Creative X-Fi lydkort
Fra : Per Nielsen

Dato : 25-03-08 15:48

Ja, så er der lidt gryn der skal brændes af

Har længe haft kig på Creative's X-Fi lydkort. Jeg kører i øjeblikket med
det indbyggede lydkort på et Abit IP35 bundkort. Så jeg er ikke i tvivl om
at det vil være en forbedring. Men det er jo som altid et spørgsmål om mest
bang for the buck.

Jeg har kigget lidt her:

http://tinyurl.com/3xckzq

Kan det her kort anbefales:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377467

eller burde jeg i stedet gå efter noget andet? Lydkortet skal næsten
udelukkende bruges til spil (såsom COD4 online) og mp3 afspilning.

Man kan sagtens få X-Fi kort der er meget dyrere, men jeg har ikke brug for
et "kontrolpanel" foran i kabinettet, fjernbetjening osv.. Jeg skal "bare"
have et lydkort der virkelig siger spar 2 i spil og til mp3

Fra : Hagar

Dato : 25-03-08 16:32

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for et "kontrolpanel" foran i kabinettet, fjernbetjening osv.. Jeg skal
> "bare" have et lydkort der virkelig siger spar 2 i spil og til mp3

Jeg har lige fået en ny computer ind ad døren, med onboard lydkort, 5.1 og
hele svineriet, bare ikke god lyd
Jeg havde et kort magen til det du linker til hos SHG, og spiller du, så får
du immervæk meget for pengene i det lydkort, det er guld siger jeg bare, og
ikke kun i COD4. Det onboard jeg har på mit, det var dybt og dunkelt i
lyden, ikke mange detaljer eller noget, men med X-fi, så kan man høre når
der sidder en uden for på den anden side af væggen og pusler i COD4

Hagar

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-03-08 17:07

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> høre når der sidder en uden for på den anden side af væggen og pusler i

Du skriver jo lige det jeg gerne vil høre Jeg er ikke længere i tvivl om
at der inden så længe dumper et X-Fi ind af døren. Min eneste tvivl går på
om det kort jeg linker til

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377467

er "godt nok". Jeg giver såmænd gerne et par hundrede mere for et kort der
lige er en tand bedre.

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-03-08 17:12

> [...]
> høre når der sidder en uden for på den anden side af væggen og pusler i

Du skriver forresten at du "havde" et kort mage til. Er du røget på noget
andet? Hvis ja, så skriv gerne om forskellen

Fra : Hagar

Dato : 25-03-08 17:32

> [...]
>
> Du skriver forresten at du "havde" et kort mage til. Er du røget på noget
> andet? Hvis ja, så skriv gerne om forskellen

Det kort du linker til, det er magen til det jeg har, og hvis der findes
noget der er bedre til spil, så er det vist kun marginaler der tæller ind.
Du skal også lige tage med at der er flere spil der direkte understøttes af
X.fi, og det kan blandt andet opleves i BF2 og Ghost Recon 2, i Ghost er det
næsten uhyggeligt hvor meget lyden bliver bedre.

Det kort jeg havde, det er det jeg har, og det er sat i maskinen i går, og
nydes i fulde "brag"

Du har noget at glæde dig til, men husk, der hvor lyden kommer ud, det har
også en rolle i "spillet", jeg købte et par Creative Fatal1ty (
http://us.creative.com/products/product.asp?category=437&subcategory=442&product=16337 )
sammen med lydkortet, og det spiller altså ret godt, men jeg er spændt på
her til sommer, om de giver en hedetur om ørene.

Hagar

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-03-08 17:39

> [...]
> sammen med lydkortet, og det spiller altså ret godt, men jeg er spændt på
> her til sommer, om de giver en hedetur om ørene.

Fino Jeg tror jeg bestiller med det samme. Når jeg spiller koncentreret
fps (lige nu COD4) spiller jeg mest med hovedtelefoner. Og der har jeg et
par Sennheiser PC 160. Jeg tror det kommer til at spille rigtigt godt

Fra : Hagar

Dato : 25-03-08 17:55

> [...]
> koncentreret fps (lige nu COD4) spiller jeg mest med hovedtelefoner. Og
> der har jeg et par Sennheiser PC 160. Jeg tror det kommer til at spille

Hvor spiller du, og hvad er dit "nick" ?

Hagar

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-03-08 16:35

> Hvor spiller du, og hvad er dit "nick" ?

Jeg spiller bare på serverne med den laveste ping og Team Deathmatch (og
Mods på All). Jeg deler nick med en 8 årig knægt i øjeblikket, så det går
meget op og ned Men Såmænd også for mig selv, he he...På den ene bane
ender man i toppen, og på den næste ryger jeg helt til bunds. Jeg burde nok
træne lidt mere, men det er jo også kun for sjov. Men knægten har valgt
navnet "Lol" ;p

Fra : Hagar

Dato : 26-03-08 17:27

> [...]
> ender man i toppen, og på den næste ryger jeg helt til bunds. Jeg burde
> nok træne lidt mere, men det er jo også kun for sjov. Men knægten har

Jeg skal kigge efter jer

SG-Hagar-DK

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-03-08 18:29

> Jeg skal kigge efter jer
>
> SG-Hagar-DK

Ja, det kan da være vi mødes. Giver du mig lammetæv kan jeg jo altid
undskylde mig med at det er knægten der er på

Fra : Hagar

Dato : 26-03-08 19:52

> "Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det kan da være vi mødes. Giver du mig lammetæv kan jeg jo altid
> undskylde mig med at det er knægten der er på

Nååå, jeg troede da vi skulle være på samme team
Nå, vi må hellere holde inde, ellers kommer der nok nogen efter os for at
være OT

Hagar

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-03-08 11:42

> Nååå, jeg troede da vi skulle være på samme team

Det er da bare en aftale

> Nå, vi må hellere holde inde, ellers kommer der nok nogen efter os for at
> være OT

Så lægger vi os bare i baghold. Planting claymore...

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-03-08 05:56

Per Nielsen wrote:

> det indbyggede lydkort på et Abit IP35 bundkort. Så jeg er ikke i tvivl om
> at det vil være en forbedring. Men det er jo som altid et spørgsmål om mest

Du burde kigge i dk.teknik.lyd inden du køber lydudstyr.

Jesper Poulsen