Lidt OT måske.
Fra : Pwh

Dato : 21-03-08 01:50

Bliver så harm/ked af det når man hører om feks.
den stakkels knægt på 16 år der skal slukkes pgr bøllebank.
Og en mere der slipper med livet i behold i Roskilde, tilfældigvis.
Han havde bare skubbet til den forkerte og blev så gennembanket.
Jeg mener, hvor er vi henne efterhånden, ingen respekt for menneskeliv.

Ot igen, ud fra det er jeg ret glad for at følges med 2 * 40 kg hund,
aner ikke om de ville blande sig, tror 99% at Angel ville gører det.
Men de afskrækker nok fjolserne, ikke at jeg er racist,
men fatum er at den slags vold primært bliver udøvet af
flygtninge der har et forkvaklet forhold til vold i hverdagen.
Men heldigvis har en passende respekt for en stor køter.

Hvad er det for en verden vi lever i efterhånden,
jeg fik mine hunde som underholdning,
skal de nu værer mit våben ???

/Jens (som så skal omskole sine hunde)

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-03-08 07:37

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men heldigvis har en passende respekt for en stor køter.
>
> Hvad er det for en verden vi lever i efterhånden,

Mindes at have læst at den 16årige var af anden etnisk oprindelse end dansk
(Tyrkisk) og overfaldsmændene var danskere..

Hvis dine hunde er som vi så tit høre her på gruppen så er jeg ikke et
sekund itivel om at Angel ville flå en person på stedet hvis du blev
overfaldet..

Vi fik selv hund da kæresten ikke var helt tryg ved at være alene i weekends
når jeg kørte taxa.. Vi havde nogen ret slemme naboer.. Købte dog ikke en
"rigtig" vagthund
Valget blev samojede..
Vi har den dag i dag en hund der er super nusse kæle vil ligge i ske i
sengen samtidig med at den passer på os når den skal.. Er ikke et sekundt
itivel om at kommer kæresten eller jeg i fare så forsvare den os på stedet..
Samme gælder hus og bil

Erik

Fra : Pwh

Dato : 21-03-08 10:19

OZ3BTO, skrev:
> "Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Mindes at have læst at den 16årige var af anden etnisk oprindelse end
> dansk (Tyrkisk) og overfaldsmændene var danskere..

Som sagt var det heller ikke for at værer racist,
faktum er bare at folk af "anden etnisk herkomst" står for en
uforholdsmæssig stor del af kriminaliteten.
Det gør self ikke danskere til de rene dydsmønstre,
masser af psykopater mellem dem også.

> Hvis dine hunde er som vi så tit høre her på gruppen så er jeg ikke
> et sekund itivel om at Angel ville flå en person på stedet hvis du
> blev overfaldet..

Jeg ved det faktisk ikke, hun er jo skolet til at alle mennesker
er søde og rare, fordelen for mig er nok den præventive effekt de har.

> [...]
> sengen samtidig med at den passer på os når den skal.. Er ikke et
> sekundt itivel om at kommer kæresten eller jeg i fare så forsvare den

Tja, jeg føler mig så ikke 110% sikker på at mine rent faktisk ville blande sig.
Kan huske at jeg her i gruppe for ca 4 år siden blev belært af en hundefører,
(kan ikke huske hans navn, ikke Jopa) om at hvis jeg havde den slags ønsker
mht min hund skulle jeg mere målrettet træne den til det.
Ellers var hans erfaring at man havde en falsk sikkerhed hvis det blev alvor.

Her i byen har jeg bare følt mig pisket til at mine hunde skal værer sociale,
men hvis (når) jeg flytter på landet og får en hund mere vil jeg helt sikkert
sørge for at den bliver opdraget til forsvar af mig/hjemmet målrettet.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-03-08 10:37

> [...]
> mht min hund skulle jeg mere målrettet træne den til det.
> Ellers var hans erfaring at man havde en falsk sikkerhed hvis det blev

Jeg tror at det er noget den enkelte hund har i sig, altså om den har det
her beskytterindstinkt i sig.
Det er heller ikke alle hunde der kan lære det eller vil være forsvarligt at
lære det.

Mine feks. Emma ville løbe rundt i cirkler, eller løbe væk, Ebbe ville enten
rende rundt og gø, eller forsøge at blande sig så godt han nu kunne, Loui er
jeg ikke et sekund i tvivl om at han ville ofre sit liv på sagen, han har
meget drift og beskytter i sig og er bestemt ikke en hund der viger tilbage
eller lader sig skræmme.

Jeg havde en engelsk sætter for nogle år siden, som faktisk forsvarede mig
engang, da jeg blev taget hårdt i armen bagfra af en mand, og trukket rundt,
han satte gebisset i armen på manden!, den hund var noget af det blideste og
venligste, jeg har aldrig oplevet noget lignende, det troede jeg ikke han
havde i sig. Så man skal aldrig sige aldrig.

Mvh Marie

Fra : Pwh

Dato : 21-03-08 11:08

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> [...]
> beskytterindstinkt i sig.
> Det er heller ikke alle hunde der kan lære det eller vil være

Nu bliver det sikkert en Rotte eller en Ridgeback jeg får,
begge racer burde egne sig glimrende til den slags.

> [...]
> sit liv på sagen, han har meget drift og beskytter i sig og er
> bestemt ikke en hund der viger tilbage eller lader sig skræmme.

Jeg kommer bare til at tænke på om det måske sidder for dybt i
mine egne hunde at de skal værer søde ved alle mennesker.
Jeg ville ikke satse mit liv på det, heller ikke formålet med dem.

> [...]
> hund var noget af det blideste og venligste, jeg har aldrig oplevet
> noget lignende, det troede jeg ikke han havde i sig. Så man skal

Man kan da blive posetivt overrasket
Men en af mine luftevenner, en ældre herre med en Schæfertæve
blev da truet af 4 perk... med kniv fordi han påtalte deres vilde
knalletkørsel, hans hund stod da bare og gloede på fortalte han.
Det kunne de knægte jo ikke vide i forvejen, så de lod sig ikke
engang skræmme af at manden havde en Schæfer med.
Den havde nok fået kniven hvis der havde været det mindste brok.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 21-03-08 16:15

Pwh wrote:

> Jeg kommer bare til at tænke på om det måske sidder for dybt i
> mine egne hunde at de skal værer søde ved alle mennesker.
> Jeg ville ikke satse mit liv på det, heller ikke formålet med dem.

Får mig til at tænke på min gamle lab/schæfer. Han var en totalt kærlig
hund, der elskede alle mennesker. Vi skulle egentlig bare passe ham et par
uger, indtil hans ejer fandt et nyt sted at bo. Det blev så til 6 år
Laban, som hunden hed, havde kendt vores datters kæreste, Brian, hele sit
liv og var vildt glad for ham.
Da Laban havde boet her et års tid, skulle Brian så lige her hjem til os og
hente et eller andet, mens Laban var alene hjemme.
Pludselig var alle venskabelige følelser glemt - Laban stillede op med det
"store Hollywood"smil og en dyb truende knurren.
Laban passede i den grad på huset og Brian var måske nok en han kendte - men
ikke en der hørte til, når resten af flokken ikke var hjemme.
Det krævede en del list fra Brians side at snige sig ud af en dør, uden at
få hele tandsættet placeret i bagdelen.
Det havde vi absolut ikke ventet fra den godmodige hund

Så hvem ved, Jens - det kan absolut godt være at dine hunde passer bedre på
dig og jeres hjem end du tror.
Jeg ville i hvertfald nødig være den der stillede mig truende an overfor
dig, mens dine hunde var i nærheden

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Pwh

Dato : 21-03-08 17:10

Anette, skrev:

> [...]
> uden at få hele tandsættet placeret i bagdelen.
> Det havde vi absolut ikke ventet fra den godmodige hund

Da Tyson var yngre havde jeg ingen probs med at udleverer nøgler
til forskellige håndværkere når jeg ikke var hjemme.
Idag ville jeg ikke turde gører det.

> Så hvem ved, Jens - det kan absolut godt være at dine hunde passer
> bedre på dig og jeres hjem end du tror.
> Jeg ville i hvertfald nødig være den der stillede mig truende an
> overfor dig, mens dine hunde var i nærheden

Det er Angel jeg fæster min lid til i den retning.
Hun kan godt finde på at knurrer af folk hvis hun mener
de ser forkerte ud, eller kommer luskende bagfra
Huset er det helt klart Tyson der passer på,
altid ham der gør først hvis han hører lyde på grunden.

Faktisk har jeg 2 gange oplevet folk der skulle værer
truende overfor mig, og som ombestemte sig da jeg
høfligt gjorde opmærksom på at de løb en dum risiko

Men jeg ved ikke som John feks med 110% sikkerhed at
de ville blande sig hvis det var, det er bare det jeg mener.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-03-08 17:22

> Da Tyson var yngre havde jeg ingen probs med at udleverer nøgler
> til forskellige håndværkere når jeg ikke var hjemme.
> Idag ville jeg ikke turde gører det.

He..kom til at tænke på Murphy, vores boxer-husven, som er trænet i C
arbejde til sin store fornøjelse..
En dag kom skorstensfejeren forbi, og som han plejede bankede han på, og gik
ind for at gøre hvad han nu skulle gøre -han kender familien og har altid
bare gået ind, men det var før Murphy kom i huset.., den tidligere hund
familien havde, havde han altid kunne gå ind til uden probs, som den eneste.
Han gik så ind, gjorde hvad han skulle og på vejen ud, så han pludselig en
stor boxer ligge i sin hule og storsnorke!.
Murphy havde overhovedet ikke opdaget, at en fremmed havde banket på, og var
gået ind!, mage til vagthund!.
Familien har nu måttet gøre sig for vane at låse deres dør når de forlader
hjemmet, for hunden kan de da ikke regne med!.

Mvh. Marie

Fra : C.H

Dato : 21-03-08 18:26

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:47e3e0ad$0$99021$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> Familien har nu måttet gøre sig for vane at låse deres dør når de forlader
> hjemmet, for hunden kan de da ikke regne med!.

Jeg ved heller ikke helt, hvordan Cassius ville reagere. Han er efterhånden
halvvoksen og han ved også, at dette er hans hjem og vi er hans flok - og
ingen tvivl om, at han holder nøje øje med, om der kommer folk her.
Han er trænet i C-arbejde, men der er ingenting, der forbinder det med en
eventuel tyv eller overfaldsmand - giver vi ham kommandoen tror jeg han vil
blive voldsomt forvirret, hvis der ikke er en bold eller et ærme i nærheden.
Så den ville ikke virke.

Men efter hans temperament at dømme, så tror jeg han ville virke truende
overfor folk, som er truende overfor ham/os.

Men mest forebyggende er nok hans glammeri, tror jeg.
Og det er også sådan, vi helst vil have det. Vi foretrækker, at det er os,
der passer på ham og ikke omvendt...

Connie

Fra : jopa

Dato : 21-03-08 18:25

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev

> Men jeg ved ikke som John feks med 110% sikkerhed at
> de ville blande sig hvis det var, det er bare det jeg mener.

Nu er Milo jo nok en anelse skarp
Han behøver såmænd ikke nogen særlig anledning, bare der kommer nogen på
gårdspladsen der ikke hører til her.

Selv om han er i hundegård tør folk ikke stige ud af bilen af frygt for at
han hopper over.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk