Hundeindhegning - Nogen krav?
Fra : OZ3BTO

Dato : 21-03-08 06:32

Er der krav til hvordan en hund skal hegnes ind udover adgang til hundehus
mad og vand ?

Vores nabo mener desværre at det ikke er lovligt at have hunden gående ude
døgnet rundt
Hele have en hegnet ind af hegn på min 170cm over jorden store dele er ~2m
højt flethegn fra bygge marked.. Udover det har hunden adgang til huset via
hundelem hvor der er mad og vand.. Der er også vand udendørs... Selve haven
er vel på str. med en håndbold bane, Dog med en lidt anden form bestående af
20% fliser og 80% græs og et par trær

Hunden er på ingen måde lænket

Erik

Fra : Søren LH

Dato : 21-03-08 06:59

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> haven
> er vel på str. med en håndbold bane, Dog med en lidt anden form bestående

Det lyder som et ideelt hundeliv (hvis hunden derudover bliver aktiveret) -
der står ikke noget i nogen love om at hunde skal holdes inde en del af
dagen.

Mvh
Søren

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-03-08 07:23

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
aktiveret) -
> der står ikke noget i nogen love om at hunde skal holdes inde en del af

Det bliver den skam der er gå ture et par gange om dagen og næsten hver
eftermiddag er den ude og strække igennem bla. på store græs områder..
Iøvrigt imponerende hastigheder såen samojede kan komme op i..
Nogen dage kommer nogen af nabo ungerne over og leger med ham.. Han elsker
børn

Udover det fordriver den tiden med at holde haven fri for naboens ~10
katte.. Er ikke lige helt sikker på hvor mange der er.. Men rigeligt

Erik

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-03-08 10:08

Den 21-03-2008, skrev OZ3BTO:
> [...]
>
> Udover det fordriver den tiden med at holde haven fri for naboens ~10
> katte.. Er ikke lige helt sikker på hvor mange der er.. Men rigeligt

Bed naboen om at først overholde loven med at holde hans kæledyr inde
hos ham selv, inden han kommenterer dine forhold.
Den var oppe for et par måneder siden, med referat fra en høring i 200x
omkring hvordan man skal holde sine dyr hos sig selv.
Kai

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-03-08 10:11

Fister Løgsovs formulerede spørgsmålet:

> [...]
> Den var oppe for et par måneder siden, med referat fra en høring i 200x
> omkring hvordan man skal holde sine dyr hos sig selv.

PS. Din hunds forhold lyder ideele, og hvis hunden, og i, trives, så
der vist ikke længere.
Mon ikke naboen har set lidt for meget Pet-Cops på Animal?
Kai

Fra : OZ3BTO

Dato : 22-03-08 01:11

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> der vist ikke længere.
> Mon ikke naboen har set lidt for meget Pet-Cops på Animal?

Ville som sagt bare være sikker på at der ikke var noget han kunne anmelde
mig for .. Mente nu nok at hunden havde det perfekt

Erik

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-03-08 06:40

OZ3BTO kom med denne ide:
> [...]
>>

> Ville som sagt bare være sikker på at der ikke var noget han kunne anmelde
> mig for .. Mente nu nok at hunden havde det perfekt

Jeg er absolut ikke jura-børge, så tag mine udtalelser med et gran
salt.
Nabostridigheder er ikke sjove, med mindre begge parter kan grine lidt
af det. Er der en mulighed for dialog, gerne med alkohol som påskud, så
benyt den.
Kai

Fra : jopa

Dato : 21-03-08 13:28

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev >

> Udover det fordriver den tiden med at holde haven fri for naboens ~10
> katte.. Er ikke lige helt sikker på hvor mange der er.. Men rigeligt

Jo det er jo typiskt.
Forældre til børn holdes ikke ansvarlige for deres børns kriminalitet.
Nogen katteejere er heller ikke ansvarlige men lader deres katte fise rundt
i andres haver.
Når så en hund knækker nakken på en sådan så hyler folk op.
Hundeejere skal være ansvarlige. Der er enda en hundelov

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 21-03-08 11:58

> [...]
> haven
> er vel på str. med en håndbold bane, Dog med en lidt anden form bestående

Når hunden har en hundelem ind til huset og selv bestemmer, om den vil være
ude eller inde, har naboen vist ikke noget at komme efter.

mvh Anelise

Fra : JB

Dato : 21-03-08 15:40

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Når hunden har en hundelem ind til huset og selv bestemmer, om den vil
> være ude eller inde, har naboen vist ikke noget at komme efter.
>
> mvh Anelise

Det kan være, den gøer af h...... til hele døgnet, så har naboen noget at
komme efter.

Hilsen
Jytte

Fra : OZ3BTO

Dato : 22-03-08 01:12

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan være, den gøer af h...... til hele døgnet, så har naboen noget at
> [...]

Det gør han så ikke .. Kun når der kommer fremmede så får de et vov ellers
ikke

Erik

Fra : Anette

Dato : 21-03-08 15:59

OZ3BTO wrote:
> Vores nabo mener desværre at det ikke er lovligt at have hunden
> gående ude døgnet rundt

Det lyder som om din samojede har ideelle forhold.
Men hvorfor blander naboen sig i hvordan din hund har det? Er han sur over
at hans katte ikke kan komme i jeres have eller larmer din hund f.eks når
der er katte i haven om aftenen/natten?
Alle har pligt til at holde sine dyr på egen matriklen, så hvis det er
p.g.a. nattero, så må din nabo holde sine katte inde i sin egen have eller
indendøre om natten.

/ Anette
www.philana.dk