Tid for svar fra DKK vedr. vurdering af HD
Fra : Bufas

Dato : 28-03-08 20:44

Hey !

Jeg vil høre lidt erfaringer vedr. hvor lang tid der gik fra Jeres hund blev
HD-fotograferet til I fik vurderingen fra DKK, meget gerne erfaringer fra i
år (2008)

Fik I svaret på mail ? (Hvor lang tid efter ?)
Fandt du selv svaret på hundeweb ? (Hvor lang tid efter ?)
Fik du brev fra DKK ? (Hvor lang tid efter ?)

/Bufas
-som selv har fået en hund HD foto i dag

Fra : Søren LH

Dato : 28-03-08 21:02

"Bufas" <bufas@MØGhund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Fik du brev fra DKK ? (Hvor lang tid efter ?)
>
> /Bufas
> -som selv har fået en hund HD foto i dag

Hej Bufas ,

Her er mit forløb, som blev kompliceret at at Vizla også blev chippet ved
samme lejlighed, da dyrlægen påstod tatoveringen var ulæselig: Dem der
foretager HD-vurderingen måtte jo afvente udstedelse af ny stambog med
chipnummeret.

- Vizla blev fotograferet og chippet 30/10 2007. Dyrlægen indsender data
- Jeg indbetalte beløbet for HD-vurdering til DKK 2/11 2007
- Jeg fremsender dokumentet "Ejerforhold" i original 19/11 for udstedelse af
ny stambog, da jeg først havde sendt det i kopi.
- Jeg modtager ny stambog 7/12
- Jeg rykker for HD-vurderingen 14/12 og får at vide den er på vej.
- Jeg modtager svar lidt inde i januar i form at et tilsendt "Diagnosekort".
(dato fremgår ikke af det jeg har gemt, men så vidt jeg husker var det 8/1)

Mvh
Søren

Dog var der vist en komplikation i forløbet undervejs, da jeg også fik Vizla
chippet samtidig med fotograferingen,

Fra : Søren LH

Dato : 28-03-08 21:34

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> - Jeg modtager svar lidt inde i januar i form at et tilsendt
> "Diagnosekort". (dato fremgår ikke af det jeg har gemt, men så vidt jeg

Tilføjelse: HD-tallet fremgår fortsat ikke af Hundeweb.

Mvh
Søren

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 28-03-08 21:15

> [...]
> Fik du brev fra DKK ? (Hvor lang tid efter ?)
>
> /Bufas
> -som selv har fået en hund HD foto i dag

Min hund blev fotograferet 13.2.08, billederne blev indsendt til DKK 3-4
uger senere. Svaret fremgik af hundeweb den 21.3, men først efter at jeg
havde efterlyst svaret hos DKK, kom det pr. mail den 27.3.

Held og lykke med resultatet.

mvh Anelise

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 28-03-08 21:28

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uger senere. Svaret fremgik af hundeweb den 21.3, men først efter at jeg
> havde efterlyst svaret hos DKK, kom det pr. mail den 27.3.

Jeg glemte at sige:

For 2 andre hunde, der blev fotograferet samme dag som min, og hvis billeder
blev indsendt umiddelbart derefter, tog det 8 dage, førend ejeren fik svar
pr. mail.

mvh Anelise

Fra : Bufas

Dato : 28-03-08 21:33

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> uger senere. Svaret fremgik af hundeweb den 21.3, men først efter at jeg
> havde efterlyst svaret hos DKK, kom det pr. mail den 27.3.

Undskyld jeg spør, men hvorfor gik der 3-4 uger før det blev sendt ?

Nu har jeg ikke spurgt min Dr. Dyr om, hvornår de afsender, men "regner da
med" at de har gjort det i dag...

/Bufas

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 28-03-08 22:42

> "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> Undskyld jeg spør, men hvorfor gik der 3-4 uger før det blev sendt ?
>

> /Bufas

Fordi resultatet efter dyrlægens mening var B/D hofter.
Han foreslog så, at vi afventede, at der blev taget nye billeder om ½ år,
fordi det var hans erfaring, at man så _måske_ kunne se en forandring (til
det bedre), men han sagde dog også, at det bestemt ikke var sikkert.

Det viste sig så, at billederne _skulle_ sendes ind, når der var købt en
rekvisition til fotografering.

DKK´s vurdering var, at det drejede sig om C-hofter.

mvh Anelise

Fra : Sanne

Dato : 28-03-08 22:09

"Bufas" <bufas@MØGhund.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Fik du brev fra DKK ? (Hvor lang tid efter ?)
>
> /Bufas
> -som selv har fået en hund HD foto i dag

Hejsa.

Der gik 8 dage fra jeg fik min hund røntgenfotograferet til jeg havde
svaret.

Mvh
Sanne

Fra : makkerlone

Dato : 01-04-08 02:35

> [...]
> år (2008)

> Fandt du selv svaret på hundeweb ? (Hvor lang tid efter ?)
> Fik du brev fra DKK ? (Hvor lang tid efter ?)

Jeg mener, at svaret fremgår hurtigere på HD-index siden end hundeweb.
http://www.dansk-kennel-klub.dk/639

K.h. Lone Sommer

Fra : Bufas

Dato : 18-04-08 09:51

"makkerlone" <panik@makker.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg mener, at svaret fremgår hurtigere på HD-index siden end hundeweb.
> http://www.dansk-kennel-klub.dk/639

Hey !

Nu er min race så lille, så der ikke bliver udregnet HD-index

For racer, hvor der HD bedømmes mindre end 50 hunde om året udarbejdes der
ikke index. Her kan man i stedet købe oversigter over en hunds afkoms HD
resultater ved indsendelse af den pågældende hunds stambogsnummer og
betaling til DKK's information.

/Bufas

--
www.appenzeller.dk Abora vom Höfli
www.razco.dk Røbi von Razco

Fra : Jonas Kofod

Dato : 19-04-08 15:11

Bufas skrev:

> [...]
> afkoms HD resultater ved indsendelse af den pågældende hunds
> stambogsnummer og betaling til DKK's information.

Har du kigget i det forskellige materiale fra racens avludvalg?
Selv har vi en Grosser Schw. som også er en "lille" race, og på andre
måder ret tæt på din egen (gætter jeg af navnet på dit link) og vi kan
finde det og en masse andet detaljeret bearbejdet info i det materiale
der kommer fra avlsudvalgets hænder.

Fra : Bufas

Dato : 21-04-08 15:50

"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> måder ret tæt på din egen (gætter jeg af navnet på dit link) og vi kan
> finde det og en masse andet detaljeret bearbejdet info i det materiale der

Jeg vil tro der bliver ca. en eller to hunde HD foto om året i "min" race,
så der er ikke meget at gå efter, desværre. Avls udvalg har vi heller ikke,
vi har bare en race repræsentant...
- Uden at prale vil jeg tro at jeg en af dem, der ved mest om racen
herhjemme... (nu er vi så heller ikke så mange...)

Men har fået HD-resultat i dag på mail ! Skønt, selv om det desværre har
taget godt og vel 3 uger.. Men resultat var værd at vente på !

/Bufas

Fra : Jonas Kofod

Dato : 24-04-08 19:46

Bufas skrev:
> [...]
> race, så der er ikke meget at gå efter, desværre. Avls udvalg har vi
> heller ikke, vi har bare en race repræsentant...

Ja, så er det jo heller ikke et spørgsmål hvorvidt nogen gider bruge
kræfterne på at regne det ud. Et indeks der baserer sig på at relatere
én hund i forhold til resten af gruppen af hunde afhænger naturligvis af
statistik. Der er ikke megen statistik i en 10-20 hunde i alt. Du vil
ikke kunne bruge indekset til noget som helst. Gjorde man det
internationalt derimod, så kunne der være noget at komme efter.

> [...]

> Men har fået HD-resultat i dag på mail ! Skønt, selv om det desværre har
> taget godt og vel 3 uger.. Men resultat var værd at vente på !

Ja, for os bliver det endnu mere spændende, og forhåbentligt skønt. Det
har jo lidt mere betydning om hofterne kan holde når nu bassen kommer op
på de 70 kg
Det lader iøvrigt til at være et rigtigt godt system de har lavet med at
sikre resultaterne kommer ind, gode som dårlige.

Fra : Bufas

Fra : Jonas Kofod

> [...]
> noget som helst... Det synes jeg er fair nok... (jeg ville så bare ønske
> at der var flere der lod sinde hunde sundhedsundersøge...)

Fremover vil Grosser Sennen hunde blive solgt med et depositum indlagt i
prisen. Dette er til dækning og tilbagebetaling af omkostninger til HD.
Dvs. at alle burde kunne blive scannet. Det er sq positivt efter min
ringe mening.

> [...]
> der er undersøgt har et flot resultat, det er da ikke seriøst opdræt ...
> i min verden... MIT ØV er at der ikke er flere hunde i "min" race der

Ja det er netop det man skal til livs. Hvis det har været værd at
undersøge er det værd at offentliggøre. Der er en fin linie mellem at
lyve og fortie sandheden.

> [...]
> hvalpekøbere fortjener et regulært grundlag (intet er jo sikkert, men jo
> jo større undersøgt alvsgrundlag jo bedre)

De helt seriøse købere af hvilken som helst linie dukker også først når
sådanne ting er dokumenteret.

> Tager hatten for det flotte alvsarbejde der bliver lavet hos grosserne !
> WAU er DYBT misundelig !

Ja det er meget beundringsværdigt - selv er jeg jo bare passiv nyder af
det - så megen seriøsitet og enthusiasme indenfor så "lille" en race.