Hornfisk.
Fra : Chris

Dato : 17-07-01 06:53

Hej NG.

Jeg var ved Vosnæs Pynt i aftes for at fange mig en ørred. Det lod sig
midlertid ikke gøre, men i første hug var der er hornfisk på min
Trustrup-wobbler. Jeg tabte den godt nok, da jeg brugte en for stor krog,
som ikke var monteret rigtigt til horn. 10 min. senere fik jeg endnu en, som
jeg også tabte.
Herefter riggede jeg om, og satte et slank blink med en str.10-trekrog
monteret i en svirvel bagest. Kort efter var der fisk igen. Denne gang måtte
jeg så konstatere, at maskerne i mit nye fangstnet ikke er designet til
hornfisk.
Lidt senere fik jeg endnu en, som jeg gjorde krav på med hånden, da den var
tæt nok på. Den var ikke ret stor, men en hornfisk var det sgu.

Kl. var 22 og det var overskyet og regnvejr. Jeg har ALDRIG før fanget en
hornfisk under de omstændigheder. Men der var nok af dem - de sprang efter
mit blink inden det ramte vandet.

Knæk & bræk fra
Chris.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 17-07-01 11:38

Hej Chris

Usædvanligt - men ikke lige ved Vosnæs Pynt. Her kommer de sent - og af en
eller anden grund er der nogle der kommer meget sent.

Jeg har (på jagt efter blanke) fanget hornfisk helt henne i september måned.
Dog kun enkelte, da de ikke optræder i stimer så sent.

Er du ellers stødt på blanke i sommernatten i det østjyske?

Knæk&Bræk

Jan Bang Jensby

Fra : Chris

Dato : 21-07-01 16:16

> Usædvanligt - men ikke lige ved Vosnæs Pynt. Her kommer de sent - og af en
> eller anden grund er der nogle der kommer meget sent.

Det må være på fiskenes vej ud. Forårets sæson endte for et par måneder
siden, og var i øvrigt ganske fin for mit vedkommende.

> Jeg har (på jagt efter blanke) fanget hornfisk helt henne i september
måned.
> Dog kun enkelte, da de ikke optræder i stimer så sent.

Dette var nu ikke enkelte fisk, men en stime eller flere.

> Er du ellers stødt på blanke i sommernatten i det østjyske?

Nej. Jeg har kun fanget to stk. i saltvand i år, og det var i
hornfisk-sæsonen. Men nu har jeg heller ikke ligefrem overfisket havene de
sidste par måneder. Jeg er fulgt med fiskene i ferskvand, hvor det dog endnu
ikke har givet gevinst. Men mon ikke lykken snart tilsmiler mig i dén
retning!?!
Det meste af denne uge har jeg været borte, og har derfor ikke været ude. I
morgen aften får jeg nok tid til en tur ved Gudenåen. Jeg håber, at der er
lidt mere gang i den end sidst.

Knæk & bræk fra
Chris.