"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:47eaf681$0$99022$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
> news:47eaaa7b$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Den simple løsning vil være blot at dryppe varm motorolie på den. Så er
>> viskositeten omtrent den samme når blot motoren når drifttemperatur.
>
> Den CB 750 1969 jeg havde for _mange_ år siden, den gjorde
> lige netop det.
> Jeg havde den lukket op i ´76 ;-/ så det kniber med at huske
> den nøjagtige måde, men det var noget med en lille blikplade
> i gear kassen, der ledte motorolie ind i enden af udgangsakslen
> der var hul, udenfor gearkassen var der et "tværhul" der
> ledte olien ud i en filtskive der var placeret (uden?)
> på tandhjulet. Mængden kunne justeres med en lille skrue
> der sad i enden af akslen.
> Var det sådan det var??? Det mener jeg, men det er jo længe
> siden. Kan være der er nogen der husker bedre??
Her er en tegning der hjælper. Det var næsten rigtig.
http://www.bike-parts.fr/a_pieces.php?num_moto=10001&ref_vue=e21&MODEL=CB750K0-A-E-D-U&grande=oui
mvh Jens
Sydals
>
> mvh Jens
> Sydals
>
>
>
>
>