Winrar v3,71 på amd 64x2 4200+
Fra : Tonni Madsen

Dato : 20-03-08 18:18

Hejsa, har lige skiftet min 3500+ ud med en 4200+ x2, og undrer mig over at
winrar ikke pakker hurtigere ud...
Hvis jeg køre en benchmark i winrar, så fordobler den ca scoren hvis jeg
aktivere multicore understøttelse i programmet, og ligeledes går cpu forbrug
i "joblisten" også fra ca 50 til ca 100%
Men hvis jeg reelt udpakker en rar fil, så ligger forbruget mellem 45-50%
uanset om jeg klikker multicore, eller ej...
Det er også stortset ligegyldigt hvordan jeg udpakker til/fra mine ata100,
Sata2 eller Sata2 Raid0 diske... så jeg tror ikke det er diskenes skyld...
nogen forslag
Det virker mest somom winrar ikke bruger begge kerner når den udpakker,
selmom den får besked på det...

På forhånd tak
Tonni Madsen

Fra : Sune

Dato : 20-03-08 19:10

On Thu, 20 Mar 2008 18:17:59 +0100, "Tonni Madsen"
<Tonnimadsen@privat.dk> wrote:

>Det er også stortset ligegyldigt hvordan jeg udpakker til/fra mine ata100,
>Sata2 eller Sata2 Raid0 diske... så jeg tror ikke det er diskenes skyld...
>nogen forslag

Det ER diskenes skyld.

Hvis du allerede pakker ud så hurtigt diskene kan klare, går det altså
ikke hurtigere hvis du sætter den til at benytte 2 kerner.

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 20-03-08 19:12

On Thu, 20 Mar 2008 19:10:13 +0100, Sune <april2007@tdcadslw.dk> wrote:

>Det ER diskenes skyld.

Ja, eller din BUS hastighed, RAMen eller kablerne til diskene, eller
whatever.

>Hvis du allerede pakker ud så hurtigt diskene kan klare, går det altså
>ikke hurtigere hvis du sætter den til at benytte 2 kerner.

Dette gælder stadig..

Mvh
Sune

Fra : Tonni Madsen

Dato : 20-03-08 21:09

Jeg kan godt følge dig, men aligevel..
Hvis diskene ikke kan klare mere er det klart at det ikke kan gå hurtigere,
men så undrer det mig bare stadig at det er næsten det samme uanset hvilken
disk kombination jeg vælger...
Hvis jeg eks kopiere 5GB fra min sata2 til mit raid0 drev, så svinger den
mellem 50-70 MB/sec fra start til slut, så jeg syntes jo den brugte kunne
opnå en rimelig hastighed hvis jeg så udpakker fra sata2 til raid...
Men det kan selvfølgelig være bus eller lignende som du siger, det er klart
at der skal behandles noget mere data når der skal udpakkes, end når der
bare skal kopieres...
Der findes en million test programmer, findes der ikke et der kan vise en
realtime oversigt over de enkelte trin, jeg mener ligesom joblisten viser om
cpu bruges 0-100% så ligeledes med ram, bus, og disk hastighed, så man kan
se hvor flaskehalsen sidder...

Nogen der kender til sådan et?

Tonni Madsen