13-polet stik/fast strøm
Fra : Jetta

Dato : 24-03-08 17:00

På konens firmabil er monteret et 13 polet stik. Konstaterede på påsketuren
at der ikke var "fast" strøm til cv'en. Så hverken lys eller køleskab o.a.
virkede. Og der er ikke noget galt med cv'en. Det virkede på den gamle bil.

Er det normalt at man skal bede om at få ført fast strøm, eller er der en
fejl på stikket.

Lars

Fra : Morten Trab

Dato : 24-03-08 17:19

Jetta skrev:
> Er det normalt at man skal bede om at få ført fast strøm, eller er der
> en fejl på stikket.

Hos Kia er det i hvert fald.
Da vi for nogle år siden købte ny bil fik vi den leveret med 13-polet
stik, og der skulle vi så vælge om det skulle monteres med strøm til CV
(fravalgt da vi aldrig kører med CV men derimod camp-let)

Mvh. Morten

Fra : Kim Olsen

Dato : 24-03-08 20:03

> Er det normalt at man skal bede om at få ført fast strøm, eller er der en
> fejl på stikket.
>
> Lars

Det er vist desværre meget normalt. PÅ vores KIA blev det oven i købet
lavet med et ledningsbundt til et 7 pol. stik, så hverken, faststrøm, baklys
osv var monteret.
Noget klamp fra et autoriseret værksted.

Kim Olsen

Fra : L Samson

Dato : 25-03-08 00:04

> [...]
> Er det normalt at man skal bede om at få ført fast strøm, eller er der en fejl på stikket.

Hvis ikke man beder om det, bliver der normalt ikke ført fast 12V. ud på stikket. Strømmen til lys, bliklys osv. tages fra
baglygterne, eller der i nærheden. Det kræver noget mere kabelføring til fast 12V., som skal tages direkte fra batteriet, som jo
normalt sidder foran. Og så skal der noget sikkerhed (sikring og afbryder) imellem.
/SL

Fra : Lars Clement

Dato : 25-03-08 08:42

Jeps. I konens ny Mazda, koster det ekstra at få fast strøm frem. Man undrer
sig: betale 200 kr. oven i en prisen, for så lidt !!

--
Venligst

Lars Clement
mitefternavn@hejlsnet.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 25-03-08 09:43

> Jeps. I konens ny Mazda, koster det ekstra at få fast strøm frem. Man
> undrer sig: betale 200 kr. oven i en prisen, for så lidt !!

200 kr. er ekstremt billigt, det tyder på at det ikke er gjort korrekt, men
jeg kan jo tage fejl.

Men jeg trak ikke en ledning på 4 kvadrat med sikring på hele vejen fra
batteriet til dit 13 polet stik, det ville jeg ikke kunne holde timeløn på.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Trelborg, fjern xxx

Dato : 27-03-08 21:26

På vores Citroen C5 er der uden ekstra beregning eller særlig aftale
monteret både fast strøm og strøm ved tænding uden at det kostede ekstra.
Det er endda lavet sådan at baksensor automatisk slås fra, når der er noget
sat i stikket ! - så der er altså nogen som godt ved, hvordan det skal
gøres.