Ændrer fugtighedsprocenter sig i årets løb~
Fra : Per

Dato : 24-03-08 10:40

For nogle dage siden overvejede jeg at udskifte min Adria fra 2003
med en lidt nyere og større vogn. I den forbindelse besøgte jeg en
forhandler, som havde en vogn, som jeg gerne ville bytte ud med.
Den nye kostede 110. og han ville give mig 65. for min Adria.
Det synes jeg var lidt lidt, men accepterede, da jeg tænkte at også
han skulle jo leve. Han fugttestede min vogn og fandt et par steder
ved siden af et par vinduer, hvor den målte 25 (jeg kender ikke disse
enheders betegnelse). Disse vinduer har være lidt åbne hele vinteren
aht. udluftning. Et mål på op til 10 er vist OK.
Så satte han prisen på min vogn ned til 45.
Det synes jeg var lige lovlig lidt, så jeg beholder nu min vogn.

Ændrer fugtighedsprocenter sig i årets løb i vognens vægge?
Jeg er klar over at en fugtig vogn ikke er noget smart. Men jeg
synes ikke at jeg har en fugtig vogn. Lidt fugt, et par steder er
det noget at pive over.

--
Hilsen Per J.

Fra : Jørgen L.

Dato : 24-03-08 11:58

> [...]
> han skulle jo leve. Han fugttestede min vogn og fandt et par steder
> ved siden af et par vinduer, hvor den målte 25 (jeg kender ikke disse

Det måles i %

> Disse vinduer har være lidt åbne hele vinteren
> aht. udluftning. Et mål på op til 10 er vist OK.

Det er rigtigt fint med mål under 10 men op til 20 er ok.

> Så satte han prisen på min vogn ned til 45.
> Det synes jeg var lige lovlig lidt, så jeg beholder nu min vogn.

Kan jeg godt forstå

> Ændrer fugtighedsprocenter sig i årets løb i vognens vægge?
Ja og om den har været varmet igennem over et par dage.

> Jeg er klar over at en fugtig vogn ikke er noget smart. Men jeg
> synes ikke at jeg har en fugtig vogn. Lidt fugt, et par steder er
> det noget at pive over.

Jo der er god grund til at pive. For høj fugt giver råd i træet og
skimmelsvamp, dette er ikke sundt for dig eller for din cv.

Det jeg ville gøre, var at varm vognen rigtigt godt igennem og få derefter
den målt med en fugttest hos en anden forhandler, er der reel fugt i vognen
skal det laves så hurtig som overhoved muligt, jo længere tid der går desto
dyrere bliver det., hellere i går end i dag. Fugt kan dræbe enhver cv.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Don't@mail

Dato : 24-03-08 13:52

"Per" <Per@jensen????.blob> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er klar over at en fugtig vogn ikke er noget smart. Men jeg
> synes ikke at jeg har en fugtig vogn. Lidt fugt, et par steder er

I Jem og Fix kan du købe en fugtighedsmåler, som normalt bliver brugt til at
måle fugtigheden i træværk inden det skal males udvendigt. Den vil også
kunne bruges til, at måle fugtigheden indvendig i din campingvogn.

Den koster vist ikke mere end ca. 100 kr. Prøv at måle inden du sætter varme
på vognen. og mål så efter et par dage med god varme på.
Der er normalt lidt højere fugt omkring samlinger og vinduer i vognen. Men
25 % er lige i overkanten.
Prøv art se på vedlagte link, så kan du få en idé om din campingvogn
problem.
http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/324/25/DCU_tests(1).doc

mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-08 17:01

> Den nye kostede 110. og han ville give mig 65. for min Adria.
> Det synes jeg var lidt lidt, men accepterede, da jeg tænkte at også
> han skulle jo leve.

Du må være et godt menneske.

Per.

Fra : Per

Dato : 24-03-08 20:42

Jeg har haft vognen i 2 år og i begge vintere har den været overdækket med
presenninger. Jeg beholder nu vognen og måler den selv over sommeren.

Tak for alle svarene.

--
Hilsen Per J.

Fra : Jørgen L.

Dato : 24-03-08 20:56

"> Jeg har haft vognen i 2 år og i begge vintere har den været overdækket
med
> presenninger. Jeg beholder nu vognen og måler den selv over sommeren.
>
> Tak for alle svarene.

Undskyld jeg siger det til dig på den måde.

Men det er ikke godt nok, hvis der er fugt, kan det være at du nøjes med ny
pakning af vinduet, venter du hen over sommeren så er de 20-30 TUSINDE
kroner som forhandleren ville slå af, du skal op med i stedet for nu under
5.000 kr. og hvis det allerede er oppe i 20-30.000 kr. så bliver det bare
dyrere, og dyrere og dyrere etc.

Så igen hellere i dag end i morgen!!!!!!!!!!!!!!

Nu skal du ikke høre mere om den sag, jeg tror at jeg har sagt tydeligt nok
nu.
Held og lykke med sagen.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-03-08 11:02

"Per" <Per@jensen????.blob> skrev i meddelelsen
> Jeg har haft vognen i 2 år og i begge vintere har den været overdækket med
> presenninger. Jeg beholder nu vognen og måler den selv over sommeren.

Pressenninger? Jeg ville være meget forsigtigt med at lægge noget over min
cv uden at være sikker på at det fugt der kommer under presseningen og ind i
cv´en også kan komme ud igen.

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : kim

Dato : 03-04-08 16:37

Det skulde ikke undre mig at det var Køge carevan center , der er tale om ,
jeg selv og flere af mine bekendte er blevet dårligt behandlet der , og det
er efter at der er kommet nye folk til , den ene tog sin campingvogn og
kørte til slagelse , hvor de fik en god pris , og der var ikke fugtproblemer
der , så prøv en anden forhandler , og hør hvad de vil give , uanset hvor
det var,

Fra : Per

Dato : 04-04-08 08:35

"kim" <vil.ikke.ha@spam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og kørte til slagelse , hvor de fik en god pris , og der var ikke
> fugtproblemer der , så prøv en anden forhandler , og hør hvad de vil give

Det var godt nok i Køge, men forhandleren hedder Top Camping.
--
Hilsen Per J.