Findes det? -USB Router-
Fra : SvenP

Dato : 20-03-08 12:39

Jeg har set routere med et enkelt USB stik, til f.eks. printer eller ekstern
harddisk. Men findes der modeller med flere USB porte? eller måske en slags
switch der kan kobles op på en router, der så kan foretage adresseringen.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-03-08 12:48

On Thu, 20 Mar 2008 12:39:04 +0100, "SvenP" <saerlig@gmail(ns).com>
wrote:

> [...]
>switch der kan kobles op på en router, der så kan foretage adresseringen.

Flere trådløse routere fra Asus er forsynet med 2 stk USB porte...

Men hvad er det helt specifikt du vil opnå ??

<mlr>

Fra : SvenP

Dato : 20-03-08 13:36

> Men hvad er det helt specifikt du vil opnå ??

Mulighed for at sætte flere eksterne harddiske på netværket.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-03-08 13:55

SvenP wrote:

> Mulighed for at sætte flere eksterne harddiske på netværket.

USB-hub?

Jesper Poulsen

Fra : SvenP

Dato : 20-03-08 15:18

> USB-hub?

Det skulle gerne være uden at det skal igennem en computer først.
Mener du en router med en enkelt USB port kan administrere en USB-hub?

Fra : dw

Dato : 20-03-08 16:19

SvenP skrev:

> Det skulle gerne være uden at det skal igennem en computer først.
> Mener du en router med en enkelt USB port kan administrere en USB-hub?

kommer an på hvad du har af styresystem på routeren.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-03-08 17:26

SvenP wrote:

> Det skulle gerne være uden at det skal igennem en computer først.
> Mener du en router med en enkelt USB port kan administrere en USB-hub?

Jeg kan ikke se for mig hvad det er du ønsker...

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 23:08

Fra : kjeld09

Dato : 27-03-08 10:43

On 20 Mar., 13:35, "SvenP" <saerlig@gmail(ns).com> wrote:

> Mulighed for at sætte flere eksterne harddiske på netværket.

Hej
Der findes en USB enhed med to PC ind og en port ud så en harddisk kan
brugers af to PCer
det var måske en løsning.

m v h
Kjeld

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-03-08 18:37

"SvenP" <saerlig@gmail(ns).com> wrote in

> [...]
> ekstern harddisk. Men findes der modeller med flere USB porte? eller
> måske en slags switch der kan kobles op på en router, der så kan

En løsning var måske en Linksys NSLU2:

http://en.wikipedia.org/wiki/NSLU2