Æv det er trist
Fra : Ha Ha

Dato : 24-03-08 15:57

Hej NG. Nu har jeg læst med tit, så her er lidt fra mig også.
Vi har en boxer/lab blanding, meget boxer i sind, men også i generne,
det mente dyrlægen ihvertfald idag, da han konstaterede, at hun har
leukemi. Hvor er det altså træls. Vi har kæmpet ofte med dårlig mave,
og sidst med dårlige nyrer, hvor nyretallene var blevet helt normale
igen, men nu.... så er der bare 4-6 uger igen i heldigste fald. Æv !
Trængte bare lige til at skrive lidt et sted, hvor de fleste forstår
mig lige nu, hvor jeg er lidt nedtrykt.
Jeg vil da egentlig meget hellere skrive om hvalp og glæde, og det kan
jeg faktisk også, for datteren har en chihuahua på 5 mdr, en rigtig
lille fræk bandit, og det kan kun blive værre når han bliver alenehund
: )

Hanne H.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 24-03-08 17:18

"Ha Ha (slet ZHNV3)" <hanneoh@ZHNV3yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg faktisk også, for datteren har en chihuahua på 5 mdr, en rigtig
> lille fræk bandit, og det kan kun blive værre når han bliver alenehund

hej Hanne

det gør mig virkelig ondt at høre.

Hvor gammel er din hund? Hvis den også har haft nyreproblemer, er den måske
op i årene, og så er mit bidrag til tråden vist helt uaktuelt - men det er
jo nu blevet muligt at give hunde kemoterapi. Emnet er meget kontroversielt,
og jeg ved faktisk ikke, hvad jeg selv ville gøre i din situation, men
ifølge vedhæftede artikel skulle det især være effektivt ved lymfe- og
blodkræft.

http://www.netdyredoktor.dk/sw27400.asp

Det er selvfølgelig noget, man skal drøfte grundigt igennem med sin dyrlæge,
men jeg tror, at hvis det drejede sig om en yngre hund, ville jeg måske være
indstillet på at prøve, om det kunne hjælpe hunden, men hvis den har flere
andre lidelser eller er gammel, er det nok det mest humane at give den fred.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Ha Ha

Dato : 24-03-08 18:53

A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev:

> [...]
>især være effektivt ved lymfe- og
>blodkræft.
>
>Det har været oppe at vende med dyrlægen, han er en af dem der har
uddannelse i kemo.
Men Bess, som hun hedder, chancer for at blive helbredt eller
ihvertfald få det bedre, er ikke ret store netop, fordi
hun også har nyreproblemer :(
Hun er ca. 7 år
Så en behandling til 30.000 kr, springer vi over

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-03-08 17:54

> [...]
> jeg faktisk også, for datteren har en chihuahua på 5 mdr, en rigtig
> lille fræk bandit, og det kan kun blive værre når han bliver alenehund

Øv for pokker også!
Jeg har også boxer, to stykker en han og en tæve.
Min tæve var meget meget syg for snart et par måneder siden.
Jeg var også hundeangst for at det var leukæmi eller mavekræft, da hun havde
tabt sig mere end godt var den foregående tid.
"heldigvis" var der ikke tegn på nogen af delene, men "bare" en
bugspytkirtel der ikke virker, og et blødende mavesår, og en væmmelig
spondylose.. Hun har kommet sig lidt, og er med omhyggelig fodring og
medicin blevet ret stabil igen, men rask bliver hun aldrig.
Det kan være et spørgsmål om tid før det vender igen, og så er spørgsmålet
om vi skal fortsætte eller ej.
Jeg ved ikke hvor gammel jeres hund er, min tæve er knapt 4, -ingen alder!.

Men i sådan en situation, hvor det er uhelbredeligt og der kun er en vej og
det er ned ad bakke, bør og skal man sige stop, før det bliver uværdigt for
hunden, og for at man selv kan huske hunden som den hund den var, og ikke
som en smerteplaget stakkel.
Nyd hende i den tid hun har tilbage, giv hende så meget normal hverdag som
muligt, forkæl hende, giv hende lidt ekstra godt, nyd jeres ture så længe
hun selv vil og kan, og stop den dag hun ikke vil mere og giv hende fred.

Mange medfølende tanker fra Marie
se mine lømler her; http://www.photopassion.dk/hundene.htm

Fra : Ha Ha

Dato : 24-03-08 18:59

Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev:

>"Ha Ha (slet ZHNV3)"
> [...]

Hej
Det er jeg helt med på. det er bestemt også meningen at give hende
fred, når det er tid. Lige nu får hun Prednisolon,
som sandsynligvis vil give hende nogle gode uger, men selvfølgelig
bliver der holdt godt øje med, hvordan hun har det.
Det er iøvrigt nogle pragtfulde lømler du har.
Hanne H.

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-08 18:59

On 24 Mar 2008 14:57:28 GMT, Ha Ha <hanneoh@ZHNV3yahoo.dk> (slet
ZHNV3) wrote:

> [...]
>igen, men nu.... så er der bare 4-6 uger igen i heldigste fald. Æv !
>Trængte bare lige til at skrive lidt et sted, hvor de fleste forstår

Meget meget kedelig historie. Minder mig om de dage, da vi måtte køre
en 2½ år gammel hund til dyrlægen pga. hans temperament (det havde
været en lang tid hvor vi forsøgte alt, men efterhånden havde vi selv
ar nok). Det var nogle triste dage - heldigvis fik vi lov at købe
Fancy nogle uger senere, men hold da op, hvor var huset tomt i den
periode.
Jeg vil blot opfordre til, at når tiden er inde, at i gør pinen kort
for hunden - for desværre bliver jeres smerte den samme, og den kan i
kun selv bearbejde.

I må igang med lidt træning

--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Ha Ha

Dato : 24-03-08 19:15

Ivan Madsen skrev:
>On 24 Mar 2008 14:57:28 GMT, Ha Ha
><hanneoh@ZHNV3yahoo.dk> (slet
>tiden er inde, at i gør pinen kort
>for hunden - for desværre bliver
>jeres smerte den samme, og den kan i
>kun selv bearbejde.

Ja det ved jeg alt om, det er vores 4. hund, så jeg ved også godt at
det kan være en lettelse, når det er overstået.

>I må igang med lidt træning

Enig, men er du klar over hvor stor en frossenpind sådan en lille hund
er, men self kan der også trænes indendøre.