de køber både. Faktisk er det jo en super forretning at købe en skib med
ny motor, nye sejl eller nye spil for man får det til 1/4 af hvad det koster
selv at skifte det. Men alligevel er det "liget" til lav pris der ryger
først.

Er den til salg ? det synes jeg ikke jeg har set ....

Bjarke

"HO" <ho@nospamvejen-net.dk> wrote in message
snip

Fra : HO

Dato : 20-03-08 08:18

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:47e18f87$0$89175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Er den til salg ? det synes jeg ikke jeg har set ....
Nu må man jo ikke sælge i denne gruppe
http://www.yachtdatabase.com/app/admsshow.jsp?id=48338

nu når jeg alligevel får på puklen, så har jeg også lige nogle sko jeg gerne
af med
http://honet.dk/sko3.jpg

mvh
HO

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 09:25

Det er jo så ikke bare en annonce, men et pænt svar på mit spørgsmål. Det
kan du næppe bebrejdes.

Jeg forsøger jo at holde øje med hvilke maxi både der er i handel.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 19-03-08 23:53

> det er dog utrolig så tæt på du kommer prisen, det er det overslaget / max
> prisen lød på.

Jeg er jo også selvstændig i branchen

> 11.6 kg alu - super kvalitet - uden at være søvandsbestandig.

Alu har en vægtfylde på 2.7kg pr cm3

> Fremstilles i rundstang.

Det giver også det alsolut bedste materiale, men der er ofte stort spild.

> Overfladebehandling er ikke endelig besluttet.

Det slipper du ikke for, men det kan godt betale sig at ofre lidt, for de
kan lave emnet vejrbestandigt.

> Jeg tror ikke ligefrem "ordrerne" strømmer ind når det koster, uden
> at det kan ses, så spares der.

Nej du har nok ret, det er jo desværre nok en ting som oftest først bliver
skiftet ved haveri

> Jeg vil sælge min Maxi - der er næsten fornyet for 100.000,- og ingen vil
> give de 20.000,- den er dyre end en "tikkende bombe"

Det er ofte første gangskøbere der tænker sådan, det er bare indtil de
finder ud af prisen på feks. et stel sejl.

> [...]
> forstil dig hvordan det ville se ud efter en dags sejlads for motor, og
> alt retur diesel lå i motorrum og bunden, hvis ikke det var opstået brand

Av min arm! Det ville godt nok være en grim ting.

Mvh
Leon

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 00:20

"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse

SNIP

> Alu har en vægtfylde på 2.7kg pr cm3

Det må være en rigtig "kraftig kvalitet" ... ...
Så virker prisen jo mere rimelig ...
(Sorry - couldn't help it).

--
Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 20-03-08 06:55

> Det må være en rigtig "kraftig kvalitet" ... ...
> Så virker prisen jo mere rimelig ...
> (Sorry - couldn't help it).

ja Flemming, til grin kan man altid blive, selv pga en lille uskyldigt "k".

Mvh
Leon

Fra : Egon Stich

Dato : 20-03-08 20:36

"HO" <ho@nospamvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> så er den tegnet, klar til programmering.
>
> http://royal-enfield.dk/mastefod_1.jpg
>

> Med venlig hilsen
> Hans Olsen

Flot.
Er det en Inventortegning?
Kunne man muligvis risikerer, om man beder pænt om det, at få filen?

MVH
Egon