Hvilken udbyder tilbyder høj hastighed i
Fra : -= JF =-

Dato : 27-03-08 23:34

Kender nogen her i gruppen til en udbyder der kan levere 20 mbit eller
højere i Ishøj?

A+, som jeg har nu, tilbyder 8 Mbit som max. og har efter sigende ikke
umiddelbare planer om at skrue op for hastigheden.

--
Mvh. John

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-03-08 07:32

On Thu, 27 Mar 2008 23:33:56 +0100, -= JF =- <null@null.null> wrote:

> Kender nogen her i gruppen til en udbyder der kan levere 20 mbit eller
> højere i Ishøj?

Prøv at taste din adresse ind på Fullrates forside.

-A

Fra : -= JF =-

Dato : 28-03-08 16:19

Asbjorn Hojmark skrev:

> Prøv at taste din adresse ind på Fullrates forside.

Ja det kunne jeg jo godt have skrevet, men det har jeg prøvet - og de
kan ikke garantere højere end 2 Mbit.

--
Mvh. John

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-03-08 16:33

On Fri, 28 Mar 2008 16:18:43 +0100, -= JF =- <null@null.null> wrote:

> Ja det kunne jeg jo godt have skrevet, men det har jeg prøvet
> - og de kan ikke garantere højere end 2 Mbit.

Så kan de andre DSL-udbydere heller ikke. Det er det samme kobber.

-A

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-03-08 21:53

> Så kan de andre DSL-udbydere heller ikke. Det er det samme kobber.

Men TDC har måske et teknikhus med ADSL udstyr, som ligger tættere på
spørgerens adresse.

--
Mvh. Jesper

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-03-08 22:05

On Sat, 29 Mar 2008 21:52:45 +0100, "Jesper Nielsen"
<jn@nielsenit.invalid> wrote:

> Men TDC har måske et teknikhus med ADSL udstyr, som ligger tættere
> på spørgerens adresse.

De har snakket meget om at lave de gadeskabe, men har de gjort det
nogen steder?

-A

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-03-08 22:20

On Sat, 29 Mar 2008 22:05:26 +0100, Asbjorn Hojmark wrote:

> De har snakket meget om at lave de gadeskabe, men har de gjort det
> nogen steder?

Allerede dengang jeg var hos TDC for 5+ aar siden, havde de masser af
fremskudte teknik huse med DSLAM'er installeret.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-03-08 06:54

On 29 Mar 2008 21:20:15 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

> Allerede dengang jeg var hos TDC for 5+ aar siden, havde de masser af
> fremskudte teknik huse med DSLAM'er installeret.

OK.

Men gælder samhusningsreglerne ikke der? Hvis de gør, er der jo ingen
forskel i forhold til en tradition central.

(Der er en diskussion om, om reglerne gælder for gadeskabene, og bare
pladsen kan jo være et problem).

-A

Fra : Jens Fallesen

Dato : 30-03-08 08:47

Asbjorn Hojmark wrote:

> Men gælder samhusningsreglerne ikke der? Hvis de gør, er der jo ingen
> forskel i forhold til en tradition central.

Der er normalt ikke plads i gadeskabene, og sidst jeg hørte om det, var
udmeldingen fra TDC, at andre udbydere var velkomne til at bygge deres
egne fremskudte skabe ved siden af.

Interessant er det dog, at der ud over Dong er et andet firma, som har
sat hytter op i dette område her på det seneste. Meget tyder på, at det
er TDC, og hvis det er tilfældet, får de svært ved at bruge argumentet
om plads, for de er relativt store. Jeg er dog ret sikker på, at de ikke
har tænkt sig at tilbyde samhusning i dem.

Til gengæld har jeg en mistanke om, at disse hytter kan være en
medvirkende årsag til, at Dong har været relativt hurtige til at levere
varen her.

--
Jens

Fra : Jesper Skriver

Dato : 30-03-08 09:38

On Sun, 30 Mar 2008 07:53:38 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> OK.
>
> Men gælder samhusningsreglerne ikke der? Hvis de gør, er der jo ingen
> forskel i forhold til en tradition central.

Det ved jeg ikke, jeg var ikke indvolveret i den slags da jeg var hos
TDC, og siden jeg flyttede udenlands og skiftede fra netvaerk til
software, har jeg ikke holdt mig tilstraekkeligt opdateret.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 30-03-08 10:36

> OK.
>
> Men gælder samhusningsreglerne ikke der? Hvis de gør, er der jo ingen
> forskel i forhold til en tradition central.

Jeg mener at andre udbydere får tilbudet om at installere udstyr i
fremskudt gadeskab, men om de skal sige til fra dag et, så der udbygges
med tilstrækkelig plads til flere DSLAM'er, er jeg itvivl om.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 30-03-08 10:32

> De har snakket meget om at lave de gadeskabe, men har de gjort det
> nogen steder?

Ja, der er opstillet gadeskabe med "fremskudt" DSLAM, omend det mig
bekendt ikke er så mange steder endnu.

Dermed er det muligt at komme ned på de korte kobberlængder der er
påkrævet, for at få en ordentlig hastighed på specielt VDSL2.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : -= JF =-

Dato : 30-03-08 10:16

Asbjorn Hojmark skrev:

> Så kan de andre DSL-udbydere heller ikke. Det er det samme kobber.

Tak.
Jeg havde lidt en anelse, men jeg kunne se at TDC kunne levere op til 15
Mbit på min adresse - dog med et forbehold om at de ikke kunne garantere
hastigheden.
Så er der ikke meget sjov ved at købe en speedbåd, når man skal give
tilsagn om at man er indforstået med at de måske leverer en robåd.

--
Mvh. John

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-03-08 22:43

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så er der ikke meget sjov ved at købe en speedbåd, når man skal give
> tilsagn om at man er indforstået med at de måske leverer en robåd.

Du kan godt få et produkt med garanteret båndbredde.. Det er bare ubilligt.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-03-08 08:21

-= JF =- <null@null.null> crashed Echelon writing

> Kender nogen her i gruppen til en udbyder der kan levere 20 mbit eller
> højere i Ishøj?

VDSL og ADSL2+ udbydere eller tænker du på anden teknologi?

--
Bjarke Andersen

Fra : -= JF =-

Dato : 28-03-08 16:21

Bjarke Andersen skrev:

> VDSL og ADSL2+ udbydere eller tænker du på anden teknologi?

Jeg tænker ikke på nogen speciel teknologi.
Jeg tænker høj hastighed til en passende pris = 7-800,- om måneden.

--
Mvh. John

Fra : Benny Amorsen

Dato : 29-03-08 07:54

-= JF =- <null@null.null> writes:

> Jeg tænker ikke på nogen speciel teknologi.
> Jeg tænker høj hastighed til en passende pris = 7-800,- om måneden.

Der er ikke andre billige højhastighedsteknologier end fiber og
ADSL/VDSL i øjeblikket. Fiber er kun billigt hvis du er i de stadig
ret små områder, som elselskaberne er nået til -- uden for dem kan du
stadig få fiber, men ikke til 7-800DKK om måneden. Du skal også
væsentligt højere op hvis du f.eks. vil have 10Mbps WiMAX/FWA eller
mere.

Der findes udstyr til at bundle ADSL-linjer. Det er nok bedste bud,
hvis du vil have højere hastighed men ikke vil betale så meget.

/Benny

Fra : Per Rønne

Dato : 30-03-08 08:02

-= JF =- <null@null.null> wrote:

> [...]
>
> A+, som jeg har nu, tilbyder 8 Mbit som max. og har efter sigende ikke
> umiddelbare planer om at skrue op for hastigheden.

Og kigger jeg på:

<http://www.aplus.dk/Default.aspx?ID=1575>

kan jeg se at den højeste hastighed, 8Mbit/s ned, 512Kbit op, er dyrere
end de 299 jeg i dag betaler for 10Mbit/s ned, 1Mbit op, hos FullRate.

Når kobberet så ikke bliver udbygget til højere hastigheder end 2Mbit/s
i Ishøj, er det så nok fordi I jo har et billiget alternativ .

Ja, jeg har i årevis boet i Ishøj, og kan konstatere at med ADSL i Husum
er det både bedre og billigere. Jeg solgte min lejlighed i Ishøj Centrum
i 2000.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : -= JF =-

Dato : 30-03-08 09:10

Per Rønne skrev:
> kan jeg se at den højeste hastighed, 8Mbit/s ned, 512Kbit op, er dyrere
> end de 299 jeg i dag betaler for 10Mbit/s ned, 1Mbit op, hos FullRate.

Præcis!
Da vi fik etableret forbindelserne for år tilbage, var det både billigt
og hurtigt - men virkeligheden har overhalet A+, så i dag er det både
langsomt og dyrt, men desværre eneste alternativ med mindre man vil ud i
at bekoste spidsen af indtil flere jetjagere

> Når kobberet så ikke bliver udbygget til højere hastigheder end 2Mbit/s
> i Ishøj, er det så nok fordi I jo har et billiget alternativ .

Ja, det er nemlig også min tanke. Og hvis flertallet er tilfreds med
hastigheden er der jo ikke et incitament for en udbygning.

Må prøve at punke A+ til at skrue op. (fat chance)

--
Mvh. John

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 30-03-08 11:22

-= JF =- wrote:

> [...]
> det både langsomt og dyrt, men desværre eneste alternativ med mindre
> man vil ud i at bekoste spidsen af indtil flere jetjagere

En del af problemet er at den aftale Ishøj kommune lavede med Arrownet
ikke sikrer en rimelig udvikling og opgradering. Kommunen virker
desværre ret ligeglad, også mht. driftsforstyrrelser.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : -= JF =-

Dato : 30-03-08 12:04

Erik Olsen DK skrev:

> En del af problemet er at den aftale Ishøj kommune lavede med Arrownet
> ikke sikrer en rimelig udvikling og opgradering. Kommunen virker
> desværre ret ligeglad, også mht. driftsforstyrrelser.

Uden at kende aftalen kan jeg godt forestille mig at du kan have ret.
Ofte møder man en indstilling til at internet da er meget sjovt, men
ikke noget man skal bruge mange ressourcer på. Det er lidt noget legetøj.

Mht. driftforstyrrelser kan jeg slet ikke tale med.
Jeg var blandt de første der tegnede et abonnement, og jeg vil gætte på
at jeg i alle de år har en nedetid på nogle få timer.

--
Mvh. John

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 30-03-08 12:35

-= JF =- wrote:

> Mht. driftforstyrrelser kan jeg slet ikke tale med.
> Jeg var blandt de første der tegnede et abonnement, og jeg vil gætte
> på at jeg i alle de år har en nedetid på nogle få timer.

Vi har haft opkobling hos Arrownet/A+ siden april 2001, og var
forhåndstilmeldt nogen tid før der skete noget.

Vi havde i starten mange problemer med forbindelsen, formentlig pga. et
defekt eller uhensigtsmæssigt kabelmodem, for da vi efter nogen tid
endelig fik det byttet, gik det bedre. Senere er det så også blevet
udskiftet på Arrownets foranledning.

Det seneste år har vi to gange oplevet udfald på netforbindelsen som har
varet det meste af et døgn, men hvor antenneforbindelsen var i orden,
samt en gang hvor antenneforbindelsen også manglede (det var næppe en
fejl hos A+).

For et par år siden var der mange problemer med news.arrownet.dk, men
deres supportfolk fattede ikke en brik og mente ikke at de skulle yde
support på nyhedsgrupper. Måske ikke, svarede jeg, men er I da ikke
interesseret i at få oplysning om at jeres nyhedsserver er nede? Jo, lød
svaret, nu fra en anden medarbejder, det er bedst at ringe til os på
tlf. bla-bla. Næh-nej, det har jeg prøvet et par gange, der kan man
komme til at hænge og vente i timer, jeg holder mig til e-mail.

Sidenhen har de henvist til deres kontaktformular på websiden, og nu
tager besvarelserne endnu længere tid.

Jeg har forøvrigt også en firmabetalt ADSL-opkobling (TDC), den har jeg
aldrig haft problemer med.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-08 12:38

Erik Olsen DK skriver:

> [...]
> tlf. bla-bla. Næh-nej, det har jeg prøvet et par gange, der kan man
> komme til at hænge og vente i timer, jeg holder mig til e-mail.

Lyder som min tur med Sonofon....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : -= JF =-

Dato : 30-03-08 13:57

Erik Olsen DK skrev:

> Vi har haft opkobling hos Arrownet/A+ siden april 2001, og var
> forhåndstilmeldt nogen tid før der skete noget.
Det samme her!

> Vi havde i starten mange problemer med forbindelsen, formentlig pga. et
> defekt eller uhensigtsmæssigt kabelmodem, for da vi efter nogen tid
Jeg fik et stort hvidt modem som jeg pakkede ud af kassen, satte kabler
på - og det var det
Da jeg for et par år siden skiftede fra min oprindelige 2 mbit til min
nuværende 8 mbit fik jeg samtidig et meget mindre sort modem - men også
her spillede det bare.
Jeg skulle godt nok bitche over manglende hastighed et par gange, men
det er også det.

> Sidenhen har de henvist til deres kontaktformular på websiden, og nu
> tager besvarelserne endnu længere tid.

Jeg bitchede over manglende hastighed via kontaktformularen for et års
tid siden, og dagen efter eller dagen efter igen fik jeg svar med et
link til et testprogram.

Retfærdigvis skal siges at når jeg gik udenom min trådløse router og
kablede direkte til modemet var min hastighed god nok.

> Jeg har forøvrigt også en firmabetalt ADSL-opkobling (TDC), den har jeg
> aldrig haft problemer med.
Det udsagn synes jeg ofte man hører om TDC!

--
Mvh. John

Fra : Per Rønne

Dato : 30-03-08 14:44

-= JF =- <null@null.null> wrote:

> Det udsagn synes jeg ofte man hører om TDC!

Kodeord: »firmabetalt«? Så må det jo gå gennem TDCs
erhvervskundeafdeling.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : -= JF =-

Dato : 30-03-08 20:00

Per Rønne skrev:

> Kodeord: »firmabetalt«? Så må det jo gå gennem TDCs
> erhvervskundeafdeling.

Jeg har selv 5 TDC-forbindelser kørende på arbejdet, og der er endnu
ikke observeret nedetid!
Men det var nu ikke specielt erhvervsafd. jeg talte om.
Jeeg har bekendte og kollegaer som har TDC, og når samtalen kommer ind
på isp'er er de sjældent med i klagekoret.

--
Mvh. John

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-08 03:37

-= JF =- <null@null.null> wrote:

> [...]

> Jeeg har bekendte og kollegaer som har TDC, og når samtalen kommer ind
> på isp'er er de sjældent med i klagekoret.

Det er FullRate skam heller ikke for mig; det er så lang tid siden at
det har været »nede«, at jeg slet ikke kan huske det ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-03-08 06:31

On Mon, 31 Mar 2008 04:36:47 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> Det er FullRate skam heller ikke for mig; det er så lang tid siden at
> det har været »nede«, at jeg slet ikke kan huske det ...

Hele Fullrate var nede i timevis 16feb pga. en strømafbrydelse.

-A

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-08 07:14

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Hele Fullrate var nede i timevis 16feb pga. en strømafbrydelse.

Den lørdag har jeg så ikke haft brug for at være på nettet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-03-08 07:25

On Mon, 31 Mar 2008 08:13:51 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> Den lørdag har jeg så ikke haft brug for at være på nettet.

Næh, og på den måde kan man jo være heldig ikke at opdage afbrydelser,
men det er altså ikke det samme, som at de ikke er der.

-A

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-08 10:24

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Næh, og på den måde kan man jo være heldig ikke at opdage afbrydelser,
> men det er altså ikke det samme, som at de ikke er der.

Det samme må jo så også gælde for TDC-brugere ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-03-08 11:52

On Mon, 31 Mar 2008 11:24:08 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> Det samme må jo så også gælde for TDC-brugere ...

Det er sandt, men TDC har mig bekendt aldrig haft nedbrud, der har
berørt hele deres Internet-tjeneste for alle deres brugere. Det har
som sagt Fullrate.

-A

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-08 12:16

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Det er sandt, men TDC har mig bekendt aldrig haft nedbrud, der har
> berørt hele deres Internet-tjeneste for alle deres brugere. Det har
> som sagt Fullrate.

Og det troede jeg så også om FullRate, indtil du kunne gøre mig
opmærksom på det modsatte.

Men jeg er tilfreds med min opkobling til 299 om måneden, der vel fra 1.
januar ryger op på 20 Mbit/s ned; det er jo sådan det plejer at ske.

»Prisnedsættelserne«, altså.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-03-08 14:57

"-= JF =-" skrev

> Det udsagn synes jeg ofte man hører om TDC!

Ditto her, TDC ADSL kører bare (købt som ProAccess i sin tid)
Ok jeg har da haft nogle fejl i de snart 8 år jeg haft linjen, 4 alt i alt
hvis jeg husker rigtigt, blandt et dødt modem hvor jeg var uden internet fra
torsdag til mandag - arghh - jeg kunne desværre ikke hente et nyt på
centrallageret i Odense
Men linjen har da været mere stabil end den 2Mbit faste forbindelse firmaet
har hos anden udbyder

Een af de mere morsomme episoder var en aften hvor jeg ringede til TDC
professional da linjen drillede lidt
Kvindemennesket i den anden var ret umulig at snakke med indtil jeg bad
hende om checke niveauet for support på min linje, så fik piben en anden lyd
pr omgående :)

- Peter