Vurdering af indkøb
Fra : Manhatten

Dato : 24-03-08 10:35

Skal have mig en ny pc og havde egentlig regned at basere den på en e8400
processor men med den lange leveringstid ved SHG har jeg kig på lidt andet
som jeg gerne vil have kommentarer til.

Jeg overskrider egentlig mit budget med en 500 kr så vil også gerne have
besparende forslag og kommentarer til om det er overkill med det bundkort
jeg har valgt.

Jeg vil også gerne have svar på om jeg kan være sikker på at bundkortet ikke
skal have opgraderet bios for at understøtte processoren da jeg ikke lige
har mulighed for at sætte en anden i for at flashe bios.

Mit valg ser sådan ud:

Bundkort
Gigabyte GA-X48-DQ6 - Bundkort - ATX - iX48 - LGA775 Socket - UDMA133,
Serial ATA-300 (RAID) - 2 x Gigabit Ethernet - FireWire - High Definition
Audio (8 kanaler)

Processor:
Processor - 1 x Intel Core 2 Quad Q9450 / 2.66 GHz ( 1333 MHz ) - LGA775
Socket - L2 12 MB ( 2 x 6MB ) - Box

Grafikkort
Inno3D Geforce 8800 GT - Grafikadapter - GF 8800 GT - PCI Express 2.0 x16 -
512 MB GDDR3 - Digital Visual Interface (DVI) ( HDCP ) - HDTV ud

Strømforsyning
Antec EarthWatts 650 - Strømforsyning ( intern ) - ATX12V 2.2 - AC 100-240
V - 650 Watt - aktiv PFC - Europa

Ram
OCZ Titanium Dual Channel Kit - Hukommelse - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM
240-pin - DDR II - 800 MHz / PC2-6400 - CL4 - 2.1 V - ikke bufferet

Harddisk
Seagate Barracuda 7200.11 - Harddisk - 750 GB - intern harddisk - 3.5" -
SATA-300 - 7200 rpm - buffer: 32 MB

Samlet pris 7.400 ved Getmore

Er der dele der med fordel kan skiftes ud. Har du et helt andet forslag til
setop til ca. samme pris (ikke mere da denne er presset helt)

Skal siges at maskinen både bruges til at spille på men f.eks. også
konvertering af video etc.

Gerne ved SHG da jeg egentlig helst vil handle der.

/Jacob

Fra : Martin

Dato : 24-03-08 14:36

Manhatten wrote:
> [...]
> skal have opgraderet bios for at understøtte processoren da jeg ikke lige
> har mulighed for at sætte en anden i for at flashe bios.

Av av... jeg har KUN dårlig erfaring med Getmore, bare så du ved det...
Jeg købte et par blækpatroner til printeren og ALT gik bare i kage.

1: Leveringstiden kunne de ikke overholde
2: Jeg fik det forkerte leveret
3: De ville ikke tilbage tage, da de mente de havde leveret det rigtige
4: Fik så endeligt dem til at tilbage tage patronerne
5: Fik så igen leveret det forkerte, og igen problemet med at levere
lortet tilbage
6: Fik så endeligt de rigtige patroner, så "leveringstiden" blev på kun
lidt over 1½ måned!

> Er der dele der med fordel kan skiftes ud. Har du et helt andet forslag til
> setop til ca. samme pris (ikke mere da denne er presset helt)

Hvis du har overskredet dit budget, så nup en mindre processor, og
opdater den om et års tid eller lign.

Fra : Nicolai

Dato : 29-03-08 01:21

"Manhatten" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Samlet pris 7.400 ved Getmore

Jeg har kun chokerende dårlige erfaringer med Getmore og kender en del der
ligeledes har det. På EDBpriser har de også rigtige dårlige karakterer,
sidst jeg kiggede.

> Er der dele der med fordel kan skiftes ud. Har du et helt andet forslag
> til setop til ca. samme pris (ikke mere da denne er presset helt)

Bestemt også lækker. Udover forslaget med mindre CPU, kunne du jo sætte
størrelse på harddisken ned og spare 3-400 kr. Gigabyte kortet er lækkert.
:)

> Skal siges at maskinen både bruges til at spille på men f.eks. også
> konvertering af video etc.
>
> Gerne ved SHG da jeg egentlig helst vil handle der.

Samme her. Så drop Getmore. :

> /Jacob

Nicolai