hjælp?
Fra : towli

Dato : 20-03-08 13:51

Hej

Jeg fatter simpelthen bjældeklang...
Jeg har netop investeret i et P5K board, en Intel Quadro-q6600-2400-1066 ,
et geforce 8600GT 512mb og 4Gb ram

Alligevel får jeg en helt latterlig 3dmark score (5900 i 3dmark5 og 3400 i
3dmark 06).

Hvad kan der være galt?

Kan det være min strømforsyning der ikke leverer strøm nok? Vil det udarte
sig i en langsom pc?

/T

Fra : Hans

Dato : 20-03-08 14:02

towli wrote:
> [...]
> 3400 i 3dmark 06).
>
> Hvad kan der være galt?
>
> Kan det være min strømforsyning der ikke leverer strøm nok? Vil det

Det er en helt normal score for et 8600GT. Det er bestemt ingen hurtigløber
til spil, så du skal nok overveje et 8800GT eller GTS, hvis der skal mere
fart på.

Hans

Fra : towli

Dato : 20-03-08 14:06

Det var s.... Jamen betyder det slet ikke noget at jeg har købt Quad og due
og jeg-ved-ikke-hvad... (Jeg ved godt det er lidt newbie agtigt, men jeg bad
bare ekspedienten hos dataengros om et godt tilbud til en maskine der kan
køre Vista uden problemer).

Jeg har netop afinstaleret Vista 64 bit for at forsøge en 3dMark test med XP
pro

Tak for svaret ellers Hans!
/T

-

Fra : Hans

Dato : 20-03-08 14:12

towli wrote:
> [...]
> agtigt, men jeg bad bare ekspedienten hos dataengros om et godt
> tilbud til en maskine der kan køre Vista uden problemer).

Det kan den sikkert også, men du glemte bare at fortælle dem at maskinen
også skal bruges til spil, hvilket et 8600GT ikke er velegnet til.

> Jeg har netop afinstaleret Vista 64 bit for at forsøge en 3dMark test
> med XP pro

Det vil ikke ændre på din score. Det er dit 8600GT som er stopklodsen her.

Hans

Fra : towli

Dato : 20-03-08 15:20

Du havde ret Hans.
Det gjorde ikke den store forskel at putte XP på.
-Tilbage til Vista 64 bit igen. Nu VIL jeg vende mig til det underlige o.s.

MEN jeg fatter stadig ikke rigtig min dårlige ydelse : her
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=1394 skriver de om et en8600gt der får
knap 6000 i 3dmark 06
Jeg får kun 3400. Hvordan kan det være? (jeg spørger spagfærdigt igen - kan
det være min strømforsyning, eller ville det ikke påvirke en 3dmark score
hvis den ikke leverer strøm nok)

Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-03-08 15:47

towli wrote:

> [...]
> knap 6000 i 3dmark 06
> Jeg får kun 3400. Hvordan kan det være? (

Kan du ikke søge i ORB'en og sammenligne med lignende systemer? Synes nu
også du ligger noget lavt. Mener faktisk fik omkring score det samme med
Geforce 8600M GT'eren i min bærbare, som på papiret er sløvere end desktop
udgaven. Og med en sløvere CPU, 2.2 ghz C2D.

Dit grafikkort, sidder det i det rigtige slot? Nogle bundkort har 4x og 8x
PCIe porte ført ud i 16x slots. Hvilken RAM har du? Og er den clocket
rigtigt? Hvordan klarer den sig i f.eks. PCMark05?

> jeg spørger spagfærdigt igen
> - kan det være min strømforsyning, eller ville det ikke påvirke en
> 3dmark score hvis den ikke leverer strøm nok)

Det kan jeg ikke forestille mig. Det burde bare gå udover stabiliteten, hvis
den ikke kan klare mosten.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Towli

Dato : 20-03-08 16:11

> Dit grafikkort, sidder det i det rigtige slot? Nogle bundkort har 4x og 8x
> PCIe porte ført ud i 16x slots. Hvilken RAM har du? Og er den clocket
> rigtigt? Hvordan klarer den sig i f.eks. PCMark05?

Ja jeg er åsse dum til det her.
Jeg har 2 stk Corsair 6400 c5dhx 2gb ram og mit bundkort er et AsusP5K.

Skal jeg indstille noget i Bios'en? - Det hele står til "auto"

Skal rammene side i hver sin Dimm? Dvs skal der sidde 1 i DIMM_A1 og 1 i
DIMM_B1 eller skal de sidde ved siden af hinanden i DIMM_A ?

1000 tak for evt. hjælp!

/T

Fra : Hans

Dato : 20-03-08 16:24

Towli wrote:

> Ja jeg er åsse dum til det her.
> Jeg har 2 stk Corsair 6400 c5dhx 2gb ram og mit bundkort er et
> AsusP5K.
Grafikkortet skal sidde i det blå slot, hvis du skulle være i tvivl.

> Skal jeg indstille noget i Bios'en? - Det hele står til "auto"

Nej - Det er fint nok med auto.

> Skal rammene side i hver sin Dimm? Dvs skal der sidde 1 i DIMM_A1 og
> 1 i DIMM_B1 eller skal de sidde ved siden af hinanden i DIMM_A ?

De skal sidde i ram-soklerne med samme farve.

Hans

Fra : jama

Dato : 20-03-08 16:26

"towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> Du havde ret Hans.
> Det gjorde ikke den store forskel at putte XP på.
> -Tilbage til Vista 64 bit igen. Nu VIL jeg vende mig til det underlige
> o.s.

Mvh.Jama

Fra : towli

Dato : 20-03-08 16:39

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> "towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse

> Mvh.Jama

Fisk ... :)

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 20-03-08 20:30

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i meddelelsen

> "towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse

Gab......

MN

Fra : Towli

Dato : 21-03-08 13:03

Jeg må godtnok indrømme at den generelle "feel" af Vista( Ultimate)- 64 er
god, nu min hardware er i orden (jeg har tidligere installeret Vista på en
maskine med 1Gb ram og fjernet det hurtigt igen).

/T

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 21-03-08 16:16

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg må godtnok indrømme at den generelle "feel" af Vista( Ultimate)- 64 er
> god, nu min hardware er i orden (jeg har tidligere installeret Vista på en
> maskine med 1Gb ram og fjernet det hurtigt igen).

Du svarede på mit indlæg og jeg har absolut ingen prob. med Vista X64

MN

Fra : Towli

Dato : 21-03-08 16:59

Nej - det kunne jeg egentlig godt se, men det har Jama vist.
Jeg beklager at min indlæg kunne misforståes.

/T