Prale igen :o)
Fra : Pwh

Dato : 20-03-08 15:08

Som nogen måske husker pralede jeg for et stykke tid siden
med at Angel omsider havde fået taget A'et på træningspladsen.
Idag snuppede hun så det store og helt stejle A, det havde jeg
ikke troet at hun kunne, 2 gange bare for at blærer sig
Tyson kan jeg ikke mere lokke til at tage det stejle A mere,
han er blevet for lad og gumpetung.
Så han mulede Angel grundigt fordi hun skulle blære sig på den måde

/Jens (med superhunden Angel som kan alt hvad hun vil)

Fra : Søren LH

Dato : 20-03-08 15:20

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så han mulede Angel grundigt fordi hun skulle blære sig på den måde
>
> /Jens (med superhunden Angel som kan alt hvad hun vil)

Stærk hund, selvfølgelig kan hun det . Så mangler hun bare at tage det
høje C .

Mvh
Søren

Fra : C.H

Dato : 20-03-08 15:30

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> "Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Stærk hund, selvfølgelig kan hun det . Så mangler hun bare at tage det
> høje C .

*FNIIIIIIS*

Fra : Pwh

Dato : 20-03-08 15:37

C.H, skrev:

> *FNIIIIIIS*

Fniser du af min superhund
Synge kan hun ikke, men snorke som en bedugget havnearbejder
evner hun helt fint, bøvse og prutte er hun også dygtig til

/Jens (hvis Angel har mange nyttige evner)

Fra : Pwh

Dato : 20-03-08 15:33

Søren LH, skrev:
> "Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> Stærk hund, selvfølgelig kan hun det . Så mangler hun bare at tage
> det høje C .

*LOL*
Det er mere Tyson der er (kastrat)sangeren her i huset
Men hun er altså ikke just bygget til den slags leg,
korte ben og stor muskuløs krop er nok ikke det
mest optimale når det drejer sig om agility.
Traktortræk passer nok mere for hendes fysik

/Jens

Fra : C.H

Dato : 20-03-08 15:58

> [...]
> korte ben og stor muskuløs krop er nok ikke det
> mest optimale når det drejer sig om agility.
> Traktortræk passer nok mere for hendes fysik

Så skal du se, når de der monster- 60-65 kg -rottweilerhanner napper
A-springet når de træner lydighed..
Ok, indrømmet - elegance er ikke den rette beskrivelse, men de gør det sørme
))))

Connie

Fra : Pwh

Dato : 20-03-08 16:08

C.H, skrev:

> Så skal du se, når de der monster- 60-65 kg -rottweilerhanner napper
> A-springet når de træner lydighed..
> Ok, indrømmet - elegance er ikke den rette beskrivelse, men de gør
> det sørme

Det var jo også bare mig der tvivlede på at hun kunne,
så måtte hun jo lige gører mig og Tyson til skamme

/Jens

Fra : C.H

Dato : 20-03-08 16:15

> Det var jo også bare mig der tvivlede på at hun kunne,
> så måtte hun jo lige gører mig og Tyson til skamme

Go' pige

Hun præsenterer sit køn smukt

Connie

Fra : Pwh

Dato : 20-03-08 16:37

C.H, skrev:

> Go' pige
>
> Hun præsenterer sit køn smukt

Smukt, men ikke særligt feminint

/Jens

Fra : Winther

Dato : 20-03-08 18:00

Pwh wrote:

> Smukt, men ikke særligt feminint
>
> /Jens

Var det dit ønske, så havde du vel købt en puddel i stedet

--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : Pwh

Dato : 20-03-08 22:26

Winther, skrev:

> Var det dit ønske, så havde du vel købt en puddel i stedet

Fenimine træk foretrækker jeg hos kvinder, ikke hos hunde

/Jens

Fra : Winther

Dato : 20-03-08 16:18

Pwh wrote:

> Det var jo også bare mig der tvivlede på at hun kunne,
> så måtte hun jo lige gører mig og Tyson til skamme
>
> /Jens

Ja, der kan man se hvad der sker, når hundene bliver for muskeltunge...

Fra : Pwh

Dato : 20-03-08 16:45

Winther, skrev:

> Ja, der kan man se hvad der sker, når hundene bliver for
> muskeltunge...

Faktisk er hun i forhold til sin størrelse muskeltungere
end Tyson, folk tror jeg er fuld af løgn når jeg fortæller
at hun kun vejer 2 kg mindre end Tyson.
Selv dyrelægen skød hende til 34-35kg ved sidste check,
og jeg havde lige inden vejet hende til 40kg.
Men hun har ikke så lange ben og meget kort pels,
det får hende til at virke noget mindre en Tyson.

Noget helt andet er at jeg ikke tror hun har godt af at træne den
slags for meget, det må belaste fysikken en del med den slags
hopperi når hunden er i den tungere ende.
Så vi holder os primært til løb og slæben på tunge grene,
en god svømmetur eller 10 er også lige noget for hende.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 20-03-08 16:59

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Noget helt andet er at jeg ikke tror hun har godt af at træne den
> slags for meget, det må belaste fysikken en del med den slags
> hopperi når hunden er i den tungere ende.

Absolut. Selvom det indgår i det program jeg træner, træner jeg ikke spring
bortset fra to uger før en prøve/konkurrence, og frem til konkurrencen. Det
er ikke svært for hunden, det skal bare lige repeteres inden prøven.

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 20-03-08 17:42

Søren LH wrote:
> [...]
> jeg ikke spring bortset fra to uger før en prøve/konkurrence,
> og frem til konkurrencen. Det er ikke svært for hunden, det

Samme her. Ingen grund til at risikere noget. Når hunden kan øvelsen, så er
det nok med et enkelt spring inden, højest...

Fra : C.H

Dato : 20-03-08 17:13

> [...]
> Så vi holder os primært til løb og slæben på tunge grene,
> en god svømmetur eller 10 er også lige noget for hende.

Tror faktisk ikke spring er godt for nogen hunde, store eller små, tunge
eller lette.
Det er klart, at Cassius springer over A-springet, men det er kun noget der
bliver gjort sjældent.
Han kan det, og så er det fint.... Det behøver vi ikke at gøre yderligere
i....

Det gyser altid lidt i mig, når de springer

Connie

Fra : Søren LH

Dato : 20-03-08 17:27

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det gyser altid lidt i mig, når de springer

Du kan lære ham at kravle ned i stedet for at springe ned: Gør det en række
gange hvor du står tæt på når du kaster apporten, og kast den så den lander
lige på den anden side. Derefter efterhånden forøge afstand.

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 20-03-08 17:36

Søren LH, skrev:
> [...]
> række gange hvor du står tæt på når du kaster apporten, og kast den
> så den lander lige på den anden side. Derefter efterhånden forøge

Det er godt gjort.
Mig som ikke interrerserer mig for træning fik
startet en tråd om det alligevel, det er også de Schæferfolk

/Jens (hvis hunde vil luftes NU)

Fra : Søren LH

Dato : 20-03-08 18:01

> Det er godt gjort.
> Mig som ikke interrerserer mig for træning fik
> startet en tråd om det alligevel, det er også de Schæferfolk

Ja, og det var ikke engang en schæfer-træningsbane du var på, for der er der
ikke noget der hedder store og små A-spring. Måske en agilitybane... (du
ved, hvor sheltier og lignende er i sit es )

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 20-03-08 18:37

Søren LH, skrev:

> [...]
> er der ikke noget der hedder store og små A-spring. Måske en
> agilitybane... (du ved, hvor sheltier og lignende er i sit es

Det er Islev Boxerklubs træningsbane som vi misbruger.
Begge deres A'er er nu som jeg ser det store (ca 2M høje)
men det ene af dem er bare meget strejlt, nærmest lodret.

Kom til at tænke på at hun så faktisk har hoppet mere
end 3 gange sin egen højde ned, det ville jeg da ikke
selv bryde mig om at gører

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 20-03-08 19:10

> Det er Islev Boxerklubs træningsbane som vi misbruger.
> Begge deres A'er er nu som jeg ser det store (ca 2M høje)
> men det ene af dem er bare meget strejlt, nærmest lodret.

OK, det kan man indstille. Så det står mere fladt i starten til hunden har
vænnet sig til det. Efter programmet skal det være 1,8 m højt.

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 20-03-08 19:46

Søren LH, skrev:

> OK, det kan man indstille. Så det står mere fladt i starten til
> hunden har vænnet sig til det. Efter programmet skal det være 1,8 m
> højt.

Passer meget godt, de er lidt højere end mig selv,
og jeg måler vist 175cm.
Det er dog et par hjemmegjorte af slagsen,
så nok ikke helt efter bogen

/Jens (som også er hjemmegjort)

Fra : Søren LH

Dato : 20-03-08 19:59

> Passer meget godt, de er lidt højere end mig selv,
> og jeg måler vist 175cm.
> Det er dog et par hjemmegjorte af slagsen,
> så nok ikke helt efter bogen

Sådan nogen er som regel mere eller mindre hjemmegjorte. Der er ikke nogen
fabrik der sprøjter dem ud fra samlebånd. Hvis det er en boxerklub vil jeg
antage de er efter bogen .

Mvh
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 20:55

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse news:47e28668$0$89167

> Så vi holder os primært til løb og slæben på tunge grene,
> en god svømmetur eller 10 er også lige noget for hende.

Hvor længe lader du dem svømme af gangen ? Tænker jo lidt på svømmehale
eller hvad det nu hed....

Fra : Pwh

Dato : 20-03-08 21:10

Buffy, skrev:

> Hvor længe lader du dem svømme af gangen ? Tænker jo lidt på
> svømmehale eller hvad det nu hed....

Kommer an på vandtemperaturen.
På denne tid af året er det kun 10-15min,
men om sommeren kan det godt blive til 30-40 min på en dag.
Angel reddede sig også en svømmehave sidste forår,
så helt åndsvagt ud med hængehale hvor hun normalt altid
har høj haleløftning, gik i sig selv efter en uge.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 20-03-08 20:20

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> "Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Stærk hund, selvfølgelig kan hun det . Så mangler hun bare at tage det
> høje C .

Eller prøve en bane i fransk eller belgisk ring. Der er et plankeværk på 2,1
m, som skal tages uden tilløb .

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 20-03-08 21:19

Søren LH, skrev:

> Eller prøve en bane i fransk eller belgisk ring. Der er et plankeværk
> på 2,1 m, som skal tages uden tilløb .

Hvis hun havde fået "mandet" sig op til det tror jeg faktisk hun ville kunne
gører det. Det stejle A idag tog hun med ½-meters tilløb,
min Tyson kan også godt det stejle A, han gider bare ikke det pjat mere

Men som sagt undgår jeg at lege den slags for meget,
da jeg ikke tror hun har godt af det, kun hendes selvtillid

De har også et par store rør liggende, dem kunne jeg nemt
lokke Tyson igennem før i tiden, det tør han ikke mere,
ville jeg heller ikke gører med hans brede bag
Nu må jeg se om Angel kan lokkes til det,
det har jeg ikke kunnet lokke hende til endnu.

/Jens