Defekt CPU?
Fra : Hagar

Dato : 24-03-08 17:48

Hej

Kan en defekt CPU forhindre at der komme signal til ens skærm ?
Vi har rodet med en pc i dag, der ville ikke komme noget som helst til
skærmen, så vi hev alt ud og startede forfra, men det gav ikke noget, så
satte vi et andet og nyt bundkort i, der kom stadig ikke noget til skærmen,
så det eneste jeg kan komme på fejler, er CPU'en, men har jeg ret i mine
antagelser ?

Hagar

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-03-08 18:12

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> satte vi et andet og nyt bundkort i, der kom stadig ikke noget til
> skærmen, så det eneste jeg kan komme på fejler, er CPU'en, men har jeg ret

Hvad med strømforsyningen ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hagar

Dato : 24-03-08 18:46

> Hvad med strømforsyningen ?
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

Der er strøm til det hele, alle blæsere kører, dioder på bundkortet lyser,
drevene kører fint, så jeg TROR ikke det er der fejlen ligger.

Hagar

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-08 22:46

> Der er strøm til det hele, alle blæsere kører, dioder på bundkortet lyser,
> drevene kører fint, så jeg TROR ikke det er der fejlen ligger.

Jeg tror da nok det første jeg ville prøve at skifte ud
var grafik-kortet.

Fra : Hagar

Dato : 24-03-08 22:03

"Dorph" <b_not_my_mailadr.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror da nok det første jeg ville prøve at skifte ud
> var grafik-kortet.

Det er prøvet, det skete der ikke noget ved.

Hagar

Fra : jama

Dato : 24-03-08 22:42

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Dorph" <b_not_my_mailadr.dk> skrev i en meddelelse

> Det er prøvet, det skete der ikke noget ved.
>
> Hagar

Jeg ville også lige prøve strømforsyningen ? Selvom den køre er det måske
ikke nok, der kan være for lidt(strøm, hvis der køre meget Hardware) Men
ærligt, så tror jeg også CPUen er kaput. Nu er det ikke den største udgift
idag, alt efter hvilken CPU det er? Så måske er tiden inde til et nyt
Bundkort/CPU etc. alt det andet er vel stadig brugbart,
Ram/Harddisk/Grafikkort/OS etc.. Det er selvfølgelig helt din sag og særlig
din Pengepungs?
Kom selv ud for det samme engang, med et helt nyt Asus Bundkort, det var
lige da DDR Rammene var kommet, her røg CPUen også og Bundkort, så jeg købte
nyt Bundkort etc. og fik endnu en ny PC, Dengang kostede tingene betydelig
mere end i dag, nå det en anden sag, men tænk på muglighederne, hvis du
skal ha ny CPU, skal den være dual eller enkelt kerne. Du har nok at tænke
på- så held og lykke med det nye projekt, hvad det end måtte blive.
Mvh.Jama

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 25-03-08 11:06

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis du skal ha ny CPU, skal den være dual eller enkelt kerne. Du har nok
> at tænke på- så held og lykke med det nye projekt, hvad det end måtte

Prøv da lige en anden skærm før i giver jer ud i nogle udgifter som måske
alligevel ikke hjælper.

Begyndte i at rode med Pc'en pga fejlen eller opstod den efter i havde
rodet med Pc'en?

Har i måske en Sony skærm af lidt ældre dato der ikke tåler at blive koblet
fra computeren med mindre den er helt slukket?

Hvis Pc'en lyder som om den booter normalt men slet intet billede har under
hele opstarten og i ellers ikke har tilføjet nyt hardware så er skærmen da
nærliggende.

Hvis PSU'en giver for lidt strøm så vil i opdage det i anden fase af booten
hvor grafikkortet virkelig begynder at trække strøm.

Jeg tvivler på at en CPU med så graverende fejl kan gennemføre en normal
boot så ville processen stoppe langt før.
mvh
Kurt

Fra : Hagar

Dato : 25-03-08 14:16

> [...]
>
> Jeg tvivler på at en CPU med så graverende fejl kan gennemføre en normal
> boot så ville processen stoppe langt før.

Okay, jeg prøver forfra, vi har prøvet at skifte ALT, både internt og
eksternt, bare ikke CPU, der kommet intet signal til skærmen, og der er
prøvet mere end en skærm, der er prøvet flere RAM stænger, der er prøvet med
flere grafikkort o.s.v., der er prøvet hvor næsten alt er pillet fra, der
kommer bare intet til skærmen/e

Hagar

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-03-08 14:21

"Hagar" skrev

> [...]
> med flere grafikkort o.s.v., der er prøvet hvor næsten alt er pillet fra,

Det eneste der er tilbage er vel at skifte PSU, MB, CPU?

Jeg havde et lign problem hvor jeg blev nødt til at købe nyt for at finde ud
af hvad der var galt
Det viste sig at være PSU/MB - køb aldrig PSU fra Chill Innovation :(

- Peter

Fra : Hagar

Dato : 25-03-08 16:25

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud af hvad der var galt
> Det viste sig at være PSU/MB - køb aldrig PSU fra Chill Innovation :(

MB er også skiftet, dog ikke PSU, men den sætter jo liv i det forskellige,
så den er der liv i, og hvis den er overbelastet, så burde det jo blive
bedre når vi hev alle drev fra.

Hagar

Fra : kk

Dato : 25-03-08 14:26

> [...]
> med flere grafikkort o.s.v., der er prøvet hvor næsten alt er pillet fra,

Hej,
Da jeg i sin tid lavede computere, og fik sådan en svend til rep. startede
jeg altid med et rykke grafikkortet ud og boote den.
Hvis jeg IKKE fik et signal for manglende grafikkort, skiftede jeg CPU og i
99% af tilfældene var gåden så løst og computeren i orden igen.
mvh
kk

Fra : Hagar

Dato : 25-03-08 16:26

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis jeg IKKE fik et signal for manglende grafikkort, skiftede jeg CPU og
> i 99% af tilfældene var gåden så løst og computeren i orden igen.

Den har vi godt nok ikke prøvet, jeg ringer til ham og fortæller ham hvad
han skal gøre, og håber så på han får noget ud af det. Der er ikke noget
værre end at have noget man ikke kan finde fejlen på.

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-03-08 17:45

Hagar wrote:

> eksternt, bare ikke CPU, der kommet intet signal til skærmen, og der er

Sidder CPU'en rigtigt fast i soklen?

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 25-03-08 17:54

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Sidder CPU'en rigtigt fast i soklen?
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Kabinettet følger med op når vi hiver i CPU'en
Ja, den kan ikke sidde anderledes, og den sidder godt fast.

Hagar