arvelig sygdomer ved Dansk-Svensk Gårdhund
Fra : Jürgen

Dato : 27-03-08 12:52

Hej,

hvilken avelig sygdomer væaret typisk for de Dansk-Svensk-Gårdhund?
mvh

Jürgen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-03-08 13:00

"Jürgen" <smiley1982@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> hvilken avelig sygdomer væaret typisk for de Dansk-Svensk-Gårdhund?
> mvh

De skulle være disponible for "løse knæ" (petallar luxation)
ellers kender jeg ikke til nogen skavanker hos dem.
men prøv at søg på det, de må have en klub eller lignende, hvor du kan søge
information.

Mvh. Marie

Fra : Anette

Dato : 27-03-08 21:21

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> de må have en klub eller lignende, hvor du
> kan søge information.

nemlig - lige her
http://www.dansk-svensk-gaardhund.dk/

/ Anette
www.philana..dk

Fra : ST

Dato : 31-03-08 00:02

> [...]
> Hej,
>
> hvilken avelig sygdomer væaret typisk for de Dansk-Svensk-Gårdhund?

Ingen tror jeg - har en "uorginal" hanhund på 6 år, han blev operet for 4
år siden for nyresten på Landbohøjskolen: pris 11.200 - så sygeforsikring
kan stærkt anbefales herfra, den havde vi ikke på det tidspunkt, sådet var
et stort indhug i vores feriebudget den sommer
men han er en hund som vi overtog som 1-årig, og vi mener at han er blevet
fodret på rugbrød med leverpostej, derfor fejlernæring, så hvis du har en
hvalp af racen er de generelt gennem sunde og nogle dejlige hunde,
iøvrigt mener jeg at man har fået racen godkendt gennem DKK.
Mvh Susanne