Status på åbent hus hos Masi og Bikx i pås~
Fra : GRISEN

Dato : 23-03-08 19:48

Var nogen dernede?
Var der prøvekørsler?
Var der nogen gæster på MC?

*
Jan

Fra : ralfi

Dato : 25-03-08 20:07

GRISEN skrev:
> Var nogen dernede?
> Var der prøvekørsler?
> Var der nogen gæster på MC?
>
> *
> Jan
Ja!
Og ja!

Cyklede selv en god tur Skærtorsdag. Med start i Nykøbing F. fra
Cementen kl 10:00 og fælleskørsel med ca 100-150 maskiner til
sæson-åbning af MC museet i Stubbekøbing. Videre til Åbent hus hos det
nyåbnede Custom-MC i Nr. Alslev. Sluttede af med Åbent hus hos Bikx og
Masi i Næstved. Der var en del som tog samme rundtur og vil skyde på at
der konstant holdte ca 20 maskiner ude foran begge butikker, den time
jeg var der. Hos Bikx var der Sukier til afprøvning og hos Masi var der
båder lidt Kawaer, Ondaer og Yamser.

Dejlig dag i øvrigt, med sol hele dagen, på trods af at DMI havde lovet
13 mm sne.....

Hilsner

Ralfi
Duc 750 Sport
Yamaha XT 600 3tb

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-03-08 08:01

ralfi wrote:
> Hos Bikx var der Sukier til afprøvning

Og en pølsevogn der i dagens anledning solgte Bandit (rød pølse) eller
"Bandit med fuldkåbe" (hotdog)

I år var der foruden almindelige mc'er også gixxer 1k, og en Hayabusa til
demo.

Og min fartglade svoger der fik stjålet sin tegnebog for et par måneder
siden og endnu ikke har nosset sig sammen til at få et andet kørekort, stod
og græd stille i et hjørne....

Jeg fik prøvet Bandit 650 med fuldkåbe. Den var bedre end jeg troede. Ingen
vibrationer, 30 km/t i 6 gear og så giver man gas og den trækker sig bare op
i fart tyst og roligt.

> og hos Masi
> var der båder lidt Kawaer, Ondaer og Yamser.

Vn 900: Ser skøn ud, men larmer lidt rigeligt.
Men venstre håndtag var monteret skævt, så koblingen pegede opad i forhold
til bremsen. Da sidespejlet sidder på håndtaget kunne man derfor kun se sit
knæ.

Midnight Star: Lokomotiv. Råstærk. Smidig motor. Tung.
Men kunne ikke starte uden at man red på startermotoren.

Hornet 600: Flot, men død under 7K omdr/m. Så den fik jeg strøget af min
ønskeliste.

> Dejlig dag i øvrigt, med sol hele dagen, på trods af at DMI havde
> lovet 13 mm sne.....

Det var skønt vejr.

Og så lykkedes det endnu engang at komme til åbent hus uden at skulle af med
15K i selvrisiko. Det er jo altid godt.

Endnu bedre(?!) var det naturligvis at en stakkel (grånende
nybegynder-friværdi?) tabte en kåbeindpakket gsxf 750 med ca 15 km/t. Sikke
da en masse ting der kan flække, revne og ridse for så lidt. Kåbe (3
steder), sidedæksel, udstødning, blinklys. Tror ikke de 15K kan klare det.

/jim