MS Windows
briani 27239
Slette administratorkonto xp pro?
Fra : Ukendt

Dato : 28-03-08 00:16

Hej.

Har fået to ældre pc´er fra mit arbejde. Der er installeret XP Pro på begge.
Og begge kræver en adgangskode for at logge på windows. Kan man på nogen
måde omgåes eller slette denne administrator eller brugerkonto og kode? Har
ikke installations cd´en da computerne var sendt til skrot. Hvis man
installerer harddisken i en harddisk boks, og kobler den til en bærbar som
ekstern harddisk, kan man så gå ind og slette noget, så windows ikke vil
spørge til en adgangskode, når den bliver installeret i den rigtige pc igen?

Claus.

Fra : jama

Dato : 28-03-08 01:21

"Claus" <nope> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil spørge til en adgangskode, når den bliver installeret i den rigtige pc

Ja der findes programmer, der kan se Password etc. prøv et, så måske kan du
finde det. Eller du kan lave en Rep med R så mener jeg Password forsvinder.
Mvh.Jama

Fra : Henning

Dato : 28-03-08 08:12

>finde det. Eller du kan lave en Rep med R så mener jeg Password forsvinder.

Nej, absolut, heldigvis ikke Du bliver tværtimod bedt om passwordet
for at kunne køre reparationen

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-08 07:05

Claus wrote:
> [...]

http://www.hcma.dk/tips1to10.htm . Se tip #5.

Mvh Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-08 17:15

"Ebbe (7000)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> skrev i meddelelsen

> http://www.hcma.dk/tips1to10.htm . Se tip #5.
>
> Mvh Ebbe

Hej jama, Henning og Ebbe.

Mange tak for jeres svar. I følge diverse link fra jeres svar, ser det ud
til at man tilsyneladende godt kan nulstille et windows password.
Spændende!! Jeg prøver mig frem. Jeg skriver lige igen hvis det lykkes,
eller om det blev til en formattering. God weekend!

Claus

Fra : Dr.Xerox

Dato : 28-03-08 16:47

> [...]
> harddisk, kan man så gå ind og slette noget, så windows ikke vil spørge til en adgangskode, når den bliver installeret i den

Brug kommandokonsollen
Når du har startet Windows Genoprettelseskonsol, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS

Hvilken Windows-installation vil du logge på
Tryk 1 og tryk Enter

Når du har angivet nummeret på den relevante Windows-installation,
bliver du bedt om at angive adgangskoden til administratorkontoen.

1: Administrator
2:xxxxxx
3:xxxxxx
4:xxxxxx

Tryk 1 og tryk Enter
Skriv Administrator og tryk Enter

Nu er du inde i maskinen og kan Reset Administrator Password
det gør du, den kommer så igen og spørger om der er flere Password du vil Reset
og det er der selvfølgelig.

Når du er færdig skriver du EXIT for at komme ud.
Boot så maskinen.

Mvh.

Fra : Dr.Xerox

Dato : 28-03-08 17:09

> [...]
> harddisk, kan man så gå ind og slette noget, så windows ikke vil spørge til en adgangskode, når den bliver installeret i den

Du kan måske også logge på som Administrator
herefter kan du rette brugerkonto.

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-08 17:18

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i meddelelsen

> "Claus" <nope> skrev i en meddelelse

> Du kan måske også logge på som Administrator
> herefter kan du rette brugerkonto.
>
> Mvh

Hej.

Tak for svaret. Jeg prøver.
Har du erfaring med de andre løsningsforslag der skrives om i tråden?

Claus.

Fra : Dr.Xerox

Dato : 28-03-08 20:21

"Claus" <nope> skrev i en meddelelse news:5b8b8$47ed1a32$55185428$30327@news.arrownet.dk...

> Hej.
>
> Tak for svaret. Jeg prøver.
> Har du erfaring med de andre løsningsforslag der skrives om i tråden?
>
> Claus.

Hej Claus.

Du kan med fordel følge Ebbe´s link

For at komme i kommandokonsollen skal du boote på din XP-CD
og vælge R første gang den tilbyder det.

men ellers se dette Link:

http://home15.inet.tele.dk/oz7jpj/shot-windows-xp-2000-nt.gif

Mvh. Poul

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-08 22:45

> [...]
>
> Du kan med fordel følge Ebbe´s link
>
> For at komme i kommandokonsollen skal du boote på din XP-CD
> og vælge R første gang den tilbyder det.

Hej Ebbe.

Og hej til i andre som har svaret.
Som jeg skrev, så har jeg ikke windows cd-rom´en, så jeg kan ikke lave en
reperation fra cd´en.......! Men fandt en særdeles god løsning ved at følge
dette link: http://www.helgec.dk/password.html Se teksten lige under figur
2. Der er endnu et link til et lille program, som er i stand til at fjerne
password fra den eller de kontoer man vil bruge. Og det virker fortrinligt.
Programmet skal brændes som en ISO fil, hvorefter pc´en skal boote op fra
cd´en. Det var den ene pc.
Den anden pc som jeg leger med kan jeg ikke ændre boot rækkefølge?? Hvordan
faén gør men det? Der er simpelthen ikke den mulighed. Er der mon en jumper
på bundkortet, der kan gøre miraklet? Pc´en er en IBM, pentium3, 860mhz,
256mb ram....

M.v.h. Claus

Fra : Jan Erik Hansen

Dato : 29-03-08 01:07

Claus skrev:

> [...]
> Hvordan faén gør men det? Der er simpelthen ikke den mulighed. Er der
> mon en jumper på bundkortet, der kan gøre miraklet? Pc´en er en IBM,

Bootrækkefølge: HD,CDROM,Floppy,USB,Netværk mv. ændres i BIOS. Men IBM
er specielle med flere måder at komme ind i BIOS opsætningen på:
IBM® : Tryk F1
IBM E-pro Laptop : Tryk F2
IBM PS/2® : Tryk CTRL+ALT+INS efter CTRL+ALT+DEL
Klart har du så ikke det password der evt. bedes om skal der flyttes på
en jumper på
Motherboardet....http://www.computing.net/hardware/wwwboard/forum/48973.html
(specielt respons 10)