Adresselinje i IE
Fra : Jens Hentze

Dato : 21-03-08 16:20

Jeg har en HTML hjemmeside www.domain.dk. Når den åbnes i IE kan
man i adresselinjen se hele stien www.domain.dk/index.htm. Er der
en måde hvorpå man kun får vist selve roden www.domain.dk uanset
hvor dybt man går ned på siden ? Jeg tænker her på noget HTML
kode.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Holst

Dato : 21-03-08 16:23

Jens Hentze wrote:

> [...]
> en måde hvorpå man kun får vist selve roden www.domain.dk uanset
> hvor dybt man går ned på siden ? Jeg tænker her på noget HTML

Ja. Du kan smide det hele ind i en ramme.

Om det så er godt eller skidt, kan jo altid diskuteres. De fleste vil
nok mene sidstnævnte.

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-03-08 17:26

Jens Hentze skrev:

> Er der en måde hvorpå man kun får vist selve
> roden www.domain.dk uanset hvor dybt man
> går ned på siden?

Ja, du kan bruge frames, men det er en ret dårlig
ide. Fordelen er jo at man kan sende et link som

http://html-faq.dk/2009.asp

Det kan du ikke hvis du vil have hele stien skjult,
og hvorfor vil du skjule den?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 22-03-08 16:37

On 21 Mar., 17:26, "Allan Vebel" <s...@do.not> wrote:

> Ja, du kan bruge frames, men det er en ret dårlig
> ide. Fordelen er jo at man kan sende et link som
>
> http://html-faq.dk/2009.asp
>
> Det kan du ikke hvis du vil have hele stien skjult,

Det er i hvert fald ikke brugervennligt, snarere set fra webmasterens
synspunkt end brugerens.

> og hvorfor vil du skjule den?

Måske noget log in-værk? Ikke at jeg ville gøre det alligevel.

MVH
Rune

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-03-08 16:15

Rune Jensen wrote:

> Måske noget log in-værk?

Et fornuftigt konstrueret serverside login giver ikke grund til at ville
skjule adressen. Man kan alligevel ikke komme til siderne uden valide
login-data.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : ndlarsen

Dato : 25-03-08 07:58

Jens Hentze wrote:
> [...]
> en måde hvorpå man kun får vist selve roden www.domain.dk uanset
> hvor dybt man går ned på siden ? Jeg tænker her på noget HTML

Hvis der er tale om en apache server kan det gøres via .htaccess.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-03-08 00:57

ndlarsen wrote:

> Hvis der er tale om en apache server kan det gøres via .htaccess.

Det ændrer ikke på, at det er brugeruvenligt at skjule den faktiske
sideadresse. Det hindrer bl.a. brugeren i at bogmærke siden eller at sende
link til siden til andre interesserede.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk