hjælp til valg af bærbar
Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 25-03-08 18:27

Hej,

i forbindelse med konformation af min kærestes kusine lyder opgaven på
følgende:
Bærbar computer
5000 - 7000 kr.
skal helst have dedikeret ram til grafikkort
skal kunne klare SIMS spil...

men hvad skal man vælge??

Jeg kender en del der har / har haft ASUS og næsten samme antal der har haft
deres ASUS til rep. så det mærke har jeg nogen forbehold overfor... selv har
jeg haft en DELL som jeg har været rigtig godt tilfreds med, men jeg ved
andre kritiserer dem...?

bottom line er: jeg ville foretrække en god mekanisk kvalitet fremfor kæmpe
processor og 40 GB ekstra HD...

håber på nogle gode bud, råd og erfaringer...

På forhånd tak.

Rasmus

Fra : Mads

Dato : 25-03-08 19:38

On Tue, 25 Mar 2008 18:26:39 +0100, "Rasmus M. Jensen"
<rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote:

>men hvad skal man vælge??

Det ved de sikkert meget mere om i gruppen
dk.edb.hardware.baerbar

mvh Mads

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 25-03-08 21:25

Mads wrote:

> Det ved de sikkert meget mere om i gruppen
> dk.edb.hardware.baerbar
>
> mvh Mads

så fik jeg postet der også...

Rasmus

Fra : Martin

Dato : 25-03-08 20:42

Rasmus M. Jensen wrote:
> [...]
> Bærbar computer
> 5000 - 7000 kr.
> skal helst have dedikeret ram til grafikkort

Hvis det er The Sims der trækker, så ville jeg nok vente lidt til der
kommer noget requirements for Sims 3.

Det ville da være ærgeligt for din kæreste at The Sims 3 kørte
forfærdeligt langsomt på hendes ellers nye bærbare.

> men hvad skal man vælge??

Et godt sted at starte er på edbpriser.
Jeg lavede lige denne søgning

<http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=48&Parent=1&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=7000&Soegeord=&Equal37664=&Check28942=117921&Direction34367=2&Sorted34367=2147483648&Direction24=2&Sorted24=&Equal4=&Submit.x=21&Submit.y=16&Equal7=&Direction15=2&Sorted15=&Direction32862=2&Sorted32862=&Direction56=2&Sorted56=&Equal100=&Direction34062=2&Sorted34062=&Direction34063=2&Sorted34063=&Direction611=2&Sorted611=&Direction19=2&Sorted19=&Direction150=2&Sorted150=&Direction157=0&Sorted157=&Equal38=&True6342=&Trueval6342=43007&True10028=&Trueval10028=274975>

Langt link :)

Krav er:
min. 2gb ram
2-2.9 ghz processor (vil ihvertfald være minimum for Sims 3)
Max 7000,-

16 produkter er der så at vælge ud fra...

Så er det så at vælge...
Skærm (15 tommer eller 17 tommer) (17 tommer plejer at være med fuldt
tastatur, mens 15 tommer plejer at være uden tallene i højre side)
17 tommer plejer at veje lidt mere og være en del mere klodset.

Processor - core2duo eller amd 64 X2 - (jeg ville vælge core2duo)

PS...
Husk lige at tage kæresten med foran edbpriser linket, der er jo
billeder - og gætter på at kæresten sikkert også gerne vil have en
maskine der bare ser sig lidt køn ud... PIGER PIGER PIGER :)

> [...]
> andre kritiserer dem...?
>
> bottom line er: jeg ville foretrække en god mekanisk kvalitet fremfor kæmpe

harddisk priserne er så lave idag at det måske er muligt at spare
100-150 på 40gb mindre HDD.

Processor - tjoo tjaaa, igen Sims 3 kommer snart... og efter
screenshotne så bliver det et rimelig tungt spil at danse med.

> håber på nogle gode bud, råd og erfaringer...

Min eneste bærbare erfaring er en ASUS et-eller-andet billigt, den står
så fint over i hjørnet og trækker støv.

Jeg bliver aldrig den der kan med en bærbare - skærmen sidder for tæt på
tastaturet, ergo for tæt på min næse.

Altid et problem at finde et godt sted til musen, og nej touchpad er
bare ikke mig (går ind for genindførslen af nipple!)

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 25-03-08 21:27

Martin wrote:

> Det ville da være ærgeligt for din kæreste at The Sims 3 kørte
> forfærdeligt langsomt på hendes ellers nye bærbare.

nu er det så ikke til min kæreste, men hendes kusine der skal konfirmeres...

> [...]
> billeder - og gætter på at kæresten sikkert også gerne vil have en
> maskine der bare ser sig lidt køn ud... PIGER PIGER PIGER :)

hehe... skal ske...

> Processor - tjoo tjaaa, igen Sims 3 kommer snart... og efter
> screenshotne så bliver det et rimelig tungt spil at danse med.

har kigget, men desværre ikke fundet requirements... så er det vel fordi de
ikke er klar endnu eller??

Rasmus

Fra : Martin

Dato : 26-03-08 17:52

Rasmus M. Jensen wrote:

> nu er det så ikke til min kæreste, men hendes kusine der skal konfirmeres...

Sådan er det jo når man ikk læser indlægget ordentligt :)

> hehe... skal ske...

> har kigget, men desværre ikke fundet requirements... så er det vel fordi de
> ikke er klar endnu eller??

Nemlig...

Anyway, så synes jeg at LG maskinen er klart den lækreste
<http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388513>
men har dog ingen referencer til om det skulle være det bedste køb, kan
dog lige se at den bruger shared ram på gfx kortet.

ACER plejer at lave ikke skide kønne maskiner imo, men de plejer at have
temmelig god hardware, og det ser også ud til at være tilfælde med denne.
<http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400287>
dog skal man lige formaterer svinet efter man har tændt for den, for at
få fjernet alle ACER programmerne, for de er godt nok nogle skod
programmer :)

Fra : jama

Dato : 27-03-08 09:45

"Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> fjernet alle ACER programmerne, for de er godt nok nogle skod programmer

Ja jeg ville tage denne: Bedre grafik og Intels:Mobile Intel PM965 Express /
800 MHz
> <http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400287>

Denne har:Mobile Intel 945PM Express / 667 MHz
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.aspID=388513>

Mvh.Jama