ASP, Jmail, AddRecipient og strMail
Fra : Kasper

Dato : 28-03-08 11:57

Jeg er igang med at lave en lille bestillingsformular med asp og
jmail. Idéen er så at når kunden klikker "send" så skal jeg og
kunden få en mail med de indtastede oplysniger. Men hvordan får
man Jmail til at sende AddRecipientCC strMail???

Jeg kan sagtens få Jmail til at sende til mig, for det er en
spicifik e-mail-adresse, men brugerens er jo ikke fast og bliver
derfor hentet til strMail. Men det kan Jmail tilsyneladende ikke
finde ud af...

Her følger den kode det drejer sig om:

Set msg = Server.CreateObject ("JMail.Message")
msg.Logging = true
msg.silent = true

msg.From = strMail
msg.FromName = strNavn

msg.AddRecipient "webspas@hotmail.com"
msg.AddRecipientCC '.:: Kundens indtastede e-mail::.'

msg.Subject = "Bestilling af rapport: " & strNavn

msg.Body = "BESTILLING AF RAPPORT HOS TRYKKERI" & vbCrLf&vbCrLf &
"Navn: " & strNavn & vbCrLf & "E-mail: " & strMail & vbCrLf &
"Telefonnummer: " & strTlf & vbCrLf & "Studie: " & strStudie &
vbCrLf & "Gruppe: " & strGruppe & vbCrLf&vbCrLf & "PDF afleveres:
" & strPDFdate & " kl. ca. " & strPDFclock & vbCrLf & "Tryksag
afhentes: " & strTrykdate & " kl. ca. " & strTrykclock &
vbCrLf&vbCrLf & "Forventet antal: " & strAntal & vbCrLf &
"Forventet antal sider: " & strSider & vbCrLf&vbCrLf & "Forventet
format: " & strFormat & vbCrLf & "Evt. andet format: " &
strFormatandet & " mm" & vbCrLf&vbCrLf & "Papirkvalitet for
indhold: " & strKvalitet & vbCrLf & "Evt. anden papirtkvalitet: "
& strKvalitetandet & "g" & vbCrLf&vbCrLf & "For- og
bagsidekvalitet: " & strCoverside & vbCrLf & "Plast valg: " &
strPlast & vbCrLf&vbCrLf & "Spiral: " & strSpiral

IF NOT msg.Send("mail.budolfi.dk") THEN
Response.Write"FEJL!"
ELSE
Response.Write"SUCCES!"
END IF

På forhånd tak og god weekend!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-03-08 14:56

Kasper wrote:

> msg.AddRecipient "webspas@hotmail.com"
> msg.AddRecipientCC '.:: Kundens indtastede e-mail::.'

msg.AddRecipientCC Request.Form("KundensEmail")

Hvor har du kundens indtastede adresse?

Stig Johansen

Fra : Kasper

Dato : 28-03-08 16:39

> Hvor har du kundens indtastede adresse?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Stig Johansen

Jeg har faktisk allerede prøvet dit forslag, men uden held.

Oplysnigerne kunden har tastet ind, bliver hentet først i
asp-dokumentet og hedder strMail.

Fra : Per Rasmussen

Dato : 29-03-08 01:05

Kasper wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Jeg har faktisk allerede prøvet dit forslag, men uden held.
>
> Oplysnigerne kunden har tastet ind, bliver hentet først i
> asp-dokumentet og hedder strMail.

Prøv at kikke på Jmails hjemmeside http://dimac.net/ der finder
du en masse eksempler.

PerR

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-03-08 00:37

On 28 Mar 2008 10:56:43 GMT, Kasper <webspas@hotmail.com> wrote:

> [...]
>spicifik e-mail-adresse, men brugerens er jo ikke fast og bliver
>derfor hentet til strMail. Men det kan Jmail tilsyneladende ikke

*Hvordan* kan den ikke finde ud af det?
Får du en fejlmeddelelse - eller hvordan?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kasper

Dato : 31-03-08 10:50

> *Hvordan* kan den ikke finde ud af det?
> Får du en fejlmeddelelse - eller hvordan?

Det kommer selvfølgelig an på hvilken kode jeg har prøvet med, men
den lader oftest bare være med at sende til CC.

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-08 08:26

"Kasper" <webspas@hotmail.com> skrev
> [...]
> spicifik e-mail-adresse, men brugerens er jo ikke fast og bliver
> derfor hentet til strMail. Men det kan Jmail tilsyneladende ikke

snip kode

Jo, det kan den...
Stig´s svar er korrekt...

msg.AddRecipientCC Kundens indtastede e-mail - enten med request.form eller
request.querystring
Læg mærke til at der kun er mellemrum mellem msg.AddRecipientCC og Kundens
indtastede e-mail

Bjarne

Fra : Kasper

Dato : 31-03-08 10:56

> [...]
> request.querystring
> Læg mærke til at der kun er mellemrum mellem msg.AddRecipientCC og Kundens

Jeg får altså fejl! Jeg tror det er fordi at der er "" i koden til
Request.Form("email").
Den sender rigtig nok en mail til min adresse, men den kan ikke finde ud af det
med CC'eren...

Er der en måde man kan undgå ""?

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-08 11:18

"Kasper" <webspas@hotmail.com> skrev

> Jeg får altså fejl! Jeg tror det er fordi at der er "" i koden til
> Request.Form("email").

Har du prøvet at tjekke at du får en tekststreng i Request.Form("email")
Du tjekker ved at indsætte denne kode:

Response.Write Request.Form("email")
Response.End

øverst på siden med dit jmailscript.

> Den sender rigtig nok en mail til min adresse, men den kan ikke finde ud
> af det
> med CC'eren...

Den til din emailadresse er jo også hardcodet...

> Er der en måde man kan undgå ""?

Nej

Bjarne

Fra : Kasper

Dato : 31-03-08 11:40

Alle informationerne kommer med - ingen problem.

Men spørgsmålet er om man virkelig SKAL "hardcode" emailadressen også til
CC???

Fra : Kasper

Dato : 31-03-08 12:34

Nej det kan vidst ikke lade sig gøre. Men jeg har funder på noget
andet.

Tak for forslagene.