Vådt fortelt
Fra : Jens

Dato : 21-03-08 10:27

Hej

Hvor lang tid kan et fortelt ligge vådt i sammerullet tilstand.

Jeg har pakket mit ned vådt i dag fredag og får det ikke slået op igen før
næste fredag. Kan det tåle det.

Teltet er et Ventura.

Mvh

Jens

Fra : Jørgen L.

Dato : 21-03-08 10:49

> Hej
>
> Hvor lang tid kan et fortelt ligge vådt i sammerullet tilstand.

Hej Jens

Et par dage, da vandet stort set med det samme begynder at forrådne.

> Jeg har pakket mit ned vådt i dag fredag og får det ikke slået op igen før
> næste fredag. Kan det tåle det.

Nej det mener jeg ikke, har du ikke mulighed for at rulle det ud så noget af
det får luft, eller som det mindste opbevare det koldt.

> Teltet er et Ventura.

Ændrer intet hvilket telt det er.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : T. Hartung

Dato : 21-03-08 11:20

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvor lang tid kan et fortelt ligge vådt i sammerullet tilstand.
>
> Jeg har pakket mit ned vådt i dag fredag og får det ikke slået op igen før
> næste fredag. Kan det tåle det.

Nej - ud med teltet hurtigst muligt (inden 2 dage) Det bliver jordslået og
kommer til at lugte - det vil ødelægge teltet for dig.

--
mvh.
T. Hartung

Fra : Sten Bo

Dato : 21-03-08 16:35

"T. Hartung" <T.Hartung@NOmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse

> Nej - ud med teltet hurtigst muligt (inden 2 dage) Det bliver jordslået og
> kommer til at lugte - det vil ødelægge teltet for dig.

Bortset fra det.

Hvis du har en kummefryser - minus 20 - temmelig længe.

Men det skal nok ud i god tid.

Campinglivets glæder. Planlægning, hvis nu.

Jeg slår et slag for http://aegismicrobeshield.com/index.php men ved ikke
om det kan enes med imprægneringen.

Ellers ville det passe perfekt i denne situation - og alle de andre hvor vi
senere opdager at det er gået galt.

Bemærk, at det også kan bruges på bygningsdele.

Det har eller blir stadig brugt i Adria på madrasserne. Her en tekst klipper
fra Adrias side hos

www.hilmarscamping.dk

Citat:

13. AEGIS textil overfladebeskyttelse.
AEGIS MIKROBE SHIELDT er en ny overfladebeskyttelse til madrasser.
Beskyttelsen er effektiv mod
bakterier, alger og husstøvmider, der kan forårsager både lugt og i værre
tilfælde, sygdom.
Mikroorganismerne findes i ethvert hjem - men de må aldrig få overtaget.

Beskyttelsen er unik, fordi den er langtidsholdbar også selv om madrassen
bliver vasken. Madrassens overflade-beskyttelse har antimikroorganisme
effekt og er aktiv over for mikroorganismerne. Når disse kommer i direkte
berøring med overflademembranen, angriber den øjeblikkeligt deres celler.

Overfladebeskyttelsen, der altid holder madrassen frisk, er både bruger og
miljøvenlig. Således angriber den ikke huden. AEGIS beskyttelsen frembringer
heller ikke allergiske reaktioner, da det er baseret på molekyler, der
opfylder EKO-TEX normer. Antimikroorganisme effekten varer evigt, hvis
madrassen vedligeholdes uden, at den bliver beskadiget. AEGIS Microbe
ShieldT er et beskyttet varemærke.

Mvh Sten

Fra : Sten Bo

Dato : 21-03-08 16:42

> Det har eller blir stadig brugt i Adria på madrasserne. Her en tekst
> klipper fra Adrias side hos
>
> www.hilmarscamping.dk

det lå under det her, gamle, link
http://www.hilmarscamping.dk/Brochure/Adria_Carvan_2005.pdf