Linux Router til alm PC med trådløs
Fra : EL-Trikker

Dato : 28-03-08 00:31

Måske ikke den rigtige kategori. men kan ikke finde andre der er bedre.

Jeg søger et godt linux baseret router system der kan køre på en alm pc. den
skal kunne trådløs også med almindelige trådløse netkort..

Jeg har leget lidt med pfsense, men den er ret kritist med chipsettet til
den trådløse den. og understøtter kun enkelte trådløse kort..

Andre gode forslag?

//EL-Trikker

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 28-03-08 07:55

EL-Trikker wrote:
> [...]
>
> Jeg har leget lidt med pfsense, men den er ret kritist med chipsettet til
> den trådløse den. og understøtter kun enkelte trådløse kort..

Mener du med "skal kunne trådløs også" at den skal
være AP?

Det er vist ikke mange drivere til Linux, der understøtter dette.

pfsense er vel FreeBSD?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : EL-Trikker

Dato : 28-03-08 09:08

> [...]
> være AP?
>
> Det er vist ikke mange drivere til Linux, der understøtter dette.

Ja.. Jeg mener AP også.. det er sådan set ligemeget hvad det er bygget over,
om det er Linux, FreeBSD, eller hvad

//EL-Trikker

Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-03-08 13:59

EL-Trikker wrote:

> [...]
>
> Jeg har leget lidt med pfsense, men den er ret kritist med chipsettet til
> den trådløse den. og understøtter kun enkelte trådløse kort..

Først og fremmest skal du køre det på den rigtige hardware, for det er langt
fra alle chipssæt der kan køre master mode. Uanset hvilken software der
anvendes. Kig på madwifi.org og find et atheros baseret. Jeg købte det
billigste jeg kunne finde, 150 kr eller deromkring, og det kører fint her
som accesspoint. Klippe stabilt og omkring 2.5 mbyte/s throughput.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.