Bestået prøve - Hurra :-)
Fra : Søren LH

Dato : 24-03-08 19:03

Vizla bestod sin BHP1 brugshundeprøve, hurra, hurra!

Bedømmelse 80/81/87/UDP.

Jeg ville da godt have haft lidt flere point i A og B. Sporarealet var
svært, vi missede en genstand i det høje græs,. Vi var kun to der måtte gå i
det der vanskelige areal, og den anden nåede kun halvt ud ad første ben
inden hunden opgav at gå spor.

Vedr. B, så valgte hun at gå uden om springet på tilbagevejen, fordi jeg
havde kastet så skråt at hun kunne se mig fra opsamlingsstedet. Desuden er
problemet at hun kører sig selv op i for høj drift under prøver. Så er der
desuden nogle detaljer der kan arbejdes med, heraf nogen jeg slet ikke har
fokuseret på. Så der er da heldigvis også potentiale for forbedring.

I C var det primært uopmærksomhed i bevogtningen, der trak ned. Vi skal gøre
lidt mere ud af bevogtning under alle mulige forskellige forhold, så
forholdene på prøvedagen ikke er en overraskelse. Desuden lidt langsomme
slip.

Næste mål DM i BHP1 i Fredericia, med et delmål i Rødovre Open om 2 uger.

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 24-03-08 19:28

Søren LH, skrev:
> Vizla bestod sin BHP1 brugshundeprøve, hurra, hurra!

Tillykke

> Bedømmelse 80/81/87/UDP.

Nu snakker du sort

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 24-03-08 19:54

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke

tak

> Nu snakker du sort

Point i A/B/C, hvor:
A=spor
B= lydighed
C=forsvar
Pointgivning:
Max: 100,
Min. for at bestå: 70

UDP = "Udpræget" for drift, selvsikkerhed og belastbarhed i
forsvarsarbejdet. Det bør man have, hvis man ikke får det, er det ikke godt.

Mvh
Søren

Fra : JB

Dato : 24-03-08 19:48

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slip.
>
> Næste mål DM i BHP1 i Fredericia, med et delmål i Rødovre Open om 2 uger.

Tillykke, det var flot. I hundearbejde skal der også held til, det er ikke
nok , hunden kan det. Men der findes ikke noget bedre, end når det lykkes.

Hilsen
Jytte

Fra : Søren LH

Dato : 24-03-08 21:15

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse news:47e7f6f7$0$15887

> Tillykke, det var flot. I hundearbejde skal der også held til, det er ikke
> nok , hunden kan det.

Ja, specielt til prøver

Tak for det.

> Men der findes ikke noget bedre, end når det lykkes.

Nej, det her var en stor milestone. Den første var den første prøve
overhovedet, og den næste bliver BHP3. Måske med en avlskåring som en
mellemstation.

Mvh
Søren

Fra : C.H

Dato : 24-03-08 20:22

> [...]
> slip.
>
> Næste mål DM i BHP1 i Fredericia, med et delmål i Rødovre Open om 2 uger.

STORT tillykke med prøven... Det må føles SÅ godt!
Irriterende med de små pointspisende detaljer, men noget skal man jo også
have at lave efter prøverne, ikke sandt Inklusive kasteteknik... Øv en
irriterende en at komme til, men det er jo hvad der hænder

Super spændende at du vil stille i Fredericia!! - Cassius når det nok ikke,
men så må vi hoppe på til næste år i stedet

Connie

Fra : Søren LH

Dato : 24-03-08 21:16

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Super spændende at du vil stille i Fredericia!! - Cassius når det nok
> ikke, men så må vi hoppe på til næste år i stedet

Tak for det. Ja, men meget gavnligt at gå til prøve, så man kan få det hele
checket. Heldigvis havde vi en dommer, der gav en god tilbagemelding.

Jeg har lavet en liste på pc'en over det hele der skal arbejdes med - ialt
25 punkter! De første har jeg allerede været ud og arbejde med idag. Bl.a.
har jeg lært hende at tage springet selvom hun kan se mig, samt at sidde
roligt når jeg kaster apporten (hvad der jo også blev påtalt).

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 24-03-08 20:26

Søren LH wrote:
> [...]
> overraskelse. Desuden lidt langsomme slip.
>
> Næste mål DM i BHP1 i Fredericia, med et delmål i Rødovre Open

Tillykke med det

DM, det er da i Bramming, er det ikke? Jeg er selv i tænkeboks om jeg vil
deltage....
--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : C.H

Dato : 24-03-08 20:35

http://www.schaeferhundkreds70.dk/ny_side_6.htm

Fra : Søren LH

Dato : 24-03-08 21:16

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med det

Tak for det.

> DM, det er da i Bramming, er det ikke?

Det er nu i Fredericia at de holder det.

Jeg er selv i tænkeboks om jeg vil
> deltage....

Vi bliver nok en del stykker fra kredsen. Sidste år havde vi én på
trediepladsen, den bliver nu nok svær at slå .

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 24-03-08 23:00

Søren LH wrote:
> [...]
>
> Vi bliver nok en del stykker fra kredsen. Sidste år havde vi
> én på trediepladsen, den bliver nu nok svær at slå .

Puha, John Bajlum 297..... det er godt nok nogle point der vil noget i Hall
of Fame

Fra : Søren LH

Dato : 25-03-08 05:55

> Puha, John Bajlum 297..... det er godt nok nogle point der vil noget i
> Hall of Fame

Ja, det er rigtigt. Men omvendt ser man vores nuværende BHP3-danmarksmester
blive nr. 17 i 2005, med stort set samme point som jeg fik forleden, så der
er håb endnu .

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 25-03-08 08:08

Søren LH wrote:
> [...]
> BHP3-danmarksmester blive nr. 17 i 2005, med stort set samme
> point som jeg fik forleden, så der er håb endnu .

Kan se det var PH folk på de 2 første pladser i 2005
Men én ting er at hunden kan gå rimeligt på hjemmebanen, her er det altså
udebane, i den forbindelse er det nok mest fremadsendelsen jeg er mest
bekymret for.
Har du nogen fornemmelse af, hvor tidlig man skal melde til for at der ikke
er booket op? Jeg har jo lige en avlskåring ugen efter kan jeg se....

Fra : Søren LH

Dato : 26-03-08 22:02

> Men én ting er at hunden kan gå rimeligt på hjemmebanen, her er det altså
> udebane, i den forbindelse er det nok mest fremadsendelsen jeg er mest
> bekymret for.

Har lige checket med folk der har været der før. Aftenen før er der prøvebid
fra kl. 19. Og inden det kan man øve lydighed på banen.

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 27-03-08 07:49

Søren LH wrote:
> [...]
>
> Har lige checket med folk der har været der før. Aftenen før
> er der prøvebid fra kl. 19. Og inden det kan man øve lydighed

Det lyder godt
Nå, skal jeg med, så skal jeg i hvert fald have mere styr på hendes gøen.
Hvad det angår, så går det ikke lige så godt nu....

Fra : Søren LH

Dato : 25-03-08 05:10

On 25 Mar., 08:07, "Winther" <nob...@home.dk> wrote:

> Men én ting er at hunden kan gå rimeligt på hjemmebanen, her er det altså
> udebane, i den forbindelse er det nok mest fremadsendelsen jeg er mest
> bekymret for.

Ja, det har du ret i. Jeg kan se at der er mulighed for et prøvebid
aftenen før, så hvad angår bidearbejdet burde det ikke være et
problem. Men det ville være rart hvis der også lige var mulighed for
at lave en fremadsendelse eller to på et tidspunkt. Hvis man får at
vide hvornår det der prøvebidsarrangement starter, kunne man måske
planlægge at være der en time eller to før, og se om det kunne lade
sig gøre. Jeg vil nok lige vende det med dem i kredsen, der har været
der før. Og evt. ringe derover når vi kommer lidt tættere på. Ud over
fremadsendelsen ser jeg det ikke som et stort problem. Nu har jeg jo
også samme problematik til Rødovre Open om 1½ uge. Jeg plejer lidt i
forvejen at tage hunden ud i en masse forskellige omgivelser og køre
lidt lydighed og drift.

> Har du nogen fornemmelse af, hvor tidlig man skal melde til for at der ikke
> er booket op? Jeg har jo lige en avlskåring ugen efter kan jeg se....

Jeg kan se at der er plads til 30 og de sidste år har deltagertallet
været nogle og tyve, så det bliver nok ikke booket op lige med det
samme.

Spændende med avlskåringen. Ja, det er jo hvad du vil prioritere,
eller satse på begge. Mon ikke du vil kunne køre den avlskåring
igennem alligevel?

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 25-03-08 16:20

Søren LH wrote:

> [...]
> Rødovre Open om 1½ uge. Jeg plejer lidt i forvejen at tage
> hunden ud i en masse forskellige omgivelser og køre lidt

Ku´du så ikke også lige finde ud af om vi skal melde til ved dommer i C
eller vi kan gå direkte ind på midten uden at passere figurant?

> Jeg kan se at der er plads til 30 og de sidste år har
> deltagertallet været nogle og tyve, så det bliver nok ikke
> booket op lige med det samme.

så bliver jeg i tænkeboksen lidt længere...

> Spændende med avlskåringen. Ja, det er jo hvad du vil
> prioritere, eller satse på begge. Mon ikke du vil kunne køre
> den avlskåring igennem alligevel?

Avlskåringen vil jeg i hvert fald satse på, men der skal jo også bruges tid
så den viser sig så godt som mulig, - med mindre jeg altså opgiver at få
hvalpe på hende....
DM i BHP1, det er jo også spændende, men det kræver jo også ekstra
ressourcer når det også skal virke på fremmede baner, så meget har jeg jo
heller ikke trænet BHP, at hunden har den store rutine på andre baner, - det
er jo PH jeg træner mest

Fra : Søren LH

Dato : 25-03-08 17:13

> Ku´du så ikke også lige finde ud af om vi skal melde til ved dommer i C
> eller vi kan gå direkte ind på midten uden at passere figurant?

Man skal så vidt jeg ved altid gå direkte ind til midten i C. Om man
passerer figurant, det kunne jo godt hænde. I søndags gik vi ind lige ved 4.
skjul, så Vizla så da figuranten. Men man har vel lydighed på sin hund!
.. Jeg stod i kanten af banen og ventede, og da dommeren nikkede gik jeg ind.

> Avlskåringen vil jeg i hvert fald satse på, men der skal jo også bruges
> tid så den viser sig så godt som mulig, - med mindre jeg altså opgiver at
> få hvalpe på hende....

Hvorfor er avlskåringen booket så lang tid i forvejen?

Jeg vil også have avlskåret Vizla, men mest for sportens skyld. Jeg regner
ikke med at lave hvalpe på hende. Jeg ved heller ikke hvilket HD-index hun
har. Men i hvert fald går jeg nu til ringtræning, så hun kan blive udstillet
i løbet af foråret/forsommeren.

> [...]
> heller ikke trænet BHP, at hunden har den store rutine på andre baner, -

Så meget ressourcer kræver det da heller ikke at træne i fremmede baner. Et
par gange hvor man kører rundt og træner lidt i forskellige fremmede
miljøer, og en enkelt gang på en decideret fremmed bane for at se hvordan
det går. Nu kender jeg jo så ikke din hund, men min egen hund er selv i den
nervøse ende.

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 25-03-08 18:21

Søren LH wrote:
> [...]
> man har vel lydighed på sin hund! . Jeg stod i kanten af
> banen og ventede, og da dommeren nikkede gik jeg ind.

Prøve og konkurrence er ikke altid det samme. Ved min ABC skulle jeg gå ind
ved figuranten, som stod i skjulet med front imod os, ved BHP1 gik jeg ind i
større afstand fra figuranten, hvilket da gjorde det lidt nemmere. Er det en
BHP3 så går man jo ind i den anden ende, det bliver det jo kun lettere af.
Så bare man kan komme ind ved 4 skjul.

> Hvorfor er avlskåringen booket så lang tid i forvejen?

Det er den heller ikke, men der skal meldes til 14 dage før..

> [...]
> heller ikke hvilket HD-index hun har. Men i hvert fald går jeg
> nu til ringtræning, så hun kan blive udstillet i løbet af

Du mener vel status? Hun ligger på 107 i index lige nu, men den ændres jo
efterhånden. Kan se status på 3 af hendes søskende, de ligger på A, B og C,-

Min hund startede på 117, har selv B, og er nu røget helt ned på 101. Det er
Querry som flytter hendes index ned.

> [...]
> decideret fremmed bane for at se hvordan det går. Nu kender
> jeg jo så ikke din hund, men min egen hund er selv i den

Min er absolut ikke nervøs, hun er lidt overtændt

Fra : Søren LH

Dato : 25-03-08 20:21

> [...]
> Er det en BHP3 så går man jo ind i den anden ende, det bliver det jo kun
> lettere af. Så bare man kan komme ind ved 4 skjul.

Jeg tror man kan gå ind som man har lyst. Der var da ingen der anviste et
sted, jeg gjorde det bare.

> Du mener vel status? Hun ligger på 107 i index lige nu, men den ændres jo
> efterhånden. Kan se status på 3 af hendes søskende, de ligger på A, B og
> C,-

Hvor ser du HD-index henne?
Vizla har HD: C og AA: 1. Det blev evalueret i januar, så det er ikke kommet
ind på hundeweb endnu.

> Min hund startede på 117, har selv B, og er nu røget helt ned på 101. Det
> er Querry som flytter hendes index ned.

Hvad er det nu hun hedder? Ja, ifølge lidt detektivarbejde må det jo var
Glarbo Boogie??

> Min er absolut ikke nervøs, hun er lidt overtændt

Måske et definitionsspørgsmål....

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 25-03-08 20:32

Søren LH wrote:
> [...]
> anviste et sted, jeg gjorde det bare.

> Hvor ser du HD-index henne?
> Vizla har HD: C og AA: 1. Det blev evalueret i januar, så det

Den finder jeg her: http://www.dansk-kennel-klub.dk/639
Jeg kan så ikke se om der er taget højde for hendes C-status, for så ryger
den jo længere ned...

> Hvad er det nu hun hedder? Ja, ifølge lidt detektivarbejde må
> det jo var Glarbo Boogie??

Ja

> Måske et definitionsspørgsmål....

Absolut ikke nervøs, nej der er hun ikke

Fra : Søren LH

Dato : 25-03-08 21:00

> Den finder jeg her: http://www.dansk-kennel-klub.dk/639

Simpelt!

> Jeg kan så ikke se om der er taget højde for hendes C-status, for så ryger
> den jo længere ned...

Det må være medregnet, for der står at alle data ældre end 8 dage er med, og
at den er senest opdateret 13/3.

> Ja

PH-P - flot!

> Absolut ikke nervøs, nej der er hun ikke

Jeg benævner det nervøs, at Vizla helst vil have check på alt hvad der
foregår omkring hende.

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 25-03-08 23:06

Søren LH wrote:
> "Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> Simpelt!

> Det må være medregnet, for der står at alle data ældre end 8
> dage er med, og at den er senest opdateret 13/3.

Det må den være så..

Fra : Xenon

Dato : 25-03-08 21:33

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> Ku´du så ikke også lige finde ud af om vi skal melde til ved dommer i C
> eller vi kan gå direkte ind på midten uden at passere figurant?

---------------------------

Til konku melder man normalt ikke til i Gr. C man plejer at få anvist en
sted, hvorfra man på tegn fra dommeren går ind på banen fri ved fod og i kan
lige så godt vænne jer til at hunden når at se fig. til konku er der som
regel 2 fig. en til det korte og en anden til det lange.

Claus
Hefty IPO 3

Fra : Winther

Dato : 25-03-08 23:03

Xenon wrote:
> [...]
> banen fri ved fod og i kan lige så godt vænne jer til at
> hunden når at se fig. til konku er der som regel 2 fig. en til

Det er også noget af det jeg arbejder på
Men i 3`eren er der jo altid lavet hul nede i enden, men som vores bane ser
ud, så er man tvunget til at gå direkte mod figuranten, og passere med to
meters afstand, det reagerer min hund stadig på, men kommer vi ind ved 4
skjul er det ok selv om hun stadig ser figuranten...men som sagt, det er
noget vi arbejder på..

Fra : Winther

Dato : 24-03-08 20:29

Søren LH wrote:
> [...]
> overraskelse. Desuden lidt langsomme slip.
>
> Næste mål DM i BHP1 i Fredericia, med et delmål i Rødovre Open

Husk næste gang, at du kan kaste om, bare hunden bliver siddende....
Vizlas søster deltog forresten ikke i Herning...

Fra : Søren LH

Dato : 24-03-08 21:16

> Husk næste gang, at du kan kaste om, bare hunden bliver siddende....

Ja, jeg ved at jeg kan kaste om, men jeg tænkte ikke i situationen at det
ville være et problem.

> Vizlas søster deltog forresten ikke i Herning...

Nej, det var i Struer, hvor hun vandt (husker ikke lige hvad jeg har nævnt
her i gruppen om dette). Vi var i øvrigt på Ismael-kursus sammen, det var
morsomt at se og erfare hvor ens de to hunde er (bortset fra af udseende)

Mvh
Søren