blød krave til nyopereret hund
Fra : A. S. Nielsen

Dato : 20-03-08 10:06

For et godt stykke tid siden så jeg her i gruppen et link til en blød
stofkrave, som var mere behagelig for hunden end den stive plastickrave, som
dyrlægerne bruger.
Nu skal min yngste hund snart steriliseres, og jeg har ikke fået gemt
linket, så hvis en her i gruppen har det, vil jeg blive glad.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-03-08 10:49

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu skal min yngste hund snart steriliseres, og jeg har ikke fået
> gemt linket, så hvis en her i gruppen har det, vil jeg blive glad.

Hej Anelise.

Jeg kan godt huske den, men det er vist ikke lige denne:

http://www.4hotdogs.com/templates/group.asp?GroupGuid=22&GroupName=Tilbeh%F8r+til+hunden

Det kunne jo godt være at du kunne bruge den, selvom den ikke ser så
behagelig ud. De stive kraver synes jeg også det er synd at give
hunde på.

Er der ikke mulighed for at hun kan blive syet med de "indvendige"
sting der forsvinder af sig selv.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 20-03-08 11:16

> [...]
>

> Er der ikke mulighed for at hun kan blive syet med de "indvendige" sting

hej Tove
nej, det var ikke lige den model. Jeg husker den som en blød stofkrave af
blåt stof, der hænger ned næsten som en hagesmæk på hunden, og som er
afstivet med nogle metalringe.

Mine andre hunde har aldrig haft krave på og har ikke rørt såret, men Sia er
lidt anderledes, jeg kunne sagtens forestille mig, at hun ville overslikke
såret i nattens mulm og mørke

Det med stingene ved jeg ikke, det må jeg forhøre mig om på tirsdag, når hun
skal vaccineres og sundhedstjekkes.
Det er en nynedsat dyrlæge, der har slået sig ned kun 7 km herfra, så jeg
slipper for den 47 km lange tur til Svendborg. Det er jeg rigtig glad for,
det er samme korte afstand, som jeg havde til min tidligere dyrlæge i
Holbæk.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : C.H

Dato : 20-03-08 11:21

> [...]
> slipper for den 47 km lange tur til Svendborg. Det er jeg rigtig glad for,
> det er samme korte afstand, som jeg havde til min tidligere dyrlæge i

Annelise, du må endelig melde tilbage omkring den nye dyrlæge - vi overvejer
også kraftigt at skifte til hende... Der er kun tre minutters kørsel herfra
og dertil.
Lige nu bruger vi ham i Tranekær til kattene og ham i Rudkøbing til hunden -
men ærligt talt, så er det lidt lettere at bringe dem alle til Snøde

Glæder mig til at høre nærmere....

Connie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 20-03-08 11:33

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Lige nu bruger vi ham i Tranekær til kattene og ham i Rudkøbing til
> hunden - men ærligt talt, så er det lidt lettere at bringe dem alle til

Jeg har allerede haft en af mine katte til undersøgelse hos hende, og hun
virker meget grundig i sin undersøgelse af katten og var også meget sød ved
dyret.

Endnu var narkoseapparatet dog ikke blevet leveret, men det er forhåbentligt
kommet inden den 28.3., hvor Sia skal steriliseres

Det, der især tiltaler mig ved hende, er at hun er smådyrs-dyrlæge, de to
andre dyrlæger, du omtaler, bruger meget tid på landbrugsdyrene i området,
men ham i Rudkøbing har jeg ellers været godt tilfreds med. Dog har jeg
indtil nu brugt Svendborg Dyrehospital til større operationer på mine hunde.

Jeg skal nok melde tilbage.

mvh Anelise

Fra : C.H

Dato : 20-03-08 11:48

> [...]
>
> Jeg har allerede haft en af mine katte til undersøgelse hos hende, og hun
> virker meget grundig i sin undersøgelse af katten og var også meget sød

Det lyder altså rigtig godt!

> [...]

> men ham i Rudkøbing har jeg ellers været godt tilfreds med. Dog har jeg
> indtil nu brugt Svendborg Dyrehospital til større operationer på mine

Som tilflyttere fra Nordsjælland kan vi da også mærke den forskel der er fra
dyrlægerne der og til dem her - vi er helt klart ude på landet
Vi har egentlig været nogenlunde tilfredse, men desværre har Cassius set sig
sur på sin dyrlæge - og har faktisk været det fra han var ganske lille. Det
er noget dårlig kemi der, som jeg faktisk tror har noget med personlighed at
gøre og måske noget kropssprog, som Cassius ikke bryder sig om.
Vi har også besluttet, at skal Cassius til noget større og lidt akut, så
bliver det i Svendborg - mindre akut, så kører vi en tur til det
sønderjyske, hvor jeg regner med, at vi vil have kastreret Cassius'
kryptorchide sten og få slebet hans tænder....

> Jeg skal nok melde tilbage.

Tusind tak

Connie - som beklager at have sneget sig OT

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 29-03-08 13:31

> ..

> Tusind tak
> Connie - som beklager at have sneget sig OT

Hej Connie

i går blev Sia så steriliseret hos den nye lokale dyrlæge, og alt er gået
fint.

Jeg afleverede hende kl. 9 og blev ringet op om eftermiddagen, at jeg kunne
hente hende kl. 15.30. Da var hun så vågen, at hun selv kunne gå op i bilen
ad hunderampen.
Jeg valgte, at Sia fik fjernet "det hele" i stedet for blot æggestokkene,
som dyrlægen foreslog.
Arret ser fint ud, er ca. 10 cm langt og er syet med indvendige suturer i
huden, som så ikke skal fjernes.
Jeg fik smertestillende tabletter med hjem, Metacam á 2,5 mg, Sia skal have
1 tablet hver dag de første par dage.
Hun har sovet roligt i nat, og vi har været på stranden i formiddag, dog med
Sia i flexline for at undgå, at hun blev alt for vild.

Idag har vi så afprøvet Anette (Philanas) opskrift på T-shirt-afdækning, og
den virker fint, så længe Sia sover, men hun mener bestemt ikke, at hun kan
bevæge sig frit med den på Så står hun stille og småbjæffer, indtil jeg
henter hende.

Dyrlægen vil gerne se arret om 10 dage for at sikre sig, at alt er i orden -
denne kontrol er med i prisen. - og for lidt siden ringede hun til mig for
at høre til Sias befindende her dagen efter operationen. Det blev jeg
glædeligt overrasket over, det har ingen af mine tidligere dyrlæger gjort.

Så fuld tilfredshed herfra

Og så kan jeg da lige fortælle, at dyrlægens egen Jack Russell terrier Hugo
også var under kniven igår, han blev kastreret, fordi han er kryptochid, så
hun måtte ind og "lede" lidt efter den gemte testikel - blot til din
orientering fordi du nævnede, at Cassius skulle igennem det samme.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Anette

Dato : 29-03-08 19:00

A. S. Nielsen wrote:
> [...]
> mener bestemt ikke, at hun kan bevæge sig frit med den på Så står
> hun stille og småbjæffer, indtil jeg henter hende.

*LOL* stakkels Sia
Man kan jo heller ikke vise sig i den mundering hvis man er en ordentlig
tæve )

God bedring med hende.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 29-03-08 19:52

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> *LOL* stakkels Sia
> Man kan jo heller ikke vise sig i den mundering hvis man er en ordentlig
> [...]

hej Anette

Tak skal du have.

Desværre kan jeg ikke længere oploade nye billeder til mit Picasa-album, jeg
ved ikke hvorfor - men jeg har lagt et par billeder af Sia iført T-shirt og
nyopereret maveskind i mit album på kattesiden (tys tys, sig det ikke i
kattegruppen, så bliver albummet bare slettet

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=1482&folder=1516&limit_start=0&limit_user=15

Venlig hilsen, Anelise

PS: jeg har sendt dig en privat mail til din yahoo-mailadresse - har du mon
læst den?

Fra : Anette

Dato : 29-03-08 21:08

A. S. Nielsen wrote:
> [...]
> af Sia iført T-shirt og nyopereret maveskind i mit album på
> kattesiden (tys tys, sig det ikke i kattegruppen, så bliver albummet

Jeg er helt stille - og hvor ser hun dejlig ud Hendes mave ser da fin
ud.

> PS: jeg har sendt dig en privat mail til din yahoo-mailadresse - har
> du mon læst den?

Jo, tak - det har jeg. Jeg har svaret dig.

kh/ Anette
www.philana.dk

Fra : Anette

Dato : 20-03-08 13:27

A. S. Nielsen wrote:
> [...]
> Nu skal min yngste hund snart steriliseres, og jeg har ikke fået gemt
> linket, så hvis en her i gruppen har det, vil jeg blive glad.

Hej Anelise

Istedetfor krave kan du bruge en gammel t-shirt, som hunde får omvendt på.
Bagben gennem ærmerne, halen ud af halshullet ( evt klippet op og bundet
sammen i en knude, så det bliver mindre), klip et snit i underkanten af
t-shirten, så snipperne kan bindes omkring halsbåndet, i nakken på hunden.
Det gjorde vi da Dagmar blev steriliseret sidste år, og med Andy da han
havde et stort åbent hotspot ved haleroden - og det fungerede super godt -
der blev ikke slikket i såret, og de var ikke det mindste generet af
t-shirten.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 20-03-08 22:36

> [...]
> havde et stort åbent hotspot ved haleroden - og det fungerede super godt -
> der blev ikke slikket i såret, og de var ikke det mindste generet af

Tak for ideen, den er sikkert endnu mere behagelig end en blød krave.

mvh Anelise