valideringsfejl - no attribute "STYLE"
Fra : Peter Sigsgaard

Dato : 25-03-08 20:18

Det er lykkedes at lave en hjemmeside, men den indeholder stadig
én fejl (se emneoverskrift), som jeg ikke kan fjerne i
kildekoden.
Derfor validerer hjemmesiden ikke.
Hvad har jeg gjort galt?
Siden kan findes her: http://www.petersigsgaard.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Simon Hansen

Dato : 25-03-08 20:28

Peter Sigsgaard skrev:
> Det er lykkedes at lave en hjemmeside, men den indeholder stadig
> én fejl (se emneoverskrift), som jeg ikke kan fjerne i
> [...]
Hej Peter

Så vidt jeg lige umiddelbart kan regne ud ligger fejlen i din <html>
div
{
direction: ltr
}

iøvrigt er venstre mod højre jo standard så koden er jo unødvendig. Med
mindre du er igang med at lave siden arabisk eller et andet højre mod
venstre skriftsprog :)

Hilsen
Simon

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-03-08 20:31

Simon Hansen skrev:

> iøvrigt er venstre mod højre jo standard så koden er jo unødvendig. Med
> mindre du er igang med at lave siden arabisk eller et andet højre mod
> venstre skriftsprog :)

På lang sigt burde han også komme af med det væld af &nbsp; der
er brugt til opsætningen. Luft og afstand laves med passende
opsætninge af margin og padding på nogle blokelementer (<p> eller

--
Bertel

Fra : Simon Hansen

Dato : 26-03-08 10:13

Bertel Lund Hansen skrev:

> På lang sigt burde han også komme af med det væld af &nbsp; der
> er brugt til opsætningen. Luft og afstand laves med passende
> opsætninge af margin og padding på nogle blokelementer (<p> eller

Det er jo fordi han bruger en wysiwyg til at lave sin side med, og ikke
skriver i hånden.
Så følger de "hårde" mellemrum med i koden og det gør jo ikke noget.
Det er bare dens måde at sikre det ser nogenlunde ens ud i browserne :)

Hilsen
Simon

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-03-08 11:41

Simon Hansen skrev:

> Det er jo fordi han bruger en wysiwyg til at lave sin side med, og ikke
> skriver i hånden.

Nej, det er det ikke.

Hvis man laver tekstopsætning i et tekstprogram ved at holde på
mellemrumstasten og køre tingene på plads, så bliver teksten
fyldt med mellemrum.

Hvis man gør noget tilsvarende med et HTML-wysiwyg-program,
bliver koden fyldt med &nbsp;.

Begge dele er lige forkert, og jeg har set wysiwyg-kode (fra
Frontpage af alle programmer), der var pæn og overskuelig.

--
Bertel

Fra : Peter Sigsgaard

Dato : 25-03-08 20:56

Simon Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> iøvrigt er venstre mod højre jo standard så koden er jo unødvendig. Med
> mindre du er igang med at lave siden arabisk eller et andet højre mod

Meget stor tak for svar. Mit problem er blot at koden <html
style="direction: ltr;" ikke vil forsvinde ved upload eller når siderne
gemmes efter at jeg har prøvet at slette dem.

Fra : Simon Hansen

Dato : 25-03-08 21:07

> Meget stor tak for svar. Mit problem er blot at koden <html
> style="direction: ltr;" ikke vil forsvinde ved upload eller når siderne
> gemmes efter at jeg har prøvet at slette dem.

Hej Peter

Det er et problem i din editor vil jeg skyde på.
Prøv evt at kopiere din kode ind i notepad og så fjern koden, gem og
upload. Det burde fjerne den kode.

Hilsen
Simon

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-03-08 21:17

Den 25-03-08 21.06 skrev Simon Hansen følgende:

> Det er et problem i din editor vil jeg skyde på.
> Prøv evt at kopiere din kode ind i notepad og så fjern koden, gem og
> upload. Det burde fjerne den kode.

Du var hurtigere end jeg var. Ja, problemet skyldes, at KompoZer af en
eller anden grund ikke vil tillade sletning af koden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-03-08 21:14

Den 25-03-08 20.55 skrev Peter Sigsgaard følgende:

> Meget stor tak for svar. Mit problem er blot at koden <html
> style="direction: ltr;" ikke vil forsvinde ved upload eller når siderne
> gemmes efter at jeg har prøvet at slette dem.

Hmm, ja det er underligt! Især fordi KompoZer normalt kun laver
standardoverholdende kode - jeg har en lumsk mistanke om, at du har
brugt KompoZer

Prøv følgende:
Luk KompoZer
Åbn filen index.html i Notesblok (via et højreklik)
Find følgende kode:
slet, så du ender med at have:
Gem filen
Nu kommer spøgelseskoden ikke tilbage, næste gang du åbner siden i KompoZer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.