3 RAM klodser
Fra : Hagar

Dato : 22-03-08 12:48

Hej i gruppen

Jeg var nede for at opgradere en vens computer, blandt andet RAM. Der var 3
sokler til RAM, og jeg satte så mine "gamle" RAM i de 3 sokler, så han havde
1.5Gb RAM, men så ville maskinen ikke starte op, pillede vi så den midterste
klods ud, så ville den godt køre. Vi prøvede at sætte nogle af de andre
klodser i som var til rådighed, men intet gav det ønskede resultat, den
ville kun starte op med 2 klodser. Hvorfor i grunden det ?
Spørg mig ikke om hvilket bundkort der er, for det fik jeg ikke set efter.

Hagar

Fra : Finn og Angela

Dato : 22-03-08 13:36

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Spørg mig ikke om hvilket bundkort der er, for det fik jeg ikke set efter.

http://www.cpuid.com/cpuz.php

- fortæller bl. a. hvilket bundkort du har - så kan der googles og evt.
findes en manual.

uden kendskab til bundkortet famler du i blinde...

Finn

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 22-03-08 20:29

Hagar skrev:
> [...]
> af de andre klodser i som var til rådighed, men intet gav det ønskede
> resultat, den ville kun starte op med 2 klodser. Hvorfor i grunden

Nogle bundkort med plads til 3 ramklodser understøtter maks 4 "sider" ram.
Dvs. 2 styk enkeltsidet og en dobbeltsidet, eller 2 dobbeltsidet. Jeg husker
et bundkort med Intel 845GE chipset der har det sådan (P4 2.4 GHz maskine) -
hvis jeg ellers husker ret.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Hagar

Dato : 22-03-08 21:35

> [...]
> Dvs. 2 styk enkeltsidet og en dobbeltsidet, eller 2 dobbeltsidet. Jeg
> husker et bundkort med Intel 845GE chipset der har det sådan (P4 2.4 GHz

Det kan da meget vel være der at problemet ligger så. Jeg afventer en liste
over hardware fra ham med maskinen, så jeg kan se hvilket bundkort det er
han har, så må jeg kigge på det, eller vende tilbage.

Hagar