CPU/MOBO spørgsmål...!
Fra : Claus Lindeskov Hans~

Dato : 20-03-08 12:26

Hej, Gruppe...!

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber, I kan svare på...

Jeg har fået fat på et motherboard med 533 MHz bus (et Shuttle MV43) og har
lige fået en P4/3,0/800 ind ad døren.

Bundkortet understøtter CPU'er op til 3,06, så det burde jo være i orden ,-)

Nu er mit spørgsmål så: Da bundkortet understøtter en max. bus hastighed på
533 og CPU'en kører 800... kan jeg så få disse to ting til at køre sammen?

Håber, I er lidt klogere end mig

mvh
Claus Lindeskov Hansen

Fra : Kyllerylle

Dato : 20-03-08 12:58

> [...]
>
> Nu er mit spørgsmål så: Da bundkortet understøtter en max. bus hastighed
> på 533 og CPU'en kører 800... kan jeg så få disse to ting til at køre

Ja, det kan sagtens køre sammen, jeg antager at det er samme socket, men din
processor/dit system vil selvfølgelig ikke yde max, fordi fsbén kun kører
533. Men ellers er der ikke noget ivejen for det.

mvh.
Peter

Fra : Claus Lindeskov Hans~

Dato : 20-03-08 13:07

"Kyllerylle" <kyllerylle@peterborg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> din processor/dit system vil selvfølgelig ikke yde max, fordi fsbén kun
> kører 533. Men ellers er der ikke noget ivejen for det.

Hej, Peter...!

Åh, ja... sorry... de er naturligvis begge socket 478! Burde jeg jo nok ha'
nævnt...

Men tusinde tak for dit svar! Og god påske! ;-D

mvh
Claus Lindeskov Hansen