MS Windows
briani 27239
Gendannelsespunkter forsvundet
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-03-08 14:01

Min computer var meget længe om at vågne op her til morgen,
og var ekstremt langsom. Et par ganges reboot gjorde ikke
noget ved sagen.

Jeg har så forsøgt en gendannelse, men opdagede så til min skræk og
rædsel at næsten alle mine gendannelsespunkter var forsvundet.

For datoen 27/3 var der imidlertid 20-30 gendannelses-
punkter fra kl. 17 til ca. midnat, alle oprettet i
forbindelse med installation af "Printerdriveren
PDF4U Adobe PDF Creator".

En gendannelse til det ældste tilgængelige gendannelses-
punkt har ikke bedret på tingene. Computeren fungerer
som den skal i Fejlsikret tilstand, men jeg er lidt på herrens
mark med hensyn til hvad jeg skal kigge efter, når jeg
ingen gendannelsespunkter har.

Windows XP, SP2, IE8 Beta i IE7 modus.

Kvikfix efterlyses.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Ole C

Dato : 28-03-08 14:23

Jørgen Farum Jensen skrev blandt andet:

> [...]
> som den skal i Fejlsikret tilstand, men jeg er lidt på herrens
> mark med hensyn til hvad jeg skal kigge efter, når jeg

At mange gendannelsespunkter er forsvundet, kunne umiddelbart tyde på
"snavs" (spyware eller virus) - men når du så fortæller, at der er 20-30
(!) gendannelsespunkter fra i går vedr. installation af Adobe PDF
Creator, så ville jeg rette mistanken derhen i stedet. Det ser ud til at
den installation er gået helt galt, så prøv at afinstallere programmet
og se om det hjælper på tingene.
Ellers er du muligvis nødt til at gå i gang med en reparation af
systemet - se pkt. 4 her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm
Og selvom Systemgendannelsesfunktionen er en udmærket opfindelse, er den
i min erfaring for ustabil som eneste sikkerhed i tilfælde som
ovennævnte. Jeg anbefaler i stedet at man jævnligt laver et image med
for eksempel Acronis True Image:
http://eu.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/

--
vh