Hvor kan jeg tage hen med mine børn?
Fra : malene

Dato : 25-03-08 10:24

Hej

Jeg vil høre om der er nogen af jer som kan anbefale nogle gode steder at
tage hen med børnene! Der må max være 2 timers kørsel syd for grænsen.

Og det må ikke koste en formue!

Vi har intet udstyr, andet end soveposer, kogegrej, og køkkenudstyr. Så det
skal også være et sted hvor vi kan leje en vogn/hytte

Er der mon evt. nogle som har lyst til at låne mig deres vogn i en uge i
sommerferien?

Hilsen

Malene

Fra : Jørgen L.

Dato : 25-03-08 10:42

> [...]
>
> Vi har intet udstyr, andet end soveposer, kogegrej, og køkkenudstyr. Så
> det skal også være et sted hvor vi kan leje en vogn/hytte

Hej Marlene

Er det syd for Jylland eller sjælland, der er jolidt stor forskel i området.
Ikke at jeg lige kan hjælpe dig men så kan dem der kan gøre det uden at
skulle spørge om det samme.

Held og lykke.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : malene

Dato : 25-03-08 11:08

Det er syd for den Sjællandske grænse!
Undskyld, det tænkte jeg ikke lige over! Men håber da der er nogen som kan
hjælpe mig

Hilsen Malene

Fra : Lars

Dato : 25-03-08 22:21

malene wrote:
> Det er syd for den Sjællandske grænse!
> Undskyld, det tænkte jeg ikke lige over! Men håber da der er nogen
> som kan hjælpe mig
>
> Hilsen Malene

Nej hjælper ikke den slags.

Bliv på din ø.

Lars

Fra : SB

Dato : 26-03-08 07:06

"Lars" <larsce@NOSPAMgmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej hjælper ikke den slags.
>
> Bliv på din ø.
>
> Lars

sure apperat, snak pænt eller ti stille

/S

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-03-08 22:17

> sure apperat, snak pænt eller ti stille

Lad nu staklen være - han kan jo ikke gør for at han er jyde

Mvh Maria

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-03-08 09:59

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen

> Lad nu staklen være - han kan jo ikke gør for at han er jyde

Er du ikke også det?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-03-08 19:34

> Er du ikke også det?

Næ, er det et krav for at campere?

Mvh Maria
- der engang troede at vi er danskere

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-03-08 20:20

> Næ, er det et krav for at campere?

Jeg troede bare du havde været på en campingplads engang i nærheden af
Viborg. Men det er nok en anden Maria (eller jeg husker helt forkert :)).

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-03-08 21:20

> Jeg troede bare du havde været på en campingplads engang i nærheden af
> Viborg. Men det er nok en anden Maria (eller jeg husker helt forkert :)).

No, det er ikke mig - Viborg har jeg vist ikke været i nærheden af de
sidste15 år (om det så er godt eller skidt ved jeg ikke).

Mvh Maria

Fra : SB

Dato : 27-03-08 21:49

> No, det er ikke mig - Viborg har jeg vist ikke været i nærheden af de
> sidste15 år (om det så er godt eller skidt ved jeg ikke).
>
> Mvh Maria

Meget skidt, vi skal alle have en dosis Jyde med regelmæssige mellemrum

Søren

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 02-04-08 21:47

"malene" <malhoj@city.danmark> skrev i en meddelelse
> Det er syd for den Sjællandske grænse!
> Undskyld, det tænkte jeg ikke lige over! Men håber da der er nogen som kan
> hjælpe mig
>
> Hilsen Malene

Hej Malene

Tag til Øland i Sverige.

Jeg kan varmt anbefale Ekerum Camping http://www.ekerum.nu/

Super børne badestand med lavt vand de først 2-300 meter ud. Mange
aktiviteter for børn på pladsen og rundt på øen.

Kommer du med telt er der sandsynligvis altid plads. Der kan også lejes
forskellige hytter på stedet, men det kræver nok forudbestilling.

Vi har været der i flere år og har altid haft gode oplevelser på pladsen.

PS: Astrid Lindgrens verden ligger ca. 2 timer derfra og hvis du bor på
camping pladsen ved Astrid Lindgrens verden får du en stor rabat på entreen.

Håber mit indlæg giver lidt inspiration.

Hilsen

Jacob

Fra : malene

Dato : 04-04-08 19:49

"Jacob Jørgensen" skrev

> [...]
>
>P.S: Astrid Lindgrens verden ligger ca. 2 timer derfra og hvis du bor på
>camping pladsen ved Astrid Lindgrens verden får du en stor rabat på

Hej Jacob

Mange tak for dit forslag, det lyder ikke så tosset, talte faktisk med min
far den anden dag, og han foreslog også et smut op til Astrid Lindgrens
verden. Idet min mindste er vild med Pippi og Emil!

Har du evt. et link til den plads nærved?

Venligst Malene

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 08-04-08 21:30

> Har du evt. et link til den plads nærved?
>
> Venligst Malene
Hej Malene

Ja det har jeg. Den er http://www.alv.se/

Se under "Stugby och camping". Det er også muligt at leje hytter.

Hilsen

Jacob

Fra : N. Lindhard

Dato : 25-03-08 13:04

Du skriver ikke alderen på dine børn. Men er de under 10-12 skal du bare
finde et sted med gode, børnesikre bademuligheder - helst med lidt
sandstrand. Det har givet vores børn de bedste ferieminder. Du behøver
slet ikke køre udenlands, bare vejret er til at bade. Og så godt med
spil og hygge, når vejret ikke spiller med.

Nic

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 14:28

Jeg tror I vil få mere ferie for pengene ved at blive i Danmark. Det er
trods alt nemmere at finde bekendtskaber når man taler samme sprog og hvis
budgettet ikke er til de store armbevægelser er der da ingen grund til at
bruge mere end højst nødvendigt på benzin og færgebilletter.

En tur til Jylland kan iøvrigt også kombineres med en smuttur over grænsen,
hvis det er grænsetilbuddene der lokker (og der er vist stadig mange tyskere
der ferierer i det jyske, så det er næsten som at komme til udlandet

Hvis turen skal foregå i skoleferien kan priserne på hytter og andet
udlejning være (u)rimelig høje. Det kan måske bedre betale sig at købe et
fornuftigt telt og bo i det istedet (kan evt. kombineres med en billig
havepavillon som "fortelt") Men det kræver selvfølgelig at vejret ikke er
alt for vådt og at man i det hele taget kan lide at sove i telt.

Og lige til sidst. Når man bor på sjælland, så er Sverige absolut også en
god mulighed. Camping er generelt billigere i Sverige og de har fantastisk
natur. Sverige har alt, lige fra Allemandsretten og til luksuscampingpladser
med det hele... Der er selvfølgelig færge/bro billet, men det er tætttere
på.

Per.

Fra : malene

Dato : 25-03-08 16:05

Hej alle

Mine børn er 4 og 7 år gamle. Og da vi er spejdere, er det ikke noget
problem at sove i telt. Ville bare prøve at bo i andet!

Det er ej heller fordi det lokker med billige ting syd for grænsen, det var
bare det at se andet end Danmark. Vi har aldrig prøvet andet!

Vil kigge på hvad svenskerne kan tilbyde os, men vil gerne høre om der er
andre gode forslag.

Venligst Malene

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-03-08 18:36

> Det er ej heller fordi det lokker med billige ting syd for grænsen, det
> var bare det at se andet end Danmark. Vi har aldrig prøvet andet!

Det ser ikke anderledes ud syd for grænsen, og sådan set heller ikke i
Sverige - ikke inden for 2 timers kørsel.

Mvh Maria

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 25-03-08 22:54

> Det ser ikke anderledes ud syd for grænsen, og sådan set heller ikke i
> Sverige - ikke inden for 2 timers kørsel.

Ej det er jeg ikke enig med dig i. Man skal ikke langt op i sverige før
landskabet begynder at ændre sig noget fra det Danske!

Sverige er i øvrigt et af mine absolut favourit-steder, specielt om
vinteren, hvor naturen er fuldstændig uovertruffen!!

Kan så se fordele og udlemper ved at blive i DK vs. ta' til Tyskland. Ved at
mine børn (6, 8 og 10) elsker at være i udlandet og absolut ikke ser'
sprogbarrieren som nogen hindring... De har lært at begå sig med fagter og
mimik og lidt gebrokken Engelsk, Hollandsk og Tysk men omvendt, er ens børn
ikke typen der ser' netop udfordringen i at kommunikere på den måde som
noget sjovt, så er det en rigtig god idé at blive i Danmark.

R. Ilsøe
http://www.rinnie.dk

Fra : KHH

Dato : 26-03-08 10:06

> Det ser ikke anderledes ud syd for grænsen, og sådan set heller ikke i
> Sverige - ikke inden for 2 timers kørsel.
>
> Mvh Maria

Det var da en gang sludder, for det første kommer det an på, hvad man ønsker
at se, jeg kan godt love dig alt om, at slendre en tur gennem byen Celle
eller Wolfsburg, eller andre gamle tyske byer, er en helt anderledes tur,
end en tur gennem en dansk provinsby.

Og jeg kan love dig for, at tager du til Nordfriland eller andre steder i
Slewig/Holstein, bydes der også på andre naturoplevelser end dem i Danmark.

Fra : Inger D.

Dato : 08-04-08 17:59

> [...]
>
> Og jeg kan love dig for, at tager du til Nordfriland eller andre steder i
> Slewig/Holstein, bydes der også på andre naturoplevelser end dem i

Ja og så er det billigt!!! Både at campere og købe mad, spise ude, se
attraktioner... Jeg tror slet ikke vi fandt noget, der bare mindede om
danske priser for 2 år siden... jo benzinen kostede det samme som hjemme.

Sidste år var vi på telttur i Sverige. Rigtig fed tur. Vi brugte lige dele
allemandsret og campingpladser. Campingpladserne var billige og gode - vi
gik efter de primitive uden hoppeborge, maden er nok det samme; kød er
billigere og grøntsager er dyrere, attraktionerne gør som i Danmark; hvis
det kan lokke turister til bliver prisen skruet op - et fænomen, vi slet
ikke stødte på i Tyskland. Det skal dog siges at vi holdt os væk fra
storbyerne, men vi var da ved nogen turistattraktioner.

I øvrigt har jeg arbejdet på fritidshjem, og forældre og børn kunne godt
lide Astrid Lindgrens verden, men alle som en sagde DYRT, DYRT, DYRT, men
det kan du jo selv gå ind og undersøge, før I tager afsted.

Inger D.

Fra : Anette

Dato : 25-03-08 22:39

malene wrote:
> Jeg vil høre om der er nogen af jer som kan anbefale nogle gode
> steder at tage hen med børnene! Der må max være 2 timers kørsel syd
> for grænsen.

Du kan f.eks kigge på den tyske Nordkyst. Det vrimler med campingpladser
der - og med lidt held er der vel nogle med hytter. Søg lidt rundt på
google.
Feks Cap Arkona - den tyske nordkap - er et besøg værd, selvom det er en
lang gåtur fra p-pladsen til strand og seværdigheder, for dine småstørrelser
.

Ellers kan I jo nå lige ind i Polen, med et par timers kørsel fra havnen i
Rostock. Vi har kun været i den sydlige del af Polen, men det var gode
campingpladser hvor der også var hytter - og det var billigt både at bo,
købe mad og spise ude. Og ikke mindst - en hel del anderledes end herhjemme

God ferie

/ Anette

Fra : SB

Dato : 26-03-08 07:08

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> campingpladser hvor der også var hytter - og det var billigt både at bo,
> købe mad og spise ude. Og ikke mindst - en hel del anderledes end

Hansa Park ligger heller ikke langt fra den tyske grænse
men om det er billigt ved jeg ikke :)

Søren

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 26-03-08 23:20

> Hej
>
> Jeg vil høre om der er nogen af jer som kan anbefale nogle gode steder at
> tage hen med børnene! Der må max være 2 timers kørsel syd for grænsen.

En underlig begrænsning - men hvis du kører i en BMW 530 og med 220 km i
timen kan du sikkert nå et godt stykke ned i Tyskland.

> Og det må ikke koste en formue!

Tyskerne ser jo ikke på hastigheder som her i DK - så det er OK - bare pas
på ved overhaling.

> Vi har intet udstyr, andet end soveposer, kogegrej, og køkkenudstyr. Så
> det skal også være et sted hvor vi kan leje en vogn/hytte

Jae - men hvis du taler lidt tysk og spørger pænt, går det jo nok.

> Er der mon evt. nogle som har lyst til at låne mig deres vogn i en uge i
> sommerferien?

Garanteret - men hvad med børnene.

måske en eller anden socialdemokrat vil passe dem. ..........

det sker der ikke noget ved - de er meget flinke ved børn -

Fra : Anette

Dato : 28-03-08 00:24

Carsten Bo Laursen wrote:
> En underlig begrænsning - men hvis du kører i en BMW 530 og med 220
> km i timen kan du sikkert nå et godt stykke ned i Tyskland.

Hmm sikken et hjælpsomt svar! Det er ikke fedt at køre mere end et par timer
plus/minus med små børn i bilen, når man er alene med ungerne.
Vågn op til virkeligheden, ven!

> Garanteret - men hvad med børnene.

Smut lige over i dk.snak.daarligeoldnordiske.vittigheder med dig, Carsten
Bo.
Den ringeagt du udviser med dit svar, hører ingen steder hjemme.

/ Anette

Fra : malene

Dato : 04-04-08 19:58

"Carsten Bo Laursen" skrev

Du er da virkelig den dummeste mand på denne jord!
Jeg spørger pænt om gode ideer til hvor jeg kan tage på ferie med mine børn,
og så skal du bare være en idiot!
Jeg har sat køretiden til max 2 timer udenfor Danmark, af hensyn til mine
børn. Da det ikke skal være en udholdenhedsprøve at tage på ferie!
Og grunden til at jeg spurgte om nogen ville låne deres vogn ud var at man
hører om rare mennesker, som tilbyder andre at låne/leje deres feriested ud
når de ikke selv skal bruge det!

Jeg er ikke en superfacist som skal på ferie uden mine børn! De er mit et og
alt, og jeg rejser INGEN steder uden at de er med! Og dit politiske fis, kan
du gemme til en anden nyhedsgruppe!

Jeg er dybt skuffet over din mangel på respekt for mindrebemidlede
medmennesker! Jeg er alvorligt syg, og på overførslesindkomst, derfor er det
ikke muligt at tage på luksuscruises til Caribien, eller Den franske
Riviera!

Fra : HSLK

Dato : 27-03-08 12:22

malene har bragt dette til verden:
> [...]
> skal også være et sted hvor vi kan leje en vogn/hytte
>
> Er der mon evt. nogle som har lyst til at låne mig deres vogn i en uge i

Hejsa

Her er et par forslag
http://www.5-sterne-camping.de/ssc_site/index.htm
http://www.scandinavia-camping.de/
http://www.augstfelde.de/dansk/index.html
http://www.camping-mitte.de/index.html

De er i blandet niveauer alle er steder vi selv har været og fundet
forholdene ok. vores børn er 12 og 14 år.

knus Henriette.