Hvilken Harddisk skal jeg bruge?
Fra : Viktor Andersen

Dato : 28-03-08 22:01

Jeg skal have sat en ekstra H/D i min PC på 80 GB, og valget står mellem
følgende to:

1) Seagate Barracuda 7200.10 og
2) Samsung Spinpoint SP0842N

Hvilken ville I vælge og ud fra hvilke kriterier?

Der kan kun blive tale om en af disse, idet jeg allerede har dem liggende.

Hilsen
Viktor

Fra : jama

Dato : 28-03-08 22:12

"Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilken ville I vælge og ud fra hvilke kriterier?
>
> Der kan kun blive tale om en af disse, idet jeg allerede har dem liggende.

Hvorfor en på 80GB, det er alt for lidt nu om dage, bare tænk på, hvis du
skal ligge Film-Foto-etc på disken. En 500GB Disk koster jo ingen ting. Nu
ved jeg ikke om du kun kan bruge en på 80GB? Det er jo noget andet så?
Mvh.Jama

Fra : Viktor Andersen

Dato : 28-03-08 22:19

Hej Jama,

For det første, fordi jeg ikke behøver at investere, da jeg allerede har
dem, og for det andet kun skal bruge dem til lidt forskellig musikfiler
m.m. Så jeg har ikke brug for nogen større.

Viktor

Fra : Martin

Dato : 28-03-08 22:47

Viktor Andersen wrote:
> [...]
> dem, og for det andet kun skal bruge dem til lidt forskellig musikfiler
> m.m. Så jeg har ikke brug for nogen større.

Det var værd at nævne i starten :)
Anyway, hvorfor ikke bare smide begge to i... om de "flyder" inde i
computeren eller i en kasse over hjørnet... Inde i computeren kan det jo
være den "ekstra" ville blive brugt :)

Anyway...
Min gamle Samsung harddisk holder stadig (120gb) - aner ikke hvad mærke
det lige er, og gider ikke åbne min server lige nu.

Seagate har jeg skiftet ud 2 gange nu - selvom den første blev købt lidt
efter Samsung harddisken.

Dog skal det siges at diskene i min server sveder lidt (ca. 55gr C), der
er lidt varmt inde i skabet - så måske holder Samsung bedre under
konstant varme end Seagate.

Kan lige hurtig se på edbpriser at Samsung har hele 2 spinpoint modeller
på top 5 mest populære harddiske. (Dog NOGET større end 80gb modellerne,
som man helt sikkert ikke kan købe idag)

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-08 00:05

Martin wrote:
> [...]

Citat fra Viktor's første indlæg: "Der kan kun blive tale om en af disse,

Osv osv... Det er skam en populær disk

mvh Ebbe

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-03-08 12:06

Martin wrote:

> Dog skal det siges at diskene i min server sveder lidt (ca. 55gr C), der

Til serverbrug bør man anvende server-grade diske.

Jesper Poulsen

Fra : kjeld09

Dato : 29-03-08 05:54

On 28 Mar., 22:00, "Viktor Andersen" <virgila...@sol.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvilken ville I vælge og ud fra hvilke kriterier?
>
> Der kan kun blive tale om en af disse, idet jeg allerede har dem liggende.

Hej
Hvorfor ikke bruge begge diske den ene inde i maskinen og den anden i
en USB box og gem så de vigtige i den.

m v h
Kjeld

Fra : Viktor Andersen

Dato : 29-03-08 13:51

Tak for alle jeres gode og konstruktive svar.

Det har givet mig lidt at tænke på, men umiddelbart vil jeg nok satse på
Samsungs - og så måske sætte den anden (Seagates) i en USB box sidenhen.

Tak allesammen

v.h.