Givi E41(N?)
Fra : HC

Dato : 27-03-08 17:10

God eftermiddag d'herrer & damer,

Min snarligt nybagte kone og undertegnede skal i nærmeste fremtid på en
tur rundt i Europa, og i den anledning slipper jeg nok ikke for at have
lidt mere bagage med end hva' der ka' være i min Bagster tanktaske.

Planen er indtil videre et sæt QuickLock-beslag til en 13-1600kr +
"sikkerhedslås" så QuickLock'en ikke kommer langfingrede til gode.
Herefter sandsynligvis et sæt Givi tasker. Jeg overvejede ganske kort
Krauser, men fik at vide af forhandleren (her er den potientielle
bullshit-salesdrone-faktor høj, I know) at de var en lidt "ustabil"
virksomhed og kun nyligt var kommet tilbage på sporet. Altså - Givi tasker.

Jeg har luret på E41(N?) og de ser umiddelbart fine ud, og min
medpassager syntes "de er rigtig flotte". Det er jo også et argument.
Anyway, jeg kan se at de har sådan en kodelås og en "lille" åbning -
nogle kalder det "clamshell-åbning". Jeg kan så også læse at der er
plads til 2 hjelme i den, så den må også kunne åbnes som en normal kuffert?

Hvad er jeres erfaringer med E41(N???) - er kvaliteten iorden? Hvordan
kan den åbnes? Hvad er ideen med at anskaffe en indertaske? Hvorfor kan
jeg kun finde billeder af den lukket på nettet? Er der nogle ting man
skal være opmærksom på hvis man handler dem brugt på f.eks. ebay.de? Er
jeg den eneste der syntes at givi.it sitet er noget fesent mht.
informationer?

.... og hvad er der med det N? Er der nogen forskel på E41 og E41N?

Hygge,
HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-08 18:02

On Thu, 27 Mar 2008 17:09:45 +0100, HC wrote:

> Planen er indtil videre et sæt QuickLock-beslag til en 13-1600kr +
> "sikkerhedslås"

Hvof ik det originale Givi rørstel, det er meget fiksere.

> [...]
> nogle kalder det "clamshell-åbning". Jeg kan så også læse at der er
> plads til 2 hjelme i den, så den må også kunne åbnes som en normal kuffert?

N er standard farve sort med sølv låg. Kufferten kan åbnes midt som normal
E og V typer.

> Hvad er jeres erfaringer med E41(N???) - er kvaliteten iorden?

Ja, kvaliteten er i orden, og det er den også på kopiproduktet Kappa, som
typisk er lidt billigere for samme vare.

Men glem ikke V35, en kuffert der snyger sig ind til maskinen.

Eneste anke mod V-typerne er at de er lidt mere bløde, og dermed giver sig
en smule mere i beslaget. Det er så omkostningen for en lettere kuffert.

> ... og hvad er der med det N? Er der nogen forskel på E41 og E41N?

Exx uden efternavn er en fællesbetegnelse, N eller G, eller NN, mfl.
angiver farvevariant.

Orla Pedersen, tidligere E460, nu V46
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : HC

Dato : 27-03-08 18:33

Orla Pedersen wrote:

> Hvof ik det originale Givi rørstel, det er meget fiksere.

*Meget* ligefrem? Jeg kan godt lide ideen om at det kan pilles helt
(99%) af når jeg ikke bruger det.

> N er standard farve sort med sølv låg. Kufferten kan åbnes midt som normal
> E og V typer.

Ok og fremragende!

> Ja, kvaliteten er i orden, og det er den også på kopiproduktet Kappa, som
> typisk er lidt billigere for samme vare.

Godt at vide! Jeg kigger lige på Kappa også.

> Men glem ikke V35, en kuffert der snyger sig ind til maskinen.

Oh, det kommer vel også an på hvor meget plads man har at gøre med?
Udstødning osv.? Umiddelbart ser E41'erne fine ud på min mc:
(min er godtnok sort, men det er da ret tæt på)

http://northstar.sakura.ne.jp/sblo_files/cb1300sf/image/cb1300_xl.jpg

> Exx uden efternavn er en fællesbetegnelse, N eller G, eller NN, mfl.
> angiver farvevariant.

Fantastisk! Gåden er løst!

Hygge,
HC

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-08 19:29

On Thu, 27 Mar 2008 18:33:29 +0100, HC wrote:

> *Meget* ligefrem? Jeg kan godt lide ideen om at det kan pilles helt
> (99%) af når jeg ikke bruger det.

Og det er der Mo-Tech fejler i mine øjne. Der er alt for mange sorte
"strittere" når at det er "demonteret". Brug 10 min mere, og _hele_
Givirammen er væk. Helt væk !

> http://northstar.sakura.ne.jp/sblo_files/cb1300sf/image/cb1300_xl.jpg

Ydrk De tasker sidder alt for højt, og så er de vendt forkert med
refleksen fremad.

Tjek Givi'en ud.

Orla Pedersen

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 27-03-08 22:31

> [...]
> "clamshell-åbning". Jeg kan så også læse at der er plads til 2 hjelme i
> den, så den må også kunne åbnes som en normal kuffert?

Ja den kan åbnes som en normal kuffert. Om der kan være 2 hjelme i den,
tjaa - det må jeg indrømme jeg tvivler lidt på. Kommer nok an på om man har
hjelm-størrelse xl som undertegnede har ;)

> [...]
> kun finde billeder af den lukket på nettet? Er der nogle ting man skal
> være opmærksom på hvis man handler dem brugt på f.eks. ebay.de?

Jeg er ganske tilfreds med mit taskesæt. Jeg har et mo-tech beslag. Jeg har
ikke hørt om at man kan få en indertaske til dem, men ideen er nok, at give
et ekstra lag beskyttelse mod vind og vejr. Og hermed mener jeg, at der godt
kan snige sig en smule vand ind i tasken, hvis man lige hurtigt skal åbne
den efter en køretur i regnvejr. Der ligger jo vand rundt langs åbningen,
som jo holdes tæt af en gummipakning - men når man åbner den, kan vandet jo
rende lige ind. Så der vil en indertaske jo lige kunne tage der værste. Det
er mit bedste bud.

Jeg kan lige dele et billede af min mc med taskesæt ;)
http://billeder.sjang.dk/2007/MC%20Traef%20ved%20Karoline%20-%20Juni%202007/slides/Picture%20002.html

/Sjang

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-08 22:32

On Thu, 27 Mar 2008 22:31:01 +0100, Henrik Davidsen wrote:

> Jeg kan lige dele et billede af min mc med taskesæt ;)
> http://billeder.sjang.dk/2007/MC%20Traef%20ved%20Karoline%20-%20Juni%202007/slides/Picture%20002.html

Og på billede 7 kan man se oceaner af luft mellem tasker og mc, noget der
ligner 5 cm. i hver side. Om jeg begriber Mo-Tech's idé med at lade
taskerne svæve så langt ude.

Ellers en fin cikel

Orla Pedersen

Fra : GRISEN

Dato : 16-04-08 23:17

On Fri, 28 Mar 2008 22:32:03 +0100, Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Og på billede 7 kan man se oceaner af luft mellem tasker og mc, noget der
>ligner 5 cm. i hver side. Om jeg begriber Mo-Tech's idé med at lade
>taskerne svæve så langt ude.

Lyder som om du har set det før ???
Jeg har kun set Mo-tech på nettet, men synes det er meget tiltalende med de ganske små monteringsbeslag.
Jeg overvejer Givi V35 med mo-tech beslag....

*
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-08 06:32

On Thu, 17 Apr 2008 00:17:24 +0200, GRISEN wrote:

> Jeg overvejer Givi V35 med mo-tech beslag....

Findes Mo-tech til V35 ? Den lidt specielle facon findes da vist kun fra
Givi. :-| Men jeg kan nu heller ikke se hvordan der skulle findes mindre
synligt beslag end "V35" rørstellet. Fidusen er jo, at man kan montere
taskerne meget tæt på visse cykler, og derved få vægten centraliseret. Dét
er godt for kørslen.

Orla Pedersen, som mangler at se V35 helt tæt på.

Fra : GRISEN

Dato : 17-04-08 00:35

On 17 Apr., 07:32, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> Findes Mo-tech til V35 ?

Jo, det gør det.

> jeg kan nu heller ikke se hvordan der skulle findes mindre synligt beslag end "V35" rørstellet.

Et V35 stel, der kan afmonteres med et snuptag.

*
Jan

Fra : HC

Dato : 31-03-08 08:35

HC wrote:

> God eftermiddag d'herrer & damer,
> Jeg har luret på E41(N?) og de ser umiddelbart fine ud,

Fandt et par på ebay.de "kun brugt to gange" til 2700 inkl. et par
indertasker. Det virker lovende :)

Hygge,
HC