Så var det det...suk
Fra : BettinaP

Dato : 26-03-08 10:51

Ak ja, igår oprandt dagen hvor vi måtte den tunge lange vej til dyrlægen med
Mocka for sidste gang.

Hendes anfald (epilepsi) var blevet hyppigere, og med mere medicin for at
holde det nede, rendte hun rundt og var konstant "skæv".
Det er sgu ikke et liv for en hund.
Så efter meeeget lang tids overvejelse, blev det altså igår. jeg bestilte
tid for 3 uger siden, så jeg har haft god tid til at vænne mig til tanken og
sige farvel.
Derfor var det heller ikke helt så rædselsfuld en dag, som jeg havde
frygtet, men selvfølgelig slem nok.
Hun afsluttede lige emd at have 4 anfald på hendes sidste døgn...ligsom bare
for at understrege, at det var altså det rigtige at gøre (hvem det end er
der understreger den slags)

Så nu fik hun fred og jeg sidder her med en konstant tåre i øjenkrogen.
Min lille smukke smukke pige. Suk.

Heldigvis er Thea her stadig til at give liv i huset. Hun har taget det pænt
og jeg er sikker på hun vil nyde al den ekstra opmærksomhed der nu bliver
til hende.
Der er jo stadig nok at tage fat på hvad Thea angår, så jeg kommer ikke til
at kede mig eller være ensom. Det er jo unægtelig godt. Nu bliver der plads
til for alvor at træne "løs snor" når vi går tur. Og apportering var komplet
umuligt med to hunde på turene, så mon ikke hun også får lært det i den
kommende tid.

puhha, hvor er det svært..og hvor er det dog godt den forbandede beslutning
ikke skal tages ret ofte. Det er bare det værste ved at være hundeejer.
Alle de mange glæder..og så lige det ansvar

Mockapige, jeg savner dig! Du var min drømmehund og kan bare ikke erstattes
med noget som helst.
*snøft*

BettinaP

--
coach dit potentiale
------------------------------------

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-03-08 11:04

"BettinaP" <bep@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> Ak ja, igår oprandt dagen hvor vi måtte den tunge lange vej til dyrlægen
> med Mocka for sidste gang.

Æv.. )-:
En altid tung beslutning, men i dit og mockas tilfælde en god beslutning,
det er ikke et liv for en hund..
Selv om det er en ringe trøst, så er det godt du har Thea, jeg har jo fulgt
jer to siden du fik hende, og jeg synes du har gjort et stort og flot stykke
arbejde med hende!

trøstehilsner herfra!

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 26-03-08 11:10

BettinaP, skrev:
> Ak ja, igår oprandt dagen hvor vi måtte den tunge lange vej til
> dyrlægen med Mocka for sidste gang.

Kondolerer

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-03-08 11:17

"BettinaP" <bep@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> Ak ja, igår oprandt dagen hvor vi måtte den tunge lange vej til
> dyrlægen med Mocka for sidste gang.

Kære Bettina.

Jeg føler med dig, for jeg har også selv prøvet det. Når man kan se,
at det "kun" er for éns egen skyld at hunden bliver holdt i live,
så er det den helt helt rigtige beslutning du har taget. Det er ikke
let at tage beslutningen, men den skal jo tages inden det bliver så
slemt, at man skal leve med selvbebrejdelsen over, at man ikke fik
det gjort noget før.

Vi havde for mange år siden en schæfertæve som blev 16 år og havde
en voksende knude i lysken, som ikke var godartet. Det var en tung
beslutning, men så absolut den helt rigtige. Vi havde jo trods alt
haft mange dejlige år med hende, og hun blev også dybt savnet.

Dejligt at du har Thea til at trøste dig. Hun lyder som en skøn
vovse der vil hjælpe dig over savnet af Mocka, det betyder rigtig
meget.

Mange trøsteknus herfra.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-03-08 13:05

"BettinaP" <bep@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> Ak ja, igår oprandt dagen hvor vi måtte den tunge lange vej til dyrlægen
> med Mocka for sidste gang.

Øv! Det er så hårdt!
Men hvor var Mocka heldig at ha' så fornuftig en ejer!

R. Ilsøe
http://www.rinnie.dk

Fra : Lars A

Dato : 26-03-08 15:45

> Hendes anfald (epilepsi) var blevet hyppigere, og med mere medicin for at
> holde det nede, rendte hun rundt og var konstant "skæv".
> Det er sgu ikke et liv for en hund.

Hej Betinna.
Vi havde selv den samme oplevelse med vores hanhund sidste år i juli måned.
Så jeg føler med dig, men jeg håber du kommer over det hurtigt. Jeg kan
fortælle at vi for 3 uger siden købte en ny hund, til den gamle vi stadig
har.
Mvh Lars
www.takago.dk
Se under Shiba

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-03-08 16:25

> [...]
> hundeejer.
> Alle de mange glæder..og så lige det ansvar
>
> Mockapige, jeg savner dig! Du var min drømmehund og kan bare ikke

kære Bettina

jeg tænkte mit, da du forhørte dig om et hundebur til Thea uden at omtale,
at der skulle være plads til to hunde, men her kom så forklaringen

Du har naturligvis gjort Mocka den bedste tjeneste, sådan som hun havde det,
men hårdt er det alligevel at skulle spille Vorherre overfor sin hund.
Som en engang sagde til mig: "når vi står der med en ny lille 8 ugers hvalp,
har vi købt os en masse glæder, men også en meget stor sorg i den sidste
ende".

Alle vi, der har prøvet turen, ved, hvordan du har det lige nu, og som de
andre vil jeg sige, at det er godt, du har Thea, men jeg ved også af egen
erfaring, at hun jo ikke kan erstatte Mocka.
Det er godt, at du har så mange planer for Theas træning, det vil I begge to
have godt af.

Mange tanker herfra.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-08 17:26

"BettinaP" <bep@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse

> Ak ja, igår oprandt dagen hvor vi måtte den tunge lange vej til dyrlægen
med
> Mocka for sidste gang.

Ihh, hvor er det trist for jer, men det var helt sikkert den rigtige ting,
at gøre for Mocka.

Stort trøstekram herfra....